Daj cynk
Reklama

Testy

Umarex/VFC Heckler & Koch HK416 A5 RAL8000

Karabin, 09.02.2018, h. 22:51, dodał: egzul
31

Gazową replikę karabinka szturmowego Heckler & Koch HK416 A5 dla firmy UMAREX przygotowała fabryka VFC. Karabin ten ma wnieść nowy standard na rynek replik gazowych ASG: ma być realistycznie, solidnie i niezawodnie. Czy ambitny pomysł firmy UMAREX udało się zrealizować? Przekonajcie się sami, czytając poniższą recenzję.



Dane repliki

Producent: Umarex/VFC
Model:
(numer katalogowy)
Heckler & Koch HK416 A5 RAL8000 (2.6384X)
Długość: 715-795 mm
Waga: 2514g, z magazynkiem 2934g
Prędkość wylotowa: 353,9 fps z pudełka (regulowana do 500 fps)
Bateria: brak
Hop-up: jest, regulowany
Blowback: jest
Zalety: + licencjonowane oznaczenia firmy HK
+ NPAS- system regulacji mocy repliki w zakresie od 0-500fps
+ łatwy dostęp do hop up, regulacja odbywa się za pomocą regulatora gazowego
+ obustronny selektor ognia, zatrzask zamka oraz zwalniacz magazynka
+ osłona spustu przystosowana do obsługi w rękawicach zimowych
+ teleskopowa kolba typu "slim line"
Wady: - brak możliwość ustawienia selektora na opcję safe przy każdej pozycji kurka, jak w palnym
odpowiedniku
- luźne piny układu spustowego

Pierwsze wrażenie

Replika przychodzi do nas w czarnym pudełku z logiem firmy Heckler & Koch z napisem No compromise, zajmującym 75% opakowania. W środku znajdujemy replikę, magazynek oraz instrukcję obsługi.

 

HK416 A5 Umarex VFC

Po otwarciu pudełka, widzimy starannie wykonaną replikę karabinka HK416 A5, która posiada licencjonowane oznaczenia. Body w kolorze RAL8000 czyli coyote o piaskowo zielonym odcieniu świetnie komponuje się z polimerowymi wstawkami w nieco innym zabarwieniu, dokładnie tak, jak w palnym odpowiedniku. Po wyciągnięciu repliki z pudełka, pierwsze, co zwraca naszą uwagę to jej waga. Nie mamy odczucia zabawkowości, ale replika wydaje się zaskakująco lekka (2514g, z magazynkiem 2934g), zważając na ilość metalu, użytego w jej konstrukcji. Replika jest bardzo dobrze spasowana: nic nie trzeszczy i nie chybocze się na boki.

 

HK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFC

Komora zamkowa i spustowa

Korpus repliki przypomina konstrukcyjnie lekko zmodyfikowany AR-15. Zarówno selektor ognia, jak i zwalniacz magazynka oraz bolt-catch są tu dwustronne. Komora zamkowa posiada niewielki grawer HK w miejscu łączenia z frontem. Na jej grzbiecie znajduje się szyna Non-stop NATO-Stanag 4694, która nie posiada przerwy między body a frontem, co daje nam nieograniczone możliwości montażu przeróżnych akcesoriów na górnej szynie picatinny. Komora spustowa z obu stron posiada grawerowane oznaczenia. Na wysokości gniazda magazynka widnieje logo HK oraz oznaczenie HK 416 Cal. 5.56 mm x 45, z drugiej strony napis Licensed Trademark of Heckler & Koch GmbH Germany. Na wysokości selektora ognia tylko z jednej strony został wygrawerowany numer seryjny.

 

HK416 A5 Umarex VFC

HK416 A5 Umarex VFC

 

Front

Standardowy, 9-calowy front wykonany został z aluminium. Z każdej strony (boki, góra, dół) jest zabudowany szynami picatinny. W części górnej ukryta została muszka typu flip-up. Aby zdemontować front, wystarczy odkręcić jedną śrubę, znajdującą się w okolicy łączenia z komorą zamkową.

