Daj cynk
Reklama

Artykuły

A166M (Granatnik do G36)

Inne, 04.12.2006, h. 14:13, dodał: Cappuccio , autor: Cappuccio
29

Dane repliki

Producent: Classic Army
Model:
(numer katalogowy)
A166M
Wstęp: Po sieci krążą różne legendy i mity odnośnie granatników i ich przydatności na airsoftowym polu walki. Dzięki uprzejmości sklepu ASG Shop sami sprawdziliśmy jak to wygląda naprawdę. Do testów dostaliśmy granatnik Classic Army A166M przeznaczony do replik G36, wraz z granatami MadBull (120,96,48,18 kulek) i jeden granat 165 kulkowy Classic Army. Wygląd: Po wyciągnięciu z pudełka, granatnik zrobił na mnie piorunujące wrażenie – kawał solidnego "działa". Classic Army przyłożyło się do wykonania, solidna metalowa rura (Φ 4cm) „opakowana” ładnym ABS’em. Malkontenci mogą się przyczepić do, ledwie widocznego łączenia połówek łoża. Moim zdaniem fakt ten nie jest warty uwagi. Standard wykonania granatnika jest identyczny jak w karabinkach serii G36 Classic Army. Granatnik przeznaczony jest do repliki G36 Classic Army jednak po dokupieniu lufy zewnętrznej można go bez problemu używać w replikach G36K i G36C (także w replice Tokio Marui). Po założeniu granatnika na karabin mamy do dyspozycji potężną broń, która prezentuje się wyśmienicie. Pomimo sporej wagi broń nie traci na manewrowości, gdyż ciężar jest dobrze rozłożony, a pistoletowy chwyt granatnika zastępuje nam front grip. Ułatwia to operowanie repliką. Jedynym i największym minusem tego granatnika jest brak możliwości schowania baterii typu "large" w łożu. Szkoda, bo byłby to granatnik idealny (przynajmniej w moim odczuciu). Osiągi: Ze względu na zasadę działania granatników ASG (służą tylko jako "zbijaki" spłonki granatu), siła ich leży w 99% po stronie użytego granatu. Poniższa tabelka pokazuje orientacyjny zasięg skuteczny, przy zastosowaniu odpowiednich grantów i kulek.
GranatOdległość (m)Rozrzut (m)
0,12g0,25g
MadBull 96~20~30+~5-8
MadBull 120~25~30-35+~10
MadBull 48~25~20-25~10
MadBull 18~30?za mało kulek
CA~10-15?~5
Jak widać, według naszych testów na polu walki przydatne okażą się granaty firmy MadBull o pojemności 120 i 96 kulek. Granat Classic Army to niestety nieporozumienie – słaby zasięg, kłopotliwa obsługa granatu (trudniej ustawić spłonkę niż w granatach MadBull). Granaty o pojemności <50 kulek, pomimo dużego zasięgu mają zbyt małą ilość pocisków by skutecznie razić cele, stojąc na 30m słyszałem tylko, że gdzieś koło mnie (nade mną) przeleciało te 18 kulek... Podsumowanie: Moim zdaniem, używanie granatników na polu walki jest jak najbardziej uzasadnione. Podnoszą one znacznie klimat walki, a także dają przewagę w sile ognia (możliwość skutecznego rażenia zgrupowanych celów oraz ukrytych za przeszkodą terenową). [ASGShop] Do testów replikę dostarczył sklep: ASG Shop

Ocena wszystkich (3.00, głosów: 2)

