Daj cynk
Reklama

Aktualności

Fabryka Broni "Łucznik" Radom: przekazanie MSBS "GROT" dla OT

Aktualności, 01.12.2017, h. 06:24, dodał: Fishbonee
23

W dniu wczorajszym odbyło się symboliczne przekazanie pierwszych karabinków MSBS "GROT" żołnierzom Wojsk Obrony Terytorialnej. Jak zapowiedziano, do końca roku pierwsze tysiąc sztuk broni trafi do polskiej armii. Całość zamówienia ma wartość niemal pół miliarda złotych i obejmuje ponad 53 tysiące sztuk karabinków. Ma być ono zrealizowane do 2020  roku. 



 24129708_1612182325509492_2104152940593227533_n.jpg

24176947_1612182268842831_298745501556278714_n.jpg

24232606_1612182498842808_5110457250461795471_n.jpg

24296386_1612181935509531_594118319047337664_n.jpg

24301299_1612182432176148_5606590315776886865_n.jpg

 

 

Źródło:

Fabryka Broni "Łucznik" Radom

Ocena wszystkich (brak, głosów: 0)

  • Dodaj do:
  • Facebook

Komentarze

Przejdź na koniec listy komentarzy
steinway91 01.12.2017, h. 14:15 steinway91
Czyli za sztuke msbs grot producent zgarnie okolo 9433,96 zl? To calkiem niezle, mam nadzieje ze te pieniadze znowu zostana redystybuowane do polskiej zbrojeniowki :)
Czyli za sztuke msbs grot producent zgarnie okolo 9433,96 zl? To calkiem niezle, mam nadzieje ze te pieniadze znowu zostana redystybuowane do polskiej zbrojeniowki :)

Ile razy jeszcze mamy zbijać te kłamstwa?
Zamówienia rządowe nie obejmują samego sprzedania broni, jak w sklepie, tylko wszystko dookoła, czyli serwisowanie, części zamienne, obsługę, itd.
Dalej 02.12.2017, h. 12:52 Dalej
Mogę się mylić, ale chyba Dalej nie zrozumiałeś sensu wypowiedzi steinwaya. Polski producent zainkasował 10k zamiast producenta np. ARa. Więc jest się z czego cieszyć. Oby zyski ze sprzedaży napędziły polską zbrojeniówkę.
krz1911 02.12.2017, h. 13:39 krz1911
Potwierdzam, jestem za tym żeby polskie zbrojenia produkowane były przez polski przemysł zbrojeniowy i to jeszcze w dodatku na terytorium Polski i napędzały polską gospodarkę :) I co dla mnie jest najbardziej pozytywne, to nie wymiar samego zysku finansowego PGZ, ale przede wszystkim technologia która nie zostaje sprzedana poza państwo, co ma tutaj znacznie także strategiczne. No i duma rozpiera, produkt polskiej zbrojeniówki wychwalany na całym świecie!
steinway91 04.12.2017, h. 12:53 steinway91
sensu 01.12.2017, h. 14:16 sensu
I tak złota ciupaga najlepsza. ;)
Pietracha 01.12.2017, h. 17:14 Pietracha
Drobna uwaga: przekazuje się coś komuś, a nie dla kogoś.
ShadowPL 01.12.2017, h. 17:40 ShadowPL
I bardzo dobrze ze biorą Polskie karabiny, na początku mogą występować problemy natury technicznej tak zwana faza dziecięca ale POLSKIE i tak się rozwija gospodarkę inwestując w swoje !!!.
Też jestem "za". Podobnie, jak za tym, żeby pisać po polsku - zwłaszcza, wykrzykując hasła w narodowym tonie..
Lambert 01.12.2017, h. 17:53 Lambert
ShadowPL 01.12.2017, h. 18:59 ShadowPL
Przepraszam bardzo ale moja wypowiedź nie była pisana z zamiarem narodowościowego tonu !!!Nie wiem o co chodzi z tyn problemem Narodowościowym !!!! W naszym pięknym kraju widzę ze jest to problem, kreowany przez media i większość ludzi tym przesiąkłą (Lambert nie mówię tutaj o twojej osobie). Tylko wkur........... mnie to szykanowanie ludzi którzy mówią , utożsamiają się z Polską, lubią to co Polskie(Duże P jest celowe). W innych krajach np. Niemcy,Anglia, Rosja, Chiny, USA, Francja tam tego nie ma kupują w pierwszej kolejności co ich a jak tego nie mają to ich przyjaciół i tak to wygląda


