Daj cynk
Reklama

Aktualności

AK47 Tactical modyfikacja Beryl

Polska, 24.05.2010, h. 22:34, dodał: Promant
65

Sklep ZBROJOWNIA włączył do oferty własny custom ASG AEG: karabin AK47 Tactical Full Metalmodyfikacja Beryl.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sklep ZBROJOWNIA wprowadził do swojej oferty, własnej produkcji, custom AEG: karabin AK47 Tactical Full Metalmodyfikacja Beryl.

 

 

 

Jest to replika bazująca na CM039C. Części metalowe: korpus, lufa z tłumikiem płomienia, pokrywa zamka, przyrządy celownicze, kolanko gazowe, rura gazowa, prawy selektor ognia, front set, szyny RIS, spust, osłona spustu oraz prowadnica kolby.

 


Dzięki przedłużonej lufie zewnętrznej można zamontować lufę precyzyjną długości 509mm.

 

 

Lewy selektor ognia jest atrapą, ale możliwa jest zmiana jego pozycji w trzech nastawach, z charakterystycznym kliknięciem (imituje ruchy selektora w ostrym odpowiedniku). Magazynek typu mid-cap, o pojemności 100BB, wykonano na bazie magazynka od ostrego odpowiednika. Stockowy gearbox V.3 posiada zestaw wzmocnionych stalowych zębatek, kierunkową głowicę tłoka, wzmocnioną prowadnicę sprężyny oraz metalowe łożyska 7mm. Wszystkie części i akcesoria innych producentów są w pełni kompatybilne z tym modelem. Replika posiada prędkość początkową około 440fps.

 

 

Długość repliki: 930/1010mm. Waga: 4100g. Długość lufy: 455mm. W komplecie rączka z wysuwanym dwójnogiem. Cena: 1299PLN.

W przygotowaniu znajdują się jeszcze dwa customy ZBROJOWNI, ale ich ukazanie się na rynku uzależnione jest od zainteresowania klientów pierwszym produktem z tej serii.

 

 

 

 

 

 

 

 

Źródło:
www.zbrojownia.com.pl 

Ocena wszystkich (3.00, głosów: 1)

  • Dodaj do:
  • Facebook

Komentarze

Przejdź na koniec listy komentarzy
Loganziom 24.05.2010, h. 22:38 Loganziom
Noom nawet nawet... ale troszkę nie pasuje budowa, musieli by kolbę dać inną i w ogóle te oszynowanie przednie jakieś dziwne-niby Berylowskie ale... Najbardziej dziwi mnie korpus!
szmerglu 24.05.2010, h. 22:40 szmerglu
Nazwanie tego modyfikacją "beryla" jest mocno naciągane Nowe wersje beryla odeszły od emkowych kolb, risy jednak podobne. Wycior do wyjęcia bo razi w oczy
Promant 24.05.2010, h. 22:56 Promant
To nie jest "modyfikacja Beryla" tylko "AK modyfikacja Beryl" - innymi słowy AK upodobniony do Beryla.
Gorgoroth 24.05.2010, h. 23:02 Gorgoroth
eh ta kolba
może to kwestia gustu ale mnie nie widzi sie to
kosmi 24.05.2010, h. 23:16 kosmi
Rodzima zbrojownia uderza! ;d
Kosa_Rommel_PL 24.05.2010, h. 23:18 Kosa_Rommel_PL
haha KOLEGA SOBIE IDENTYCZNIE ZROBIŁ I ŻADNE 1300 ZŁ!!! KUPIŁ PODSTAWĘ 700 zł + tłumik robią na zamówienie 60-80 zł. Znam kolesia co w domku wam by takie cos dorobił. + replika Eotech 552, 250 zł + oryginalne przednie okładziny beryl 80 zł. Policzycie uwierzycie ze w zbrojowni przepłacicie. Ah ten podryw na beryla.
Promant 24.05.2010, h. 23:23 Promant
Kolego, niewątpliwie Twój kumpel jest genialny i sam sobie wystrugał, może nawet z plasteliny - i oczywiste, że lepsze niż w jakimkolwiek sklepie.
Ale tak się składa, że guzik nas to obchodzi. A czy ktoś chce kupić gotowy czy nie - to jego decyzja. Nie każdy musi mieć ochotę samemu sobie strugać.
I skoro już liczysz to policz dokładniej - także np. koszt szyn, przesyłek zakupionych elementów itd.