 HK416 A5 Umarex VFC

Kolba

Replika posiada licencjonowaną kopię kolby HK 416 Slim Line Stock, która w całości została wykonana z polimeru i posiada logo HK po obu stronach. Wnętrze kolby można zaadaptować jako niewielki schowek. Aby się tam dostać, należy ściągnąć tylną część kolby, podważając blokadę, znajdująca się u jej spodu. Kolba prezentuje się bardzo dobrze: odlew wykonano wzorowo, bez żadnych nadlewek czy zadziorów. Kolba posiada 5 możliwości nastawy. Zblokowana ma minimalne luzy przód/tył, nie zauważyliśmy luzów bocznych.

 

HK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCPrzyrządy celownicze

Replika posiada metalowe przyrządy celownicze typu flip-up. Nieregulowana muszka wbudowana została w front repliki. Szczerbinka zaś regulowana jest w pełnym zakresie i montowana jest za pomocą ciekawego systemu QD. Przyrządy nie posiadają blokad pozycyjnych, ale trzymają się stabilnie zarówno w pozycji złożonej, jak i rozłożonej. Istnieje małe prawdopodobieństwo ich przestawienia.

 

HK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFC

Chwyt pistoletowy

Polimerowy, ergonomiczny chwyt pistoletowy konstrukcją przypomina MOE Pistol Grip od firmy Magpul. Po bokach i w tylnej części posiada antypoślizgową, chropowatą fakturę, wspomagającą pewny chwyt. U spodu znajduje się rotacyjna zatyczka, po przekręceniu której mamy dostęp do schowka, znajdującego się w środku. Zgodnie z sugestią producenta, jest on przeznaczony na field stripping tool.

 HK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFC

 

Lufa zewnętrzna i urządzenie wylotowe

Niestandardowa lufa zewnętrzna została wykonana ze stali i posiada długość 235 mm. Łączy się bezpośrednio z komorą hop-up za pomocą 4 śrub krzyżakowych. Od strony wylotowej lufa posiada gwint lewoskrętny, na który zamocowany jest stalowy, standardowy, lewoskrętny, szczelinowy tłumik płomienia. Lufa posiada atrapę kolanka gazowego wraz z regulatorem gazowym i systemem tłokowym, które stanowią część mechanizmu regulacji hop-up.

 HK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFC

 

Magazynek

Klasyczny stalowy magazynek typu STANAG ma pojemność 34 kulek (real-cap). Magazynek o wadze 417 g zasilany jest za pomocą green gas. Jest bardzo szczelny i starannie wykonany. Posiada grawerowane logo HK na denku oraz oznaczenia kalibru 5.56mm x 45 na bocznej ściance.

 

HK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFC

Aby rozłożyć magazynek, należy odkręcić trzy śruby w denku. Daje nam to dostęp do śruby, dzięki której możemy zdemontować system zaworowy, uprzednio wykręcając zawór wejściowy. Odkręcamy jeszcze 2 śruby w górnej części magazynka i za pomocą specjalnego klucza lub śrubokręta możemy zdemontować zawór wyjściowy.

 

HK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFC

 

Rozkładanie repliki

Rozkładanie repliki przebiega tak samo jak w przypadku palnego odpowiednika. Po wybiciu tylnego pinu, łamiemy replikę na pół i mamy dostęp do suwadła oraz zespołu spustowego. Po wybiciu pinu przedniego, oddzielamy od siebie komorę zamkową i spustową. Oba piny blokują się w pozycji otwartej, więc nie musimy martwić się o ich przypadkowe zgubienie.

 

HK416 A5 Umarex VFC

HK416 A5 Umarex VFC

Komora hop-up

Komora hop-up to autorski projekt firmy VFC. Regulujemy ją za pomocą regulatora gazowego, który w swojej palnej wersji odpowiada za poprawne działanie broni w przypadku strzelania z różnego rodzaju urządzeń wylotowych. Kiedy kręcimy regulatorem, długa, plastikowa listwa przesuwa się po lufie zewnętrznej, regulując docisk dźwigni komory hop-up. Dźwignia pełni rolę dystansera, a element dociskający, w tym przypadku, ma klasyczny, walcowaty kształt. Metalowa komora dzieli się na dwie części skręcone 3 śrubami krzyżakowymi oraz 4 dociskowymi śrubami imbusowymi, które stabilizują położenie lufy w komorze.