Lambertowi chodziło o to, żebyś stosował prawidłową pisownię, skoro chwalisz Polskie produkty. A nawiasem mówiąc, to "Polskie" piszemy zawsze z dużej litery, jako że nazwy krajów piszemy z dużej.
HunterKiller 02.12.2017, h. 01:43 HunterKiller
Więcej wykrzykników!!!!!!!!!!!!!!!!!
malin2k2 02.12.2017, h. 08:37 malin2k2
"Polskie" jako przymiotnik piszemy zawsze z małej a nie z wielkiej litery, jak już sobie wytykacie błędy. :P
Bułek 02.12.2017, h. 08:54 Bułek
ForestUSMC 02.12.2017, h. 15:56 ForestUSMC
Fajnie, że do MONu trafiają nowe modele pukawek. Ale osobiście uważam, że wszystkie 53 tyś nowych pukawek powinno trafić do liniowych jednostek armii zawodowej. Natomiast OT powinna dostawać sprzęt starszy obecnie wycofywany z liniowych jednostek regularnego woja. W tym roku zawodowi nie otrzymali nowych sortów mundurowych a powoływanym rezerwistom wydawano z magazynów stare mundury drugiej kategorii. Rejonowy WOG tłumaczył to tym, że musieli wydać wszystkie dostępne nowe komplety oraz nie otrzymali nowych ponieważ cały asortyment został wysłany w Polskę do nowo formowanych oraz obecnie rozbudowywanych batalionów WOT. Totalny debilizm. A w mediach trąbią o tym, że kasa przeznaczona na WOT nie zakłóci procesu modernizacji oraz utrzymania regularnego woja na odpowiednim poziomie.
Ważne, że wreszcie coś się ruszyło po tylu latach i broń sprawdzi się w regularnym użytkowaniu.

Dla armii zamówiono w zeszłym roku potężne ilości "Beryli", dostawy będą trwały do 2019 (o ile się nie mylę) i jakoś specjalnie nie widać było zapału do wprowadzenia "Grota".

WOT są dobrym miejscem dla nowej broni, z której wdrożeniem ewidentnie był jakiś problem. Na pewno logistyczny i związany z samą produkcją, ale może też jakiś inny. Tych karabinków jeszcze długo będzie bardzo niewiele.

No i zobaczymy jak wyjdą modele produkowane na nowych maszynach...
Póki co, niech się ta próbna seria testuje w normalnym użytkowaniu. Wreszcie.
Ghandi2 03.12.2017, h. 10:37 Ghandi2
Przykro mi Ghandi2, ale ja tak nie uważam. Przyznaję rację Forestowi - WOT powinien otrzymać stare uzbrojenie i stare umundurowanie. Dlaczego tak uważam?

Bo:
1. Wojsko zawodowe obecnie nie otrzymuje sortów mundurowych (albo dostaje tylko część) oraz oddziały wyposażone są w broń i pojazdy, które dawno powinny być wycofane z obiegu. Nie czyni się tego bo brak na to funduszy, gdyż te idą gdzie indziej (m.in. WOT)
2. Zadaniem WOT-u jest chronić swoje regiony zanim wejdzie regularna armia. Im nie są potrzebne noktowizory, kolimatory, rosomaki i groty. Starczy im nieśmiertelny bawełniak i stary poczciwy AKMS.
23grzywacz 03.12.2017, h. 17:34 23grzywacz
Wieść gminna niesie, że wojska operacyjnie nie dostają nowych mundurów z uwagi na wprowadzenie nowego kamuflażu w najbliższym czasie. Moim zdaniem jest to błąd, bo część żołnierzy nie dostała nowych mundurów przynajmniej od połowy zeszłego roku.

Ktoś sobie to po prostu źle zaplanował i zaczęły wchodzić braki.

Sytuacja z WOT jest o tyle specyficzna, że formacja dopiero się tworzy i dostaje na stan nowe sorty. Jak zostanie w pełni rozwinięty, to sytuacja pewnie się unormuje i "kolejność dziobania" się odwróci.

Bez sensu wprowadzać AKMS do WOT, bo działa w oparciu o kaliber stopniowo wycofywany z WP od dobrych 20 lat. Podobnie jest z bawełniakami - ostatnie sztuki zostały oficjalnie znoszone lub są donaszane gdzieś w jednostkach na 79 linii oporu.

Na WOT ma iść 1,5 mld PLN rocznie. To plus-minus 5% rocznego budżetu MON i to raczej nie w tej formacji szukałbym głównego źródła dziadowskich oszczędności na wojskach operacyjnych - przypomnę, że szykujemy się do wprowadzenia do służby nowych niszczycieli min, okrętów podwodnych, systemów OPLot i OPR. Gdzieś tam w tle cały czas przewijają się śmigłowce, myśliwce i artyleria.

Chociaż zgodzę się, że na pierwszy rzut oka może to wyglądać słabo.
Wacol 04.12.2017, h. 00:03 Wacol
"Natomiast OT powinna dostawać sprzęt starszy obecnie wycofywany z liniowych jednostek regularnego woja."

