Daj cynk
Reklama

Artykuły

MP5A5

Pistolet Maszynowy, 08.03.2009, h. 18:45, dodał: Foka , autor: Chudy
32

Dane repliki

Producent: Escort
Model:
(numer katalogowy)
Escort
Długość: 650 mm / 4
Waga: 2000 g
Prędkość wylotowa: 300 fps
Hop-up: regulowany
Blowback: tak

Wstęp


Co raz częściej widzę newsy o nowych karabiknach GBB (M4, AK), a że posiadam coś, co sadzę, że jest lepszym rozwiązaniem, postanowiłem, że się podzialę. Firma Escort jest mało znana dla młodszych stażem airsoftowców. Weterani zapewne słyszeli o niej lub jej podobnych: JAC/Sun Project/Shoei/YE. Niestety niewielu kiedykolwiek dotknęło tego typu repliki, chociaż chętnie o niej się wypowiada, co oczywiście rodzi różnego rodzaju mity.


System Escort nie jest nowym systemem, był używany zanim jeszcze pomyślano o AEG opiera się na tych samych zasadach, co pistolety na greengas tylko używane jest HPA bądź CO2.

Paczka


Nic specjalnego. MP5 przychodzi w bardzo dobrze zabezpieczonych 4 częściach (złożenie zajmuje 1 min) więc jest to po prostu mały karton. Prócz repliki jest tam plastikowy magazynek hi-cap CA, speedloader, kilka zapasowych części (muszka, pin, ucho przy muszce, cześć blokującą wysuwana kolbę) oraz instrukcja w "krzaczkach".




Wygląd zewnętrzny


MP5A5 waży 2000 g. Body jest zrobione z aluminium, które jest tłoczone (pierwszy raz się z tym spotykam w ASG) z kilku kawałków blach oraz łączone ze sobą za pomocą pięknych spawów.

Na korpusie wybite są oznaczenia H&K MP5 Kal. 9x19, Made in Japan oraz indywidualny numer seryjny. Aluminium ma miły dla oka matowy odcień (na niektórych zdjęciach błyszczy się ale to wina WD-40). Nie mam zastrzeżeń do lakieru na korpusie (lekko wytarty od zaczepu zawieszenia taktycznego). Niestety lakier na zamku bardzo szybko się rysuje (producent zaleca zeszlifowanie go do końca cos á la dotarcie silników spalinowych) wiec nie jest to problem. Plastiki są wysokiej klasy, nie widziałem jeszcze takich w żadanej innej MP5. Przedni chwyt spokojnie wytrzymuje wagę 80 kg (położony zaokrągleniem do góry, a to już coś). Całość jest bardzo stabilna, dopasowana, nic nie trzeszczy nie rusza się, no może poza kolbą (w pełni wysuniętej pozycji), która chodzi o 3-5 mm w górę. Chwyt jest dużo węższy niż w AEG z racji braku silnika. Jedyne, co z niego wychodzi jest to mały czarny wężyk, który łączymy z butlą.














Zajrzyjmy do środku


Replika rozkłada się jak pierwowzór - wyjmujesz 3 piny, co rozkłada replikę na 4 części: korpus, kolbę, chwyt oraz przedni chwyt. Lufa precyzyjna mosiężna 6,04 mm schowana jest pod metalową osłoną zakończoną gwintem 14 +, na który nakręcony jest tłumik płomienia. Wyciągamy mały miedziany pin i ukazuje się nam prowadnica wraz ze sprężyną powrotną oraz zawór gazu. Po przeładowaniu repliki wychodzi całe serce - to ta 250 g cześć przesuwana o 7 cm do tylu i przodu z prędkością 14 cykli na sekundę, wydając naprawdę głośny dźwięk oraz daje naprawdę sporego kopa. Na łączeniach w instalacji gazowej użyto po dwie gumki uszczelniające, co zapewnia bezkompromisowa szczelność. Hop-Up ustawia się przez dziurkę (zaznaczone czerwonym kółkiem) małym kluczem, który jest w zestawie (imbus).