Natomiast radzę ostrożnie z tekstami typu "naciągactwo".
generalcombo 24.05.2010, h. 23:31 generalcombo
a myślałem że te "inteligentne" komentarze zniknęły ;/
Dread 24.05.2010, h. 23:43 Dread
Ech, kiedy w końcu "przeróbkowicze" dojdą do tego, że wyrobów berylopodobnych nie robi się na komorze od AK, tylko na komorze od AKM.
Poza tym szyny szpecą całość, wyglądają jakby nie od kompletu. No i ta kolba od emki. Pojawiła się raz jako propozycja, do użytku nie weszła, a występuje w prawie każdym airsoftowym Berylu.

Różnica jak między tymi dwoma zdjęciami:
$3
$3

Niby to samo, ale jednak...
Stalker 24.05.2010, h. 23:44 Stalker
Fajnie, że ktoś zaczął kombinować i pojawił się custom. Gratuluję.
Promant 24.05.2010, h. 23:47 Promant
Przyczyna jest prosta:
"przeróbkowicze" zwykle używają tego co jest ogólnie dostępne i nie wymaga kosztownego przerabiania lub wytwarzania od podstaw. A kolby m4 są łatwo dostępne, podobnie jak przejściówki do nich. Ponieważ wymienione przejściówki produkowane są nadal wyłącznie do wersji 47 czyli ze skośnym tyłem korpusu - nie można ich zastosować od razu i bez problemu do korpusu AKM.
Ghandi2 24.05.2010, h. 23:52 Ghandi2
Od jakiegoś czasu aż się prosiło o podobne rozwiązanie. Brawa za pierwszy ruch dla Zbrojowni, Bardzo fajny kierunek rozwoju lokalnych firm związanych z airsoftem.
Powodzenia !
Musley 25.05.2010, h. 00:00 Musley
@Kosa_Rommel_PL - no ale SKLEP jest właśnie po to, żeby nie znać gościa, nie kupować okładzin, a AK stylizowanego na Beryla mieć .

Propsy dla Zbrojowni za inicjatywę!
Maza94 25.05.2010, h. 00:19 Maza94
Kosa, custom kolegi nie taki identyczny i wydał trochę więcej dużo orginalnych części kupował, poza tym ten wyżej wymieniony tunningowany dlatego 1300...
$3
Loganziom 25.05.2010, h. 06:54 Loganziom
To jest Beryl tylko jest stylizowany na tą nowszą wersję-tą właśnie z kolbą od M4. Chociaż zgodzę się z jednym takim użytkownikiem, że robią to co jest łatwo dostępne. No chyba oryginalnej kolby Beryla na Allegro nie zamówią.

$3
piotrek0002 25.05.2010, h. 07:06 piotrek0002
Dla mnie takie sobie... Znajomi ostatnio właśnie przerabiali ak na beryla i mają o wiele lepiej zrobione..
Czarny762 25.05.2010, h. 07:41 Czarny762
Komuś się nie będzie chciało bawić w składanie od podstaw kupi sobie takiego gotowca. Fakt że beryla to przypomina dopiero ze sporej odległości.
Gasparzinho 25.05.2010, h. 08:59 Gasparzinho
Pomysł bardzo dobry, wykonanie nie jest świetne ,ale myślę ,że dla niektórych (w tym dla mnie) w pełni zadowalające. Tylko kolba mogłaby być składana w bok ,druciaczek c:
Pritcher 25.05.2010, h. 09:02 Pritcher
Plus dla zbrojowni, za to, że jest. I mała rada. Spróbujcie może górną nakładkę dać standardową, bez RISa, czarny plastik. Lepiej by to wyglądało.
Martini3g 25.05.2010, h. 09:04 Martini3g
A mi tam się podoba, i jak będę miał kasę na następną replikę to może wybiorę tą.
Pasti 25.05.2010, h. 09:11 Pasti
+ za inicjatywę zbrojowni . Ale już wolałbym dać te 2k PLN i mieć Beryla zrobionego z serii nowych Cym i z oryginalnymi częściami tak by móc powiedzieć z czystym sumieniem, że to w 100% replika Beryla .
Jangi 25.05.2010, h. 09:23 Jangi
Nikt jeszcze chyba ich nie pochwalił za przerobienie oryginalnego magazynka od Beryla na działającego midcapa Pewnie zaraz ktoś mi odpisze, że "jego kolega takie robi i mu lepiej wychodzi" ale kij mnie to obchodzi, nigdy jeszcze takich w sieci nie widziałem, w żadnym sklepie nie można ich było kupić, więc uznaję Zbrojownię za pioniera w tej dziedzinie.