 

HK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFC
HK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFC

Czarna gumka o średniej twardości posiada podłużny element podkręcający i nie ma zewnętrznej wypustki stabilizującej.

 

HK416 A5 Umarex VFC

 

Lufa wewnętrzna

W replice zastosowano mosiężną lufę wewnętrzną z przeznaczeniem do replik GBB o długości 275 mm.

 

HK416 A5 Umarex VFC

Suwadło (zamek)

Suwadło zostało w całości wykonane z metalu. Podobnie jak w palnym odpowiedniku repliki, po jego prawej stronie znajduje się wygrawerowane logo HK. Suwadło wraz z zamkiem odpowiadają za działanie systemu blow-back. Tutejszy zamek różni się od tego w wersji palnej brakiem ryglowania, co wymuszone jest jego konstrukcją. Pełni on funkcję tłoka i dyszy w systemie odrzutu. Bufor wraz ze sprężyną znajduje się w tubusie/prowadnicy kolby i podobnie jak większość elementów tej repliki, działa tak jak w palnym odpowiedniku. Za zatrzymanie pozycji w tubusie odpowiada bezpiecznik bufora, który jednocześnie pełni rolę blokady kolby w odpowiedniej pozycji. Niestety, przez jego słabe spasowanie, podczas rozkładania repliki, zdarza się, że bufor samoczynnie wyskakuje.

 

HK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFC

Regulacja Mocy NPAS

Replika w stocku posiada system Negative Pressure Air System (NPAS), czyli regulację mocy. Zasada działania systemu polega na rozdzieleniu ilości dostarczanego gazu między dyszą a systemem odrzutu. W praktyce regulacja ta zachodzi dzięki przegrodzie, znajdującej się wewnątrz zamka na wysokości wlotu gazowego. Przegrodę regulujemy za pomocą klucza imbusowego, wkładanego przez dyszę. W ten sposób możemy zmniejszyć ilość fps i zwiększyć odrzut, przybliżając przegrodę bliżej dyszy lub zwiększyć ilość fps przez jej oddalenie. System działa bardzo sprawnie, dzięki niemu możemy dowolnie wyregulować fps w przedziale od 0 do ok. 500 fps, co daje nam praktycznie nieograniczone możliwości zastosowania repliki zarówno w rozgrywkach, jak i treningach.

 1.jpg2.jpg3.jpg

Zespół spustowy

Zespół spustowy znajduje się w komorze spustowej. Części, swoim kształtem i zasadą działania, przypominają te z palnego odpowiednika. Różnica polega na tym, że kurek nie dobija iglicy, tylko zatrzymuje się pod kątem 45°, popychając zbijak zaworu, który znajduje się w magazynku. Wszystkie elementy zostały wykonane ze stali i wyglądają na bardzo wytrzymałe. Powinny służyć bezawaryjnie długie lata. Jedyne zastrzeżenia mamy do trigger pina i pina odpowiedzialnego za tryb full-auto. W tych pozycjach występują lekkie luzy, przez co piny mogą się delikatnie wysuwać od długotrwałych wstrząsów.