To byłoby bez sensu. Szkolić nowe oddziały z obsługi starej broni tylko po to, by za jakiś czas ponownie przeszkalać już z zakresu obsługi nowego karabinka. A to wiąże się z koniecznością oduczenia starych odruchów i wyuczenia nowych. Lepiej od razu szkolić się na sprzęcie docelowym. Tym bardziej, że jak już zbuduje się logistykę wokół GROTa na WOTach, to łatwiej będzie ją przenieść na skalę całej armii zawodowej.
Pietracha 04.12.2017, h. 11:19 Pietracha
ForestUSMC 03.12.2017, h. 18:34 ForestUSMC
Dokładnie. Najnowszy sprzęt nawet ten dziewiczy musi w pierwszej linii trafiać do regularnego woja. Nie mówię natomiast tego, że jestem przeciwny WOT. Jak najbardziej popieram ten rodzaj sił zbrojnych. Ale jestem przeciwny temu, żeby z powodu kaprysu naszego ministra obrony narodowej byli na pierwszym miejscu. Większość ludzi wstępujących do WOT to świeżo upieczeni"weekendowi żołnierze". Nie może być czegoś takiego, że oni będą dostawali do testów najnowszy sprzęt. Od tego jest armia zawodowa. A jeżeli chodzi o pukawki (słynne GROTy) to powinni je wpierw przetestować specjalni (min ci w Afganie). Druga sprawa jeżeli chodzi o mundury oraz ich braki to wiem to z doświadczenia. Nie wymyślam sobie tego. Niedawne ćwiczenia Dragon 17 pokazały to w doskonały sposób jak bardzo wojsko regularne zostało zepchnięte na drugi plan. Nie powinno czegoś takiego być. W USA gwardia narodowa dostaje sprzęt drugiej kategorii który jest wycofywany z US ARMY. U nas natomiast zaczęto wszystko od dupy strony.
Weź pod uwagę jeden czynnik - genetycznie uwarunkowany sztabowy beton w wojskach operacyjnych. W WOT nie miał czasu jeszcze się wytworzyć.

W WP cały czas da się trafić na herbatnika, który trzyma dobry towar w magazynie i nie wyaje go żołnierzom, bo "popsujom". Szczytem wszystkiego była sytuacja sprzed paru lat, kiedy to kwatermistrzostwo wydawało do pododdziałów cały czas hełmy stalowe, mimo tego, że w magazynach znajdowało się mnóstwo wz.2005.

Specjalsi już testowali MSBS. Jak na razie to mają swoje HK, chociaż fajnie by było, gdyby ostatecznie wszyscy przeszli na MSBS, bo na razie mnożymy byty - AKMS, Beryl, HK416 i teraz dochodzi GROT. Trochę dużo tych podstawowych platform strzeleckich.

W ogóle to do czasu formowania się WOT, dla sztabowych "demonów wojny" arcydziełem sztuki kamuflażu była Pantera, a szczytowym osiągnięciem sztuki rusznikarskiej - Beryl.

Nagle pojawili się ludzie z WOT i powiedzieli, że wolą inne mundury i lepsze karabiny. I zaczynają takowe dostawać. A beton zaczął wykonywać paniczne ruchy, bo z pododdziałów zaczęły płynąć niewygodne pytania.

Przydzielanie dwóm żołnierzom o podobnej roli dwóch diametralnie różnych jakościowo rodzajów sprzętu do skandal. Pamiętaj jednak, że zawsze najłatwiej jest poszczuć na siebie żołnierzy. Jak zaczną się gryźć, to nie będą mieć czasu na zastanawianie się, kto odpowiada za cały ten bajzel, pisanie skarg i bieganie do mediów.

W ogóle cała sytuacja rozbija się o dobre planowanie. Z tym w WP od zawsze były problemy, a teraz okazuje się, że system logistyczny w ogóle jest niewydajny. Skoro są takie problemy z wyposażeniem - docelowo - 150 tys. ludzi w jednolite umundurowanie, to co będzie się działo w razie powszechnej mobilizacji?
Wacol 04.12.2017, h. 00:22 Wacol
O uzbrojeniu WOT i Armii warto by pogadać w osobnym temacie.