Gratulacje!
Trapez 25.05.2010, h. 09:40 Trapez
Pewnie urażę wielu miłośników tej broni ale dla mnie beryl jest wyjątkowo brzydką konstrukcją. Te dodatki z szynami może i praktyczne ale jeszcze tą brzydotę pogłębiają i w kałachu totalnie nie pasują. A kolba z eMki to już masakra.
Chaves 25.05.2010, h. 09:46 Chaves
Duży plus za inicjatywę. Oczywiście koło beryla to nie stało ale przynajmniej krok jakiś został w dobrą stronę zrobiony. No i jak ktoś chce mieć nieprzeciętnego kałacha to ma już gotową ciekawą ofertę.
KWIA_TEK 25.05.2010, h. 09:57 KWIA_TEK
Zastanawiam się czy kiedyś jakaś firma stworzy replikę, która w pełni zadowoli wybredne i wiecznie nadąsane polskie środowisko ASG. Śmiem twierdzić, że gdyby zamieścić w tym wątku zdjęcie prawdziwego Beryla - też był by nie taki
Komandi 25.05.2010, h. 10:24 Komandi
Jangi, to się grubo mylisz...

$3
Julas 25.05.2010, h. 10:38 Julas
Każdy ma prawo do krytyki nawet bezpodstawnej - samemu sobie wystawia świadectwo.
Każdy ma też prawo do wyrażenia wdzięczności i podziwu.
Jestem wdzięczny "zbrojowni" za takie inicjatywy i bardzo podoba mi się ich stale rosnąca oferta "airsoftowa", która zadowala coraz większą grupę klienteli.
Pozdrawiam!
EmperorPalpa 25.05.2010, h. 11:15 EmperorPalpa
Naprawdę wszystko było by fajnie gdyby nie ta "komora zamkowa" od AK ;/ Ale cóż, poczekamy i na przejściówki do AKMa
Jangi 25.05.2010, h. 11:32 Jangi
Komandi, aleś Ty dziś "grubo" niewyspany . Hicap =/= midcap.
Dread 25.05.2010, h. 11:33 Dread
Komandi, ale w miniberylu z linka jest zrobiony hi-cap, a nie mid-cap

To, że hi-capa zrobić trudniej pomijam
posion1979 25.05.2010, h. 11:48 posion1979
szkoda pisania o pokątnych brandzlatorach, co to w domu mają prawie fabryki zbrojeniowe - polska firma - czytaj: jak się coś schrzani, to możesz zadzwonić i usunąć usterkę robi coś poza półką - a siedzicie i pi@#$23cie, w którym miejsca nie przypomina beryla.
Załóżcie firmę, ściągnijcie komponenty, wypuście coś na rynek i zacznijcie konkurować real-em, a nie pieprzeniem domorosłego znawcy, co na strzelnicy nigdy nie był.
Dla mnie bomba i punkty dla zbrojowni, jak się uda, to sobie sprawię, chociażby na pamiątkę
kiler88 25.05.2010, h. 12:02 kiler88
Brawo za inicjatywę i pomysł, ale moim zdaniem wykonanie bardzo średnie bo w mojej opinii custom zrobiony po najmniejszej lini oporu, nawet pomijając złą nakładkę rury gazowej i podstawę muszki i inne szczegóły to komora zamkowa od AK47 razi bardzo, rozumiem, że sklep wykorzystuje najłatwiej dostępne elementy ale przecież zastosowanie komory od AKM lub AK74 nie stwarza aż tak dużego problemu a wyglądałoby to o niebo lepiej.
Jacek GROT 25.05.2010, h. 13:11 Jacek GROT
Myślę że gdyby dali łoże od ostrego, było by gites. Więcej naprawdę nie trzeba. A jak komuś to za mało, to niech się bawi sam.

Brawo dla sklepu!