 

HK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFC

HK416 A5 Umarex VFCStrzelanie

Dzięki zastosowaniu napędu gazowego, mechanika repliki przypomina obsługę broni palnej. Zasada działania spustu, systemu blow-back i pojemny na 30 kulek magazynek potęgują doznania realizmu. Z repliki strzela się bardzo dobrze. Posiada niewielki odrzut w porównaniu do broni palnej, ale jest on odczuwalny. Kulki lecą prosto, a ich lot jest w miarę płaski. Regulacja hop-up wypada lepiej niż w innych replikach gazowych. Moc karabinka w stocku, oscylująca na poziomie 354 fps oraz szybkostrzelność o wartości 14 rps, sprawiają, że karabinek najlepiej powinien sprawować się w warunkach CQB, ale dzięki zastosowana w replice systemu regulacji fps NPAS moc repliki możemy dostosować do naszych potrzeb. Poniżej umieszczamy zanotowane przez nas szczegółowe wartości prędkości wylotowej po wyciągnięciu repliki z pudełka:

349,4fps

355,6fps

349,5fps

360,6fps

359fps

 347,1fps

356,9fps

 353,7fps

Średnia: 353,9fps

 

HK416 A5 Umarex VFC

Porównanie

Dzięki uprzejmości firmy Cenrex mieliśmy okazję porównać replikę HK416 A5 z jej palną wersją, w wersji z lufą o długości 15,5”. Jak widać na zdjęciach, replika nie odbiega daleko od swojego pierwowzoru.

 

HK416 A5 Umarex VFC

W replice jak wcześniej wspominaliśmy kurek nie zatrzymuje się pod kątem 90° jak w palnym odpowiedniku.

 

HK416 A5 Umarex VFCBufor zastosowany w replice chodź konstrukcyjnie jest prawie identyczny, nie posiada loga HK oraz czerwonej kropki. Różni się także bezpiecznik bufora, w wersji palnej jest on dużo masywniejszy, w replice niestety nie jest najlepszej jakości i lubi czasem zaskoczyć podczas rozkładania repliki.

 

HK416 A5 Umarex VFC

HK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCPlastikowy Dust Cover dokładnie taki sam jak w palnym HK

 

HK416 A5 Umarex VFC

Niewielkie różnice w grawerze na wysokości gniazda magazynka.

 

HK416 A5 Umarex VFC

HK416 A5 Umarex VFC

Replika nie posiada wszystkich oznaczeń na komorze zamkowej pod szyną Picatinny.

 

HK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFCHK416 A5 Umarex VFC

Podsumowanie

Replika HK 416 A5 została wykonana przez VFC na zlecenie firmy UMAREX, która posiada prawa do produkcji replik broni palnej Heckler & Koch. Zamysłem producenta było realistyczne odwzorowanie broni palnej, dzięki czemu zadbano tu o każdy detal repliki: od cech widocznych na pierwszy rzut oka, jak kolor czy materiały, z których została wykonana, aż po drobiazgowe detale, takie jak chociażby oznaczenia producenta. Z repliki strzela się bardzo dobrze. Dzięki temu, że obsługa przebiega tu praktycznie tak samo, jak w broni palnej, karabin świetnie nadaje się do treningu a system regulacji fps NPAS daje nam nieograniczone możliwości zastosowania repliki. Zważając na to, że w replikach gazowych dostęp do regulacji hop-up jest zwykle bardzo skomplikowany, na szczególną uwagę zasługuje tutaj sposób regulacji, która przebiega za pośrednictwem regulatora gazowego. Minusem mogą okazać się piny systemu spustowego, które po dłuższym użytkowaniu mają tendencję do luzowania. Szkoda też że producent nie zadbał o to, by w replice pojawiła się nowinka wprowadzona przez HK, czyli możliwość ustawienia selektora na opcję safe przy każdej pozycji kurka. Replika HK 416 A5 od firmy UMAREX może nie być repliką idealną, ale trzeba przyznać, że została świetnie odwzorowana i sprawuje się bardzo dobrze. Jest długo wyczekiwanym świeżym powiewem na rynku replik gazowych.