Co do MSBS "Grot" to faktem jest, że gdyby nie WOT, kilkanaście lat pracy nadal starzało by się w magazynach. WOT przejął karabinki których nikt nie chciał, trudno mieć do nich o to pretensje.
Ghandi2 04.12.2017, h. 15:28 Ghandi2
ForestUSMC 04.12.2017, h. 12:04 ForestUSMC
Sztaby obecnych brygad WOT składają się z kadry żołnierzy zawodowych, przeniesionych z innych regularnych jednostek. Siedzą tam ci sami betony co w innych jednostkach. Z hełmami to było ostatnio głośno. Wydawali blaszaki ponieważ kewlary wz 2005 straciły terminy ważności (bodajże to 10 lat), MON nie dał hajsu na przegląd każdego z nich więc wydawali blaszaki. Dlaczego? Bo kasa poszła na WOT. U nas w jednostce oraz w WOGu magazyny są puste! Nie ma nowych mundurów dla żołnierzy oraz aktywnych rezerwistów. Bo dają je weekendowcom. A po za tym pierwsze słyszę, że dla WOT jest przewidziany inny mundur. Mają dostać to samo co regularni. Szpej ma się nie co różnić. Zawodowe wojsko powinno dostawać najnowszy sprzęt a starszy można dawać nie zawodowym. WOT i rezerwie.A za cały bajzel odpowiada jedna osoba. Minister! I nikt inny poza tym. WOGi tylko wykonują swoją robotę oraz rozkazy jakie przychodzą ze stolicy. Nie dawno powołano rezerwistów do 12 Batalionu ochrony. Ćwiczenia te były planowane już od dawna. Wszystko pięknie przygotowane. Mundury były gotowe dla każdego nawet przymiarki każdy miał. A tu nagle. Jeb, zmiana. Wszystkie nowe komplety zapakowano na wozy i wywieziono. Przyszła rezerwa. Ponad 300 narodu. I dupa nie ma mundurów. Dostali stare używki. Afera była jak cholera. To samo podobnie było na Dragonie 17. Nie mieli mundurów i jeszcze lepsze. Wydali ludziom pustynną odzież oraz bieliznę pod mundur z dna magazynów. Jeszcze zapewne po Iraku i Afganie. Gdzie noce już były chłodne a zajęcia mieli głównie nocne. Tak to jest jak ktoś zaczyna robić dwie rzeczy na raz gdzie to przy obecnym budżecie jest po prostu niemożliwe. Cierpi na tym armia zawodowa gdzie powinni być na pierwszym planie. Bycie zawodowym to jest praca. A co by się stało jak by mieli ogłosić totalną mobilizację? Powiem ci co kolego. Było by podobnie jak na Ukrainie w początkowej fazie wojny. Z allegro nagle zaczęło by znikać wszystko co jest w kamo wz93 (mundury, kamizelki, plecaki itp) Mon nie miałby w tedy innego wyjścia. Nawet wielu trepów (zawodowi i rezerwa sami by musieli kupować szpej na własną rękę).
Z tymi hałerami to co parę lat są jaja, bo ktoś budzi się z ręką w nocniku, że trzeba je ponownie certyfikować albo dokupić nowe

Po Dragonie wyszło kilka spraw - braki magazynowe i niewydajna logistyka. Do końca roku sprawa z brakami mundurowymi i hełmami ma być niby załatwiona.

Z nowym mundurem to jest tak, że coraz częściej przewija się w komunikatach prasowych MAPA: https://youtu.be/SLYELaGG2jw

A co się tyczy problemów mobilizacyjnych, to spodziewam się, że pewnie dostanę co najwyżej orzełka na czapkę. Dlatego ciuchy własne jakieś tam mam.;)
Wacol 04.12.2017, h. 14:30 Wacol
ForestUSMC 04.12.2017, h. 17:23 ForestUSMC
Póki co o nowym kamuflażu jest cicho. U nas wszyscy chodzą w wz 2010 w kamo pantera. Co do Dragona to tak naprawdę wszystko było tam do dupy jeżeli chodzi o organizację. Co do mobilizacji to jak do tej pory nie dostałeś przydziału mobilizacyjnego i nie byłeś wzywany na szkolenia to nie masz co się martwić bo na 1 falę mobilizacyjną w razie W nie jesteś przewidziany. A drugiej raczej nie będzie bo wojna się skończy. Nie wiem jak w innych jednostkach ale jedno w Monie się nie zmienia od wielu lat. Jak se nie naru.hasz to nie będziesz miał. Bo w monie żeby wyglądać jak współczesny żołnierz to niestety ale wiele rzeczy trzeba samemu uzupełniać na własną rękę za prywatne pieniądze.
Przejdź na początek list komentarzy

Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.


Wyświetleń: 1952

Polecamy

Sponsorzy

Action Army (silver sponsor)
Modify (silver sponsor)
Specna Arms (silver sponsor)

Imprezy patronowane

Reklama

Artykuły

Reklama

Wspierają nas

Sklepy:
Gunfire.pl

Współpracujemy


Media:
airsoftnews
equipped
miekkopowietrzni
Przegląd Strzelecki - Arsenał

Lokalne środowiska:
weekend-warriors
kpasg
rus-mil

Wydawnictwa

Nawigacja

Najczęściej poruszane