  • Dodaj do:
  • Facebook

Komentarze

Przejdź na koniec listy komentarzy
xxxFENCExxx 05.12.2006, h. 11:46 xxxFENCExxx
Granat CA kosztuje na Wschodzie ok 35-40 USD. Połowę tego co MadBull-e. Nic dziwnego, że "nie daje rady"- podpada pod pod "tanią replikę"
Kmieciu4eveR 05.12.2006, h. 12:10 Kmieciu4eveR
Posiadam granat MadBull 120- kulkowy i granatnik M203 (długi) CA. Kulki 0.12 rzeczywiście nie lecą dalej niż 20 metrów. Ponadto są tak lekkie, że trafienie można usłyszeć, ale nie poczuć. Żeby strzelać lobem, trzeba używać cięższych.
Jak we wszystkich gaziakach, wszystko zależy od temperatury powietrza - przy 25 stopniach Celsjusza zasięg będzie pewnie 2x większy niż przy 5 stopniach.
Czyli granatnik - zabawka na lato.
biolon 05.12.2006, h. 12:13 biolon
Podobno granaty Mad Bull&#96;a można ładować CO2..
Dalej 05.12.2006, h. 13:09 Dalej
Za skromny ten artykuł, nie postaraliście się.
Co znaczy w tym przypadku zasięg skuteczny?
Że dostałeś jedną kulką? Kilkoma? Jedną mocno, albo kilka ledwo poczułeś? Ile razy strzelaliście jednym granatem na jednym typie kulek, czy robiliście jakieś uśrednione pomiary?
Bardzo mało precyzyjna recenzja.
crogool 05.12.2006, h. 15:26 crogool
Rzeczywiście, recenzja mniej niż skromna Mi brakuje chociażby informacji czy w ogóle a jeśli tak - to w jaki sposób długość lufy granatnika wpływa na zasięg, celność, rozrzut-skupienie. Teoretycznie wpływu być nie powinno ale jak się to ma w praktyce?
sanitariusz 05.12.2006, h. 15:34 sanitariusz
hyba najleprzym sposobem na rozwianie wątpliwości i przectaiwnie granaatników byłby jakiś filmik..........albo chociaż ścieżka dzwiękowa
Regdorn 05.12.2006, h. 16:29 Regdorn
@Dalej: Skuteczny zasięg, to zasięg z jakiego ma się realną szansę trafienia/wyeliminowania przeciwnika. Jeśli była to jedna kulka uznawaliśmy za grę nie wartą świeczki. Skuteczny zasięg w teście, to subiektywna ocena przydatności granatnika na danej odległości. Zwykle kilkukrotne trafienie.

@crogool: to był pierwszy granatnik, z jakim mieliśmy do czynienia. Niby jak mieliśmy ocenić wpływ długości lufy na dystans lotu kulek? To nie porównanie granatników tylko opis granatnika, a raczej granatów. No chyba, że pogdybać, ale to nie w naszym stylu. Widać niektórzy tego potrzebują.

Rzeczywiście można było więcej testów przeprowadzić, szczególnie pod wpływem różnic temperatur. Tutaj się zgodzę i pewnie w przyszłości takie tez przeprowadzimy.
ralfx 05.12.2006, h. 17:02 ralfx
ajajaj granatnik fajna sprawa

Pytanie do redakcji: Nie widziałem sprzętu osobiscie. Napisaliście że w łożu sie bateria large nie zmieści, a nie dałoby sie pokombinować i jaką modyfikacje na własną ręke wprowadzić żeby zmieścić? Było by przydatne bardzo praktyczne wtedy
Baykos 05.12.2006, h. 17:36 Baykos
Czy ktokolwiek miał doczynienia z granatem Granat 40mm XM204HP - 204 kulek Mad Bull ? Czy jego zasięg jest porównywalny z młodszym rodzeństwem --> ok 30 metrów?
zurek 05.12.2006, h. 17:40 zurek
mam 2 granaty CA 165 kukowe laduje ok 80 kulek i nie narzekam na osiagi leci daleko grnatnik fajna sprawa tylko droga
crogool 05.12.2006, h. 20:43 crogool
@ Regdorn: dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. W tekście w którym więcej jest o różnych rodzajach granatów łatwo zapomnieć czego dotyczy recenzja.
oski 05.12.2006, h. 21:56 oski
Niezły kawał ustrojstwa , ale za to ładny , świetnie wygląda na G36
dawid07 05.12.2006, h. 22:43 dawid07
Hmmm a może zostanie opisany/przetestowany granat nasadkowy MadBull-a?
Johan_JK 06.12.2006, h. 09:37 Johan_JK
Witam
Cappuccio jak piekna kamizelka hi hi hi
Schmeihel 06.12.2006, h. 11:30 Schmeihel
Generalnie raczej zamknelisny droge granatnikom w naszym klanie ze wzgledów bezpieczenstwa, W jakim stopniu strzal z Bliska jest niebezpieczny dla odkrytych czesci twarzy ?? Mam na mysli jakies minimum 1-2 metry.
Marcinek83 06.12.2006, h. 12:02 Marcinek83
MODERATOR wmasg na celowniku granatnika mam już nowa tapetę
Ale tak poważnie, to chłopaki kawał dobrej roboty!! Miałem kupić sobie granatnik do AK 104 i chyba tak zrobie po tym co przeczytałem. Szkoda tylko że przy G36C wyglada bardziej "kobylasto" niż w AK
Pozdrawiam I Dziękuje za recenzje
TUZIOL 06.12.2006, h. 15:36 TUZIOL
Ronin z mojej ekipy ma te cacko
Dodaje klimatu
Srodek ciezkosci broni sie przesunal do przodu.
Gflame 07.12.2006, h. 14:10 Gflame
To na zdjęciach to G36, nie G36C
oski 07.12.2006, h. 15:37 oski
To jest G36C , z przodu jest zainstalowana (tak myśle) lufa zewnętrzna , a tak w ogóle to g36 ma ''lunetkę'' w chwycie transportowym , a g36c ma otwarte przyrządy celownicze i szyne ris w miejscu chwytu transportowego..... , ale co tam czy G36 czy G36C przyznasz że wygląda super
Cappuccio 08.12.2006, h. 14:55 Cappuccio
Tak, to jest g36C + lufa zewnętrzna z tłumikiem z g36 CA
Gallain 08.12.2006, h. 23:08 Gallain
Mam nadzieję, że piszecię prawdę o tych nowych granatach, bo przez Waszą recenzję odkupiłem swój stary granatnik