 

HK416 A5 Umarex VFCIHK416 A5 Umarex VFC

 

Replikę testowaliśmy dzięki uprzejmości firmy Umarex

Umarex

 Replika wykonana na licencji

Heckler und Koch licenced 

Replikę mieliśmy możliwość porównać do palnego odpowiednika dzięki uprzejmości przedstawiciela Heckler & Koch w Polsce, firmy:

Cenrex

 

Ocena wszystkich (5.83, głosów: 6)

  • Dodaj do:
  • Facebook

Komentarze

Przejdź na koniec listy komentarzy
MKlinger 12.02.2018, h. 19:59 MKlinger
Magazynek "real-cup"? "Cup" od czego jest skrótem? Cupavity?
Dzięki.
Regdorn 12.02.2018, h. 20:10 Regdorn
UnTiTleD 12.02.2018, h. 21:12 UnTiTleD
Na początku porównania wkradło się "kontem".
Jager85 13.02.2018, h. 01:43 Jager85
W końcu zrobili cos z tym nieszczęsnym hopkiem. Magi też sporo ważą, te nowe. Mam nadzieję tylko że są tak wydajne jak Ghk. Teraz pytanie dla bardziej obeznanych. W związku z tym że można zauważyć iż jest poprawiono system blokowania nozzle (to małe kwadratowe gówienko na bolcie co się wiecznie odkręcało po jakimiś czasie i blokował system) czy Bolt jest kompatybilny ze starymi hk 416 z 2012?
koho 13.02.2018, h. 10:40 koho
Piękna. Jaka piękna katastrofa (bo w końcu to ciągle tylko gaziak ;) ).
Fabson93 13.02.2018, h. 11:06 Fabson93
Conmnie zdruzgotalo, to brak pomiarów i informacji o regulacji NPAS w replice. Chyba że coś przeoczyłem... :)
Umknęło. Dzięki za zwrócenie uwagi i już dodane. Mamy mnóstwo pracy, staramy się pisać jak najdokładniej, ale jak widać nie uniknie się wpadki. Najważniejsze, że efekt końcowy jest jak powinien. Dążymy by na WMASG była pełna i rzetelna informacja, ale czasem bez wsparcia "z zewnątrz" się nie obędzie. WMASG to ludzie, nie tylko załoga/redakcja :) Jeszcze raz dzięki.
Regdorn 13.02.2018, h. 17:16 Regdorn
UnTiTleD 13.02.2018, h. 15:22 UnTiTleD
Można gdzieś jeszcze kupić to cudo w tym kolorze?
robaki 13.02.2018, h. 15:45 robaki
Czy piny spustu i przerywacza nie są przypadkiem skręcane tak, że nie mają szansy wypadać?
Coś jak w antirotation pins. To była przypadłość GBB HK416D od VFC.
koho 13.02.2018, h. 22:55 koho
Odnośnie kolorystyki - trochę to dziwne z tym RALem 8000, bo to nie jest kolor metaliczny, a na zdjęciach mamy z takim jednoznacznie do czynienia.
nie jest metaliczny bliżej mu do młotkowego..
egzul 14.02.2018, h. 00:07 egzul
Tak, tak... Minusować. Jak ktoś mógł skrytykować replikę wunderwaffe w wersji A5 ;).
A prawda jest taka, że gaziaki, to gaziaki. Dają jakąś dozę "funu", ale ich przydatność w airsofcie jest, jaka jest. Środowisko graczy pełne jest synów marnotrawnych - konwertytów, którzy wcześniej czy później przestają wierzyć w zajefajność gazowych emek lub hakaczy. A i w komisie ludzie się tego regularnie pozbywają...
koho 16.02.2018, h. 02:34 koho
Ach ci specjaliści gazu co w rękach najwyżej klamkę gbb trzymali... większość ludzi po prostu nie stać na magazynki i/albo AEGa na zimę, kiedy gaz nie ma ciśnienia. Pomijam, że z gaziaka też trzeba "niestety" trafiać a nie polewać kompozytem do skutku rysując spirale celownikiem...
I3ongo 17.02.2018, h. 01:02 I3ongo
Niekoniecznie klamkę.
Są to też często tacy, którzy kupują Inokatsu albo inne Vipertechy, wymieniają w środku wszystko co się da wymienić, uszczelniają magi kupione za bazylion $. Z zewnątrz obwieszają na ile to możliwe częściami do broni palnej, bo przecież pasują. I przez jakiś czas rzucają gniewnymi deklaracjami, że "Do tego dziadostwa na prąd nigdy nie wrócą!"
Wcześniej czy później jednak wracają ;).
koho 17.02.2018, h. 08:45 koho
szmerglu 14.02.2018, h. 21:08 szmerglu
Szkoda, że zrezygnowano z luf w standardzie AEG.
Z lufami i gumkami AEG w tego typu replice byłoby więcej problemów jak całe dwie zalety.
korbixm1 15.02.2018, h. 00:26 korbixm1
Mam w poprzedniej generacji gazówki HK416 od VFC lufę z zgodnością aeg i gumkę guardera sylikonową i lata miodnie. Do tego koszta zmiany na preckę są zdecydowanie niższe, nie wspominając już o szerokim wyborze wśród modeli i producentów ;) Więc proszę oświeć mnie jakie niby problemy generuje względem podanych przez Ciebie dwóch zalet - których zresztą też nie podałeś.
szmerglu 15.02.2018, h. 15:59 szmerglu
Grubość gumki AEG vs grubość gumki VSR - inaczej, znacznie wyższa odporność na niskie temperatury. Z preckami czy gumkami... jak uważasz, moim zdaniem precka zaczyna się od promyka. Czyli dla mnie koszta te same. Co do gumek, faktycznie mam ich kilka kupowałem na testy do tej repliki, jest z tym więcej zabawy i jest drożej. No ale to nie są te koszta repliki żebym miał żałować na dobranie odpowiedniej gumki ;)
korbixm1 18.02.2018, h. 20:15 korbixm1
Jager85 16.02.2018, h. 02:07 Jager85
Szmerglu masz może komorę przerabianą pod vsr czy oryginał? Z tego co zauważyłem to przy zmianie nozzle na ratecha i ciężkiego bolta to oryginalna komora dostaję mocne uderzenia co może generować uszczerbienia. W przypadku stockowej repliki nie zauważyłem takich problemow. Jeśli chodzi na tomiast o wersję pod vsr to wystająca część gumki z komory przyjmuję to energię na siebie. Podejrzewam ze kolega miał to na myśli. Możemy pogadac na priv? Mam kilka pytań odnośnie hk vfc.
Mam stockową komorę i na razie wszystko git - chociaż przebiegu sporego nie ma.