Czas zacząć


Są 2 sposoby, aby replika zaczęła strzelać, potrzebujemy butli z HPA albo z CO2 (takiej samej jak w paintballu). Nie będę się wypowiadał o HPA, bo nigdy nie używałem. Zbiornik z CO2 nie ma tendencji do syfonu, co daje nam możliwość strzelania w zimę nie tracąc nawet jednego fps i nic nie powstrzymuje od wywalenia całego hi-capa za jednym razem. Na końcówce butli wkręca się regulator ciśnienia wyjściowego (od 0 do 300 psi), jest to rzecz niezbędna do właściwego dziania. Bez niego wysokie ciśnienie CO2 z butli wywaliłoby cale bebechy do tyłu przy pierwszym strzale. Naładowana butla 20 oz wraz z regulatorem wazy 1300 g wiec w plecaku nawet nie poczujesz. Napełnienie gazem kosztuje mnie 3 funty, w Polsce pewnie z jakieś 8 zloty, a wystarcza na 3000-5000 (przy około 360 FPS - dozwolony limit w UK to 325+10% co nie pozwala mi na więcej podczas strzelanek), więc naprawdę nie jest źle.

 

Osiągi to dopiero pole do popisu, można bardzo szybko zmieniać: zwiększając bądź zmniejszając ciśnienie CO2 z 300 do 540 (powyżej około 400 należy wymienić sprężynę powrotną na mocniejszą, co jeszcze zwiększy szybkostrzelność) + lufa precyzyjna daje naprawdę duże możliwości. Zasięg zależy oczywiście od używanego ciśnienia i jest mniej więcej taki jak w AEG przy tych samych FPS, jednak skupienie na auto znacznie spada przez mocny blowback. Mechanizm po 15 tys. kulek nie wskazuje żadnych śladów zużycia i mam nadzieje, że tak jeszcze długo pozostanie.

 



Zakończenie


Pierwszy raz gdy dotknąłem MP5 Escorta wiedziałem, że to będzie miłość od pierwszego wystrzału. Dźwięk, detale wykonania, niezawodność są na najwyższym poziomie jaki widziałem w replikach.

Na koniec kilka filmików











Zalety
+ jakość wykonania
+ głośny
+ silny blowback
+ brak syfonu
+ magazynki AEG
+ oszczędność
+ można z nią pływać (jak ktoś lubi)
+ pasują kolby tylko od prawdziwej MP5 (po malej modyfikacji)

Wady

- głośny
- butla w plecaku (1,3 kg)
- wężyk z plecaka do repliki (jakieś 20-25 cm prawie niewidocznego wężyka średnicy 7 mm)
- drobne modyfikacje, aby wpasować niektóre części zewnętrzne od AEG np. chwyt z latarka CA (podszlifowanie kawałka plastiku ze środka)

Ocena wszystkich (6.00, głosów: 1)

  • Dodaj do:
  • Facebook

Komentarze

Przejdź na koniec listy komentarzy
Azur 08.03.2009, h. 19:10 Azur
Chudy, czy w rzeczywistości ta MP5 tak kopie, czy ten Japończyk udaje ?
GrypH 08.03.2009, h. 19:12 GrypH
A jak to cenowo wygląda, bo jakoś nie mogę znaleźć :/
mhatix 08.03.2009, h. 19:16 mhatix
Cóż, nie sądzę żeby wielu maniaków dla butli rzuciło aegi.
grzesio93 08.03.2009, h. 19:17 grzesio93
"Co raz częściej widzę newsy o nowych karabiknach GBB (M4, AK), a że posiadam coś, co sadzę, że jest lepszym rozwiązaniem, postanowiłem, że się $1" ^^
Gogin 08.03.2009, h. 19:32 Gogin
Co do zalety, pływania z repliką, to chyba żadnej nie szkodzi woda - bo niby dlaczego ?
wajser 08.03.2009, h. 19:44 wajser
Taaaak?? AEG'om też nie szkodzi woda? no to ci nowość
hary934 08.03.2009, h. 19:57 hary934
A szkodzi ?
Marrtinez 08.03.2009, h. 20:09 Marrtinez
Teoretycznie nie