Pozdrawiam.
AWR_Ronin 29.12.2006, h. 12:43 AWR_Ronin
Chcialbym zwrocic uwage, ze granatnik mozna zamontowac w replice G36K bez dokupowania dluzszej lufy. Wymaga to niewielkiej przerobki.

Standardowo lufa G36 przechodzi przez cale loze, na ktorym zamontowany jest granatnik. Gdy probujemy zamontowac go na wersji K, tlumik plomienia czesciowo chowa sie w lozu i... uniemozliwia wygodne zalozenie loza z granatnikiem. Przyczyna tego jest montaz ramy, w ktorej zamocowana jest lufa, do loza. Rama ta posiada wystepy, z nagwintowanymi otworami, ktore wchodza w loze gdzie przyczepiane sa za pomoca srub. Ostatnia para wystepow (ta najblizej wylotu lufy) koliduje z tlumikiem plomienia wersji K, ktory jest grubszy niz lufa zewnetrzna (ktora normalnie przechodzi nad nimi). Problem mozna rozwiazac szlifujac te wystepy, tak aby mialy przekroj trojkatow prostokatnych (patrzac od strony wylotu lufy), tak, zeby ich przeciwprostokatne byly skierowane do wewnatrz loza. Trzeba poswiecic temu jakies 10 min pracy szlifierka, ale efekt wizualny jest bardzo dobry (http://www.hkpro.com/image/g36klauncher.jpg). [hkpro.com]
Wolako:D 14.02.2007, h. 14:38 Wolako:D
Gdzieś czytałem że jak gość dostał z takiego byka granatnika to mu zęby wyszczerbiło
Losiu 10.12.2007, h. 17:16 Losiu
Te granaty classic army naprawde są, aż tak cienkie???
Katon20 29.01.2009, h. 22:13 Katon20
a oplaca sie uzywac tych granatów $3
Omnikron31 08.01.2010, h. 23:06 Omnikron31
Ciekawe, czy pasowałby do JG...

Recka krótka, ale spoko.
Tofic 12.03.2010, h. 08:53 Tofic
Dokładnie, czy do JG też pasuje? I co z lufą zewnętrzną, musi być inna czy stara wystarczy?
jan96 07.07.2010, h. 21:07 jan96
Gietki JG są wzorowane na CA, więc raczej tak. Logiczne, że lufa musi być dłuższa, no chyba że chcesz żeby Ci ta lufa sterczała w połowie granatnika (z wersjami C na 100%)
Przejdź na początek list komentarzy

Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.


Wyświetleń: 29174

Polecamy

Sponsorzy

Action Army (silver sponsor)
Modify (silver sponsor)
Specna Arms (silver sponsor)

Imprezy patronowane

Survival Force Expo 2018
Reklama

Artykuły

Reklama

Wspierają nas

Sklepy:
Gunfire.pl

Współpracujemy


Media:
airsoftnews
equipped
miekkopowietrzni
Przegląd Strzelecki - Arsenał

Lokalne środowiska:
weekend-warriors
kpasg
rus-mil

Wydawnictwa

Nawigacja

Najczęściej poruszane