Pisać możesz, ale aktualnie jestem pratkycznie nolifem i czasu praktycznie nie mam na nic
szmerglu 16.02.2018, h. 19:16 szmerglu
pesinter 16.02.2018, h. 23:02 pesinter
Ktoś pytał o dostępność repliki. Na militaria.pl jest dostępna czarna wersja A5-tki.
KSM4 20.02.2018, h. 14:15 KSM4
Już widzę księcia Spajderixa i jego pomioty sikające o wsadzenia tam HP. Już zacierają swoje rączki i szykują butle do nurkowania :)
Elfrrow 21.02.2018, h. 12:39 Elfrrow
Cześć,
Pytanie do posiadaczy HK416A5, na ile żywotne jest "suwadło (zamek)" w podrównaniu do HK416 trzeciej generacji? Czy części od Ra-Techa będą pasowały do tego modelu?
No i ostatnie pytanie, lepiej kupić ją w kraju za 2500zł czy za granicą np. WGC Shop (ok. 1540zł + przesyłka), Bunny Workshop (ok. 1445zł + przesyłka), Softairwolt (ok.1740zł + przesyłka)?
Pozdrawiam.
Groh 21.02.2018, h. 16:22 Groh
Czy będą tam pasować Stanagi ze starszych wersji VFC?
Tak, będą działać.
Regdorn 06.03.2018, h. 10:45 Regdorn
APair 15.03.2018, h. 16:10 APair
Witam - i pytam :-)

W niektórych recenzjach zagranicznych sprzed kilku miesięcy widziałem raportowane 2 problemy: 1. nie zawsze blokował się zamek w tylnej pozycji po tym jak się skończyła amunicja 2. lufa "latała", nie była zamocowana na sztywno... Czy testowany egzemplarz był pozbawiony tych wad?

