Daj cynk
Reklama

Testy

SWD Real Sword

Karabin, 20.08.2009, h. 23:51, dodał: Promant , autor: Bartek „Penio&#8221
57

SWD Real Sword

Dane repliki

Producent: Real Sword
Długość: 1221 mm
Waga: 4158 g
Prędkość wylotowa: 445 fps
Bateria: stick lub LiPo
Hop-up: tak, regulowany

Replika AEG karabinu snajperskiego SWD, w wersji NDM-86, produkcji Real Sword.

 

 

 

TROCHĘ HISTORII


Na przełomie lat 50. i 60. XX wieku dowództwo Armii Czerwonej postanowiło ogłosić konkurs na nowy samopowtarzalny karabin wyborowy, następcę wyborowej wersji karabinu powtarzalnego Mosin wz. 1891/30. Nowa broń miała być uzbrojeniem jednego z żołnierzy drużyny lub plutonu i umożliwiać skuteczne rażenie celu wielkości człowieka z odległości do 1300 m.


Zadanie zostało powierzone biurom konstrukcyjnym Fiodora Barinowa, Jewgienija Dragunowa i Aleksandra Konstantinowa. Później dołączyło do nich biuro konstrukcyjne Michaiła Kałasznikowa. W roku 1961 do prób dopuszczono konstrukcje Dragunowa i Konstantinowa. Faworytem była konstrukcja Konstantinowa, prostsza i tańsza w produkcji (zastosowano nowoczesne technologie obróbki plastycznej). Jednak w trakcie prób poligonowych okazało się, że karabin Dragunowa jest celniejszy, bardziej niezawodny i trwalszy.


Decyzją z 3 lipca 1961 roku nową broń przyjęto do uzbrojenia Armii Czerwonej jako "Снайперская Винтовка Драгунова". Do karabinu skonstruowano specjalną odmianę naboju 7,62 x 54 mm R oznaczoną jako 7N1 (szefem konstruktorów był Wiktor Sabielnikow). Pocisk naboju 7N1 miał rdzeń ołowiany i stalowy penetrator. Dzięki odmiennej konstrukcji pocisk posiadał lepsze własności przy strzelaniu na duże odległości (broń może strzelać zwykłą amunicją 7,62 x 54 mm R, ale wzrasta wtedy rozrzut).

 

 

OPAKOWANIE


Długo wyczekiwana paczka (bo data premiery przesuwała się okrągły rok) w końcu pojawiła się w moich drzwiach, była starannie zapakowana. Po rozerwaniu folii moim oczom ukazało się pudełko wykonane ze zwykłej tektury. Nadrukowano na nim wszystkie niezbędne informacje, takie jak logo producenta, wielkie ostrzeżenie, że użytkownikiem może być jedynie osoba powyżej 18 roku życia oraz zabawną naklejkę z postacią w stylu Anime, informującą o zapasowych częściach, które znajdują  się w środku. Oczywiście główną przestrzeń pokrywy pudełka zajmuje fotografia SWD. Główny kolor, który dominuje na pudełku to czerwień. W opakowaniu znajduje się oczywiście karabin, a także dodatkowe części i akcesoria. SWD został umieszczony centralnie, unieruchomiony gąbką dobrej jakości, zrobioną z utwardzonych plastykowych mat, fakturą przypominającą dobrze znane karimaty.

 

Oprócz karabinu w komplecie znajdują się bardzo ciekawe akcesoria, których nie spotkamy u innych producentów. Real Sword dał nam składany wycior, każdy segment skręca się ze sobą i kończy się odpowiednią końcówką. Niestety wycior nie sięga komory, co utrudnia jej czyszczenie. Dodatkowo otrzymujemy dwa klucze do regulacji przyrządów celowniczych, które pełnią również inne role np. zwalnianie anti reversala czy rozkręcanie regulatora gazowego. Muszka jest osadzona na wcisk, a wspomniane klucze umożliwiają jej regulację, która u mnie nie była wymagana, prawdopodobnie pracownik w trakcie przestrzeliwania karabinu zrobił to za mnie. Należy wspomnieć, że każda z wymienionych części jest stalowa. W zestawie otrzymujemy również certyfikat podbity przez 4 kontrolerów i wypis z pomiaru chronometru. Dodatkowo w pudełku znajdujemy niewielką reklamówkę, która stanowi również spis akcesoriów. Otrzymujemy także dokładną instrukcję przetłumaczoną na wiele języków w tym angielski, lecz zapomniano o polskim. Producent dołożył także szybkoładowarkę do kulek co mnie wprost rozbawiło do łez: jest to rurka wsypowa, taka jaką kiedyś dołączano do AEGów. Firma, która podniosła belkę wykonania do tak wysokiego poziomu powinna dołączyć coś lepszego do zestawu.