P.S. Myślę że w przyszłości bardziej się "postarają" i zrobią coś lepszego. Jednak jak na razie, jest gicior.
Codename666 25.05.2010, h. 13:11 Codename666
Trochę drogie, ale super! Przy zmianie repliki przyjrzę się uważniej temu Customowi.
0wn 25.05.2010, h. 14:01 0wn
Pamiętajcie, że jeszcze się taki nie urodził, co by każdemu dogodził.
Co do samego customu to oczywiście ma nie dociągnięcia ale jest jakiś ruch w tym temacie. Czekam na dalsze customy zbrojowni.
B4rt 25.05.2010, h. 14:11 B4rt
Ale zawsze idą w dobrym kierunku ;] . Ja bym wolał, żeby sprzedawali te magi, przedłużenia lufy i szyny na pokrywę również osobno, na pewno miałyby branie.
gorek 25.05.2010, h. 16:02 gorek
śliczny
Bellio96 25.05.2010, h. 17:57 Bellio96
heh co oni zrobili z moją Cymką piękne!
Mati13k 25.05.2010, h. 18:05 Mati13k
Graszczut - może stąd $3? "...Jest to replika bazująca na CM039C..." - czytanie ze zrozumieniem się kłania.
Bialy_Qn 25.05.2010, h. 18:07 Bialy_Qn
sprzedaż samych magów była by na 1000% dochodowa na ten model skusi się parę osób ale bardziej wybredni obejdą szerokim łukiem. jeśli było by to na bazie 74 z koszernymi detalami typu kolba, chwyt przedni, kolanko gazowe itp to skusze sie na 1000%
Terenowy 25.05.2010, h. 18:15 Terenowy
Pomysł dobry ale koło beryla to to nawet w nocy nie przypomina.
compaq19994 25.05.2010, h. 18:15 compaq19994
Zbrojownia wyszła z ciekawym pomysłem.Ciekawe jak to się rozwinie w przyszłości (magi itp. sprzedawane oddzielnie)
Sushi.50 25.05.2010, h. 18:20 Sushi.50
Widząc zdjęcie Beryla w newsach byłem pewien że zaraz zobaczę dziesiątki komentarzy co jest źle i nie pasuje. Jak dla mnie to Zbrojowni należą się brawa!

A jak już chodzi o 100% odwzorowanie ostrej to wiecie co wam powiem? Kilku berylowych malkontentów ma w swoim posiadaniu emki. I jak się czujecie wiedząc, że wasza emka ma nieco szersze body od ostrego? Możecie z tym spać? Jak to?!
Filip7370 25.05.2010, h. 19:01 Filip7370
Ja czekam na klasycznego Beryla, tj kolba łamana i zwykły front...poza tym jeszcze wersja zrobiona na obecne WP czyli taka jaką opisałem wyżej z szyną grzbietową, większość ludzi przyleci do tego w trymiga! Poza tym jeszcze MBeryl i może Glauberyt!
OC14Groza 25.05.2010, h. 19:22 OC14Groza
Body od AK aż bije po oczach. Nie mogli po prostu wziąć body od AKM czy AK74? Przynajmniej wyglądałoby to znacznie bardziej jak beryl.
Marcin_S 25.05.2010, h. 19:31 Marcin_S
Fajna inicjatywa, nawet bardzo. Ktoś kto chce się stylizować, podkreślam stylizować, na współczesne WP ma niewielkim kosztem coś co na pierwszy rzut oka będzie przypominało Beryla. Reenactor i tak będzie budował swoją replikę inaczej, tak aby była repliką Beryla a nie czymś co ma go imitować. Czy taka inicjatywa sklepu jest słuszna, moim zdaniem tak, chociaż nazwanie tego 'modyfikacja Beryl', wiadomo chwyt marketingowy, jest mocno naciągane. I tak jestem na tak. Jedynie pomysł z magazynkiem moim zdaniem totalnie chybiony, bo te magazynki są z gorszej jakości plastiku niż magazynki do replik AK-74.