Czy "oczko" do zawieszenia przy kolbie ma średnicę pozwalającą na użycie standardowej końcówki QD "wciśnij kropka"? Ze zdjęć nie mogę tego wywnioskować, "na oko", wydaje mi się, że średnica oczka jest za duża i nie będzie pasować :-).

Z góry dzięki za odpowiedź.
1. Nie zaobserwowaliśmy problemu z zamkiem.
2. Lufa rzeczywiście nieco się rusza w pionie.
3. Jest odwrotnie - "wciśnij kropka" niestety nie wejdzie.
Regdorn 09.04.2018, h. 11:45 Regdorn
Dzięki Regdorn! Odpowiadam późno - kupiłem czarny hk 416 a5 z polskiej dystrybucji wiadomego sklepu (sprzedawał tylko jeden) pod koniec Marca, ale miałem trochę przygód.

Po kolei :-).

- zamek blokuje się w tylnej pozycji po ostatniej kulce, lufa nie "lata" sama z siebie - jedynie, jeśli rzeczywiście ją przycisnąć, poruszy się z milimetr/dwa w pionie. To dobra wiadomość dla kupujących, Wasz egzemplarz też nie ma tych wad - można wnioskować, że coś poprawili od czasu gdy sprzedali pierwszą serię karabinków w Europie zachodniej.

- mój egzemplarz miał z początku perdołowatą wadę - przeziernik zamiast być quick detach, był zatrzaśnięty na stałe, a konkretnie dźwigienka służąca do jego zdejmowania nie chciała się ruszać :-(. Zaniosłem karabinek do sklepu stacjonarnego, też nie mogli zdjąć, więc został wysłany do serwisu. Niestety, jak z niego wrócił, okazało się, że "gdzieś" po drodze ze sklepu do serwisu i z powrotem do sklepu (w to gdzie i kto, to nie wnikam - może ktoś niekompetentny miał dostęp do karabinka ) został wyłamany bolt catch... i to dosłownie! Dźwignia sięgająca do magazynka, po prostu wyparowała - została wyłamana i śladu po niej nie było. Koniec końców, cały bolt-catch został profesjonalnie przez serwis wymieniony na nowy, tak samo jak przeziernik... ale trwało to wszystko razem cały miesiąc i przybyło kilka rys. Z jednej strony doceniam to że zostało porządnie naprawione, ale złe wrażenie pozostaje.

Tak więc, po tych przygodach, dopiero w czasie urlopu w miniony długi weekend miałem kilka godzin na to aby się karabinkiem pobawić i go trochę pokalibrować. Więc parę słów dla innych zainteresowanych oraz dwa nowe pytania :-)

Strzela się nim bardzo fajnie i w miarę powtarzalnie. W stosunku do Waszego egzemplarza, miałem fabrycznie inaczej ustawiony npas - więcej gazu szło na odrzut zamka (na oko 60%) niż na strzał (na oko 40%). W efekcie miałem kilkadziesiąt FPS mniej niż testowany w artykule karabinek; oscylowało to w okolicach 300fps. W tej chwili przesunąłem to na około 40%/60%, teraz jest powyżej 400fps.

1. Tu właśnie, po wstępnej regulacji mam pytanie: czy na odległości 10-15 metrów (to maksymalna odległość w mojej prywatnej "strzelnicy" pod dachem bez wpływu wiatru, gdzie mogę spokojnie kalibrować) byliście w stanie skalibrować mechaniczne przyrządy celownicze aby trafiały "w punkt"?

Mi się to nie udaje, nawet gdy wykręcam hop-up na maksa, oraz podnoszę przeziernik w górę na maks. Do kalibracji strzelam z pozycji siedzącej przy stoliku z podpartym karabinkiem, kulki zawsze mają skupienie poniżej punktu celowania, ani jedna nie idzie wyżej nawet przez przypadek. Czy po prostu taka sztuka z przyrządami mechanicznymi się nie da i lepiej spędzę czas kalibrując kolimator? Czy też coś jest nie tak z hop-up, lub, muszę wystrzelić z 2000 kulek aż gumka od hop-up się wyrobi? Generalnie, hop-up wydaje się działać... regulując go, punkt gdzie trafiają kulki podnosi się lub opada, ale zawsze wychodzi poniżej punktu celowania.