$3
chudy 08.03.2009, h. 21:43 chudy
Maly Japonczyk nie udaje to tak kopie, utrudniajac prowadzenia precyzyjnego ognia na full auto
Cena 690 usd wraz z przesylka
A propo plywania a AEG to slyszlem kiedys ze nienalezy zamaczac bateri oraz silnikow elektrycznych w wodzie (tak samo jak radia, telefonu i innych tego typu rzeczy ^^ albo to tylko taki przesad
Tuksiak 08.03.2009, h. 21:52 Tuksiak
Ale mi się podoba, nawet ten wężyk jestem w stanie przeżyć, tym bardziej, że łatwo toto zamaskować. Czas pomyśleć o zmianach .
kamera 08.03.2009, h. 21:54 kamera
Oszczednosc? Taka zabawka na redwolfie kosztuje $609.68+butla+reduktore etc, +masa klopotow z serwisem, to ja juz wole wyfac 660$ na WA po konwersji z G&P i jechac na propanie bez wezyka i butli
Chudy dzieki za naprawde rzetelne info na temat tego sytemu.
MaxXxi47 08.03.2009, h. 21:59 MaxXxi47
W praktyce każdej replice szkodzi woda (chyba że full plastik bo nie rdzewieje). Jak nie osuszysz z wody po kąpieli to będziesz mieć ładne "płatki" z rdzy po jakimś czasie.
OC14Groza 08.03.2009, h. 22:07 OC14Groza
@kamera
Są stałe kolby ze zbiornikiem wewnętrznym do replik z systemem BV i escort np. ta: $3
Gogin 08.03.2009, h. 23:22 Gogin
MaxXxi47 - większości chińskiemu i taiwańskiemu ZnAl'owi szkodzi woda ? Rozmim, że pewnie japońskiemu Al'u - nie bij mnie więcej po oczach...
chudy 08.03.2009, h. 23:28 chudy
kamera
Piszac o oszczednosci chodzilo mi o porownanie Co2 do GG (z propanem w Uk a tym bardziej w NI jest problem). Do ceny WA musisz niestety dodac cene magow (a z racji malej pojemnosci i uzywania ich do broni glownej) a bedziesz potrzebowal ich wiele

A co sie tak wszyscy uparli tego biednego wezyka =ale za to masz recoil i dzwiek 1 minus na 2 plusy
zdjecia ze strzelanki (widocznosc wezyka)
$3

A co do mozliwosci plywania chodzilo mi bardziej o nieawaryjnosc jednostki napedowej, bateria lub silnik moze pasc w AEG pod wplywem wody( chyba ze chcecie plywac w jakims plynie ktory jest izolatorem bo woda napewno nim nie jest
stalker190 08.03.2009, h. 23:59 stalker190
Fajna replika i fajny opis. Dla mnie zaletą jest reg fps - las czy cqb ustawiasz jak pasuje i gotowe 3 do 5 tys strzałów na butli też rewela. Afemwu ległem jak zobacyłem filmik ! WATERAIRSOFT!!!
obcy 09.03.2009, h. 01:26 obcy
Powiem tak, czasem zdarzają się sytuacje że broń trzeba odłożyć, osobiście myśle że jakiekolwiek wężyki to nieporozumienie, oczywiscie mozna mieć dobre zawieszenie, ja miałem 3 punktowe ale podczas ciskania granatem czy zeskakiwania z dachów wolałem replike odłożyć na bok (o przeciskaniu się przez niektóre przejścia nie wspomne).