Pozdrawiam.
Altair94 25.05.2010, h. 21:16 Altair94
Nikt nie napisał "szkoda, że nie beryl"?
Dziwne, bo przy każdym newsie o replice taki komentarz się znajduje
Mohawk_PL 25.05.2010, h. 21:45 Mohawk_PL
Sorry Zbrojownia, ale to dla większości tylko kolejny TACTIC-SUPER-PRO-MEGA-KAŁACH-RIS-RAS + EoTech.
Chcesz być poważny na rynku ? Zainwestuj. Real Sword robi z tych samych stopów metali co ostre odpowiedniki. Cena REal Sworda ? - Ogromna, a jednak są tacy co RS-a kupują.
"Cokolwiek robisz, rób dobrze"
+ za inicjatywę
- za wykonanie.
wodzu717 25.05.2010, h. 22:45 wodzu717
Czepialstwo, panowie widział ktoś z was Beryla w wersji Irackiej lub Afgańskiej,
oczywiście mówię tu o własnych przeróbkach i dodatkach użytkowników ? Pewnie nie, więc czepianie się szyn i kolby jest zdecydowanie nie na miejscu. Fakt można by wybrać lepszą bazę pod tego Beryla i wywalić ten cholerny wycior. Ale ogólnie + za chęci. A i jeszcze ten chwyt przedni, nie sprawdza się bo jest zwyczajnie za długi i haczy przy zmianie maga.
Bardos 25.05.2010, h. 22:59 Bardos
Co poniektórym to tu nawet wcześniejszych komentarzy nie chce się czytać.

Nie potrafi część z Was zrozumieć, że to NIE jest replika Beryla, a tylko AK WYSTYLIZOWANY na Beryla?
Tanaj 26.05.2010, h. 12:24 Tanaj
Oj dajcie sobie spokój z tym: "To nie Beryl bo ma 12 drobnych szczegółów różniących go od ostrego. Jestem snobem i wszyscy moi znajomi mogą zrobić 10 takich w piwnicy." Za każdym razem to samo.
Kapitan_Mendez 26.05.2010, h. 14:42 Kapitan_Mendez
I tak go kupię. Mam głęboko gdzieś to, że tylko "imituje" Beryla. Jedyne co mnie w nim razi to cena i brak możliwości dokupienia takich magów jak w zestawie. Razem z WZ-93 komponowałby się świetnie. Wolę bardziej, jak niektórzy twierdzą, "nie-Beryla" niż MP-5, bo mam poczucie, że nawet z daleka wygląda jak "Polski Kałach"
Kat3 26.05.2010, h. 17:13 Kat3
Wole AK zrobionego na Beryla niż 100000000000000 odmianę M 4 z mangi . Dla większości ludzi i tak WP posiada kałachy .
Maza94 26.05.2010, h. 18:29 Maza94
Kat3 dla mnie to tam jeszcze mosin'ów używają a ja dalej nie rozumiem o co niektórym chodzi, jak już zrobili tego upragnionego beryla i nikt nie może napisać "zrobiliby beryla" to od razu wszyscy szukacie szczególików żeby żeby krzyknąć:
"HA! to nie beryl!!!! zrobili by beryla..."
Marcin_S 26.05.2010, h. 20:11 Marcin_S
@Maza94