2. Dzięki za informację o "wcisko-kropku" -tutaj druga kwestia. Myślałem o wymianie płytki butt-plate na jakąś do "kropka".

Na zdjęciach widzę, że odkręciliście prowadnicę kolby - czy mieliście z tym jakieś problemy, czy posiłkowaliście się jakimś specjalnym sprzętem lub sposobem, czy też odkręcenie nie było problematyczne i nie wymagało nadmiernej siły?

Ja próbowałem kilka godzin temu. Castle nut odkręcił się nadspodziewanie łatwo kluczem ar-15, myślałem, że się z nim dłużej pomęczę. Za to prowadnica kolby za chiny ludowe nie chce ruszyć nawet o pół milimetra (próba odkręcania "ręcznie" bez narzędzi, ze zdjętą kolbą). U mnie buffer tube jest jak przyspawany, lub jakby do gwintowania kleju ktoś nalał... przypomina to poniekąd sytuację z przeziernikiem, którego dźwignia też nie chciała drgnąć...

Jeszcze raz dzięki za odpowiedź :-).
APair 09.05.2018, h. 01:19 APair
Ad.1: odpowiem sobie sam - ale też dla innych użytkowników tego karabinka.

Mój Hop-up nie był ustawiony na maksa. Znalazłem film pomocnego Tajwanczyka który wyjaśnił mi tę kwestię (warto włączyć napisy z tłumaczeniem):

https://www.youtube.com/watch?v=JNbgmuIgj84

Niestety, regulacja Hop-up przez kręcenie atrapą regulatora gazowego ma 2 punkty, gdzie opór jest tak duży iż wydaje się, że dalej już nie pójdzie, a wręcz, że ułamiemy mechanizm jak będziemy kontynuować (jednemu youtuberowi udało się to ułamać - element jest z plastiku). U mnie drugi punkt na "przełamanie" występuje mniej więcej przed 50% regulacji hop-up.

Trzeba wtedy użyć ostrożnie większej siły, aż przeskoczymy ten punkt...

Ten element sięgający od regulatora do kompry hop-up, przesuwający się po lufie zewnętrznej (widoczny na powyższym filmie), można obserwować patrząc poprzez pierwszy górny otwór w handguardzie. Widać go lepiej przy dobrym oświetleniu.

U mnie, tak jak na tym filmie, maksymalnie wysuwa się o prawie 1cm (na oko), wcześniej było to maks nie więcej niż 5mm.

Jak znajdę wolną chwilę w weekend to postrzelam i sprawdzę czy pomaga :-).

Niestety, co do drugiego problemu - prowadnica kolby nadal ani drgnie... :-(.
APair 11.05.2018, h. 02:00 APair
TupacWLKP 18.04.2018, h. 23:14 TupacWLKP
Na stronie Umarexa jest ta sama replika w wersji AEG, ktoś sie może orientuje gdzie, kiedy albo czy w ogóle będzie dostępna w Naszym kraju?
Właśnie widzę, że się pojawił na stanie w sklepie internetowym firmy na literę M.
APair 09.05.2018, h. 01:20 APair
Przejdź na początek list komentarzy

Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.


Wyświetleń: 44580

Polecamy

Sponsorzy

Action Army (silver sponsor)
Modify (silver sponsor)
Specna Arms (silver sponsor)

Imprezy patronowane

Survival Force Expo 2018
Reklama

Artykuły

Reklama

Wspierają nas

Sklepy:
Gunfire.pl

Współpracujemy


Media:
airsoftnews
equipped
miekkopowietrzni
Przegląd Strzelecki - Arsenał

Lokalne środowiska:
weekend-warriors
kpasg
rus-mil

Wydawnictwa

Nawigacja

Najczęściej poruszane