Oczywiście co kto lubi i może żeczywiście komuś bardziej niz niedogodność związana z wężykiem podobać się odrzut (mi się bardzo podoba), przyznam że gdyby zbiornik, nawet mniejszy byłby jakoś wkomponowany w broń to pewnie poważnie rozważałbym zakup repliki.
og00r 09.03.2009, h. 03:36 og00r
Mnie normalnie zatkało.
Ktoś wie gdzie i za ile można takie cudo sobie sprawić??
cassius 09.03.2009, h. 07:07 cassius
Jest na RedWolfie za 609$
Lamberdt 09.03.2009, h. 07:36 Lamberdt
Oczywiście zgadzam się, że nie należy pływać z aeg'ami w jeziorku ale tak dla sprostowania - woda nie przewodzi prądu... czysta woda nie przewodzi prądu a to, że ta ciecz, która leci już np z kranu albo w butelkach jest to już przewodzi bo to nie tylko woda. Nie destylowana np. Recenzja bardzo miła i pewnie kilku ludzi się skusi. Jedyne co odstrasza naprawdę to cena... tylko i wyłącznie.
Adikos2050 09.03.2009, h. 08:48 Adikos2050
Wie ktoś może na ile strzałów wystarczy pełna butla?
stalker190 09.03.2009, h. 09:24 stalker190
3 do 5000 strzałów! pisze w opisie
sieta 09.03.2009, h. 09:30 sieta
Wężyk z butlą, mi osobiście, nie podoba się bardzo (urwałbym ten przewód do butli na pierwszej strzelance), natomiast recoil i dzięk jest rewelacyjny. Efekt odrzutu jest chyba najmocniejszy, z tych które widziałem na filmach... Jeśli dodać do tej MP5-tki tą stałą kolbę, to pozbywamy się wady wężyka i butli... gdyby tylko ta kolba zawierała pojemnik na CO2, a nie na green gaz...
wmorde 09.03.2009, h. 09:51 wmorde
chudy skad masz??
bo chetnie coś takiego sprawie!!
lemonzawodowiec 09.03.2009, h. 18:43 lemonzawodowiec
Zajrzyjmy do środkA.

Swego czasu strasznie się napaliłem na m60 od escorta właśnie
Kacper_ol 09.03.2009, h. 19:04 Kacper_ol
@Kamera: mylisz się co do serwisu w AEGu masz masę ruchomych części które mogę się popsuć. W rozwiązaniach typowo pneumatycznych jedynie co się zużywa albo wyrabia to sprężyny i elementy gumowe czyli oringi które zapewniają szczelność dla całego układu. W przypadku awarii wymiana oringów jest minimalnym kosztem w porównaniu z pękniętym tłokiem czy zmielonymi zębatkami w replice elektrycznej ;-P. Jeśli nawet uszkodzi się któraś część metalowa to dobry ślusarz bez problemu ją dorobi tym bardziej że sam układ jest naprawdę prosty.
Wiewiór 09.03.2009, h. 22:39 Wiewiór
$3

Tak, dla rozwiania wszelkich wątpliwości...
Ziomek08 12.03.2009, h. 21:32 Ziomek08
Ładne bardzo ładne, BB jest, wykonanie miód, lecz ta butla ;/, replika traci cały klimat, jak by magi były napełniane GG to by było ok. Wiem ze za chwile odezwą się ludzie że robienie magów na GG do mp5 to idiotyzm, skoro na butli można wystrzelić 3000-5000 tys kulek, a M4 na GG jest, i gaz w magu właśnie tez jest.
HoHoL 13.03.2009, h. 14:06 HoHoL
Wężyk wygląda jak zwykła mamba w PB.

Jeżeli tak jest to :

1. Nie ma bata żeby go urwać.
2. Można kupić mambę z bleederem czyli można odpiąć bez problemu wężyk od repliki i podpiąć kiedy potrzeba.
SoP-PeL 15.03.2009, h. 12:38 SoP-PeL
bleeder .... kurde - poprostu szybko-złączka...
pawelkotas0412 01.09.2009, h. 20:33 pawelkotas0412
czy butla, wężyki (to co jest potrzebne do strzelania) znajdują się w zestawie? czy trzeba coś wymienić na starcie? jak z częściami zamiennymi?
Przejdź na początek list komentarzy

Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.


Wyświetleń: 30466

Polecamy

Sponsorzy

Action Army (silver sponsor)
Modify (silver sponsor)
Specna Arms (silver sponsor)

Imprezy patronowane

Reklama

Artykuły

Reklama

Wspierają nas

Sklepy:
Gunfire.pl

Współpracujemy


Media:
airsoftnews
equipped
miekkopowietrzni
Przegląd Strzelecki - Arsenał

Lokalne środowiska:
weekend-warriors
kpasg
rus-mil

Wydawnictwa

Nawigacja

Najczęściej poruszane