Ale ta replika ma więcej wspólnego z AK-47 niż z Berylem, dlatego ludzie wyszczególniają "byki" ... to jest ewentualnie stylizacja na beryla i dla ludzi stylizujących się na współczesne WP będzie ideałem, ale nic poza tym.
Filip7370 26.05.2010, h. 21:15 Filip7370
Ja tam w marcu w "Armii" jest zdjęcie jakiegoś Kpt. Tomasza coś tam, koleś w Afrganie latał z Cirasie, Altach i Identycznym "berylem", oczywiście komora z AKM-a, ale kolba od M4 na tym samym montażu i dół TDI Arms...także z reko misji to jest baaaaaaardzo różnie!
vesania 27.05.2010, h. 10:55 vesania
To ja sobie też pomarudzę. "Ja, znowu kolejna eMka, dali by spokój, ile można, nawet nie jest podobna do emki, Zrobili by w końcu BERYLA"
Sorki jeżeli się pomyliłem przy przy nazwach. W końcu i tak zrozumiecie o co chodzi, bo przecież nie o treść. A kolejność nazw możecie pozmienaić sobie sami
pendzik 28.05.2010, h. 20:16 pendzik
Zgodzę się z niektórymi wogole nie przypomina Beryla wz.2009 mam takowego na stanie i w zasadzie nie ma tu ani jednego elementu jaki został użyty do skonstruowania Beryla wz.2009 w ostrym odpowiedniku jest: inna kolba, produkcji polskiej, inny chwyt inny uchwyt taktyczny szyna jest krótsza (chodzi o tą z góry) magazynek jest zielony (półprzeźroczysty) i no jedyne co identyczne to EoTech ale to kwestia omówienia sprawy a nie czepiania się co by pokazać na ile jest niepodobny ale powiem panowie że sprzet 1 klasa jadę do Afganu i powiem najnowsze Beryle to majstersztyk ze stajni Łucznika nie mniej jednak tak btw. boli mnie jedno... Dlaczego on ma wycior pod lufą ? beryl nie jest przystosowany do przenoszenia wyciora ale to kwestia gustu rzecz jasna. Pozdrawiam.
Lagodkin 29.05.2010, h. 00:28 Lagodkin
Jak wy płaczecie nad tym wytworem... Może są ludzie ,którym się to podoba i nic nie poradzicie na to. O gustach się nie dyskutuje
Dread 29.05.2010, h. 21:22 Dread
A może ludzie marudzą, bo po prostu bawią się w airsoft, bo chcą pomacać i pobiegać z czymś, co w jak największym możliwym stopniu przypomina prawdziwą broń palną? Bo właśnie po takich szczegółach ocenia się klasę repliki jako takiej. Oczywiście są także in ni ludzie, dla których wygląd nie jest ważny, takim pozostawimy Thunder Maule, Zombi Killery, Bety Specnaz i wspomnianego "Beryla".
SHOGUN_YAMATO 29.05.2010, h. 22:46 SHOGUN_YAMATO
La, lala, lala $3
Minion 03.06.2010, h. 20:28 Minion
Pendzik, też mam nowego na stanie no i co? Jest więcej różnic- w zeszłym miesiącu miałem wz.96 na stanie i ten to się różnił.
Wz. 2009 to jak wspomniałeś:
- polska kolba (wczesne jej projekty miały być chowane na bok, ale teraz jest na stałe, więc można sobie przy wsiadaniu do wozu zęby obić);
- zielone półprzezroczyste magazynki (coś pięknego);
- pełno szyn (już się na czas broni nie rozłoży, bo od nowości trzeba młoteczkiem to rozbierać, do tego się brudzi jak diabli);
ale ponad to zmiany, które zaszły wobec wz. 96:
- poszerzony bezpiecznik magazynka (+)
- nowe skrzydełko bezpiecznika po prawej stronie (teraz wygodniej palcem wskazującym odbezpieczyć, bo jest dodatkowa blaszka);
- suwadło jest całe czarne no brudu nie widać.
- nowy selektor ognia (tzn. w porównaniu z moją Beatką, bo niektórzy chłopacy w swoich Berylach wz. 96 już takie mieli- tj. taki w kształcie litery V, ale i tak po staremu sam się na serię 3 strzałową przestawia. -nie wiem jak).

A więc wracając do tematu- czepianie się magazynków, szyn itp. jest bez sensu. Modernizacji wizualnych Beryla jest wuchta. Wiadomo są podstawowe rzeczy jak wymiary, komora zamkowa, lecz szyny, chwyty przednie, magazynki to przy nich pikuś, bo przyjdzie nowa zmiana do Afganistanu, i nowy wygląd Beryla.
Karchu 26.06.2011, h. 15:08 Karchu
Posiadam i powiem, że wykonanie jest dobre doczepić można się jedynie magazynka...
sebazdy1526 05.10.2014, h. 09:14 sebazdy1526
Potrafi ktoś powiedzieć jakie boczne szyny ris są w standardowym cm 039c? Żeby zamontować to ze zdjęcia trzeba wiercić? Czy to przejściówka?
Przejdź na początek list komentarzy

Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.


Wyświetleń: 84019

Ostatnio na WMasg.PL

Polecamy

Sponsorzy

Action Army (silver sponsor)
Modify (silver sponsor)
Specna Arms (silver sponsor)

Imprezy patronowane

Reklama

Artykuły

Reklama

Wspierają nas

Sklepy:
Gunfire.pl

Współpracujemy


Media:
airsoftnews
equipped
miekkopowietrzni
Przegląd Strzelecki - Arsenał

Lokalne środowiska:
weekend-warriors
kpasg
rus-mil

Wydawnictwa

Nawigacja

Najczęściej poruszane