 

Postać w stylu Anime, śmiejąca się do nas z pudełka, informuje o zapasowych częściach do gearboxa T3. Składa się na nie dodatkowy, wzmocniony tłok z pogrubionym pierwszym zębem i dwoma stalowymi ostatnimi zębami oraz, co najważniejsze, uwaga! 4 zapasowe stalowe zębatki, gdyż nowy typ gearboxa T3 posiada ich 4.

 

 

Magazynek został umieszczony oddzielnie w papierze nasączonym smarem, przypominającym papier, w który są owijane akcesoria z polskiego demobilu. W zestawie nie otrzymujemy baterii, ani ładowarki. Druga wersja repliki SWD RS ma także, w zestawie, celownik PSO-1M2, którego niestety nie posiadam.

 

PIERWSZE WRAŻENIE

 

Karabin pewnie leży w dłoniach, pomimo sporego ciężaru. Waga jest zaletą tej repliki. Porównałem go do Atoza i A&K. RSa nie można do nich porównać, deklasuje je pod względem wykonania, które stoi na nadzwyczajnym poziomie.

 

 

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

 

Tłumik płomienia stanowi integralną część repliki, krawędzie szlifu są bardzo wyraźne i ostro zakończone. Posiadam bagnet z dawnego RFN, który nie został przerobiony na montaż do G36. Pasuje idealnie, nie ma luzów  SWD jako jedyny karabin wyborowy posiada taki montaż. Dalej znajduję się muszka zamocowana na wcisk w łożu trapezowym. Sama muszka jest zamknięta, z otworem u jej góry, służącym do regulacji.

 

 

Idąc dalej trafiamy na kolanko gazowe. Spasowane doskonale, żadnych szczelin, sprawia wrażenie tworzenia jedności z lufą zewnętrzną. Pod nim znajduję się okucie i oczko na pasek. Regulator gazowy jest ruchomy, dostrzegamy charakterystyczny otwór, który służy w oryginale do odprowadzania gazów. Regulator można obrócić poprzez włożenie w szyny łuski 7,62 z wystającą kryzą. Sposób sprawdzony. Regulator można rozebrać dołączonym kluczem. Rura gazowa nie jest połączona z korpusem, kończy się w chwycie przednim co, o dziwo, nie destabilizuje konstrukcji. 

 

 

Okucie przednie trzyma w swych objęciach drewniane okładziny. Okucie blokujemy poprzez obrócenie dźwigienki o 180 stopni i zaczepienie haczykiem o ściankę okucia. Dźwignia stabilizuje konstrukcję poprzez wprowadzenie bloku w odpowiednie wycięcie na lufie zewnętrznej. Drewniane okładziny wykonane są również na wysokim poziomie. Wyglądają pięknie. Charakterystyczna sklejka została powleczona kilkoma warstwami lakieru. Niestety jest tu także minus: przy łączeniu okładzin lakier stworzył brzydkie nadlewy, które posklejały obie połówki. Dlatego zdejmowanie okładzin wymagało użycia młotka i klina. Pod okładzinami mieści się bez oporów akumulator 8,4 V stick na małych ogniwach. Moim zdaniem 9,6 V też da radę upchnąć, ale tu trzeba trochę pomajsterkować. Okładziny są dociskane do przedniego okucia malutką, sprężynującą blaszką.

 

 

Kolba, tak jak okładziny, jest drewniana: jesteśmy w stanie dostrzec charakterystyczne warstwy sklejki. Kolba została powleczona tym samym lakierem. Krawędzie są gładkie, choć na powierzchni dostrzegłem kilka zadziorów.

 

 

Stopka jest również stalowa, pojawia się troszkę rdzy. Bolec trzymający pasek został wsunięty od góry i spiłowany równo z powierzchnią kolby.

 

 

Szczerbina trzyma się znakomicie, brak zbędnych luzów, cyfry nastaw zostały wygrawerowane i wypełnione czerwoną farbą. Regulacja pracuje topornie, tak jak ma być.

 

 

 

Korpus to kawał litej stali. Ścianki sięgają, prawie 5 mm grubości, nie jest to wytłoczka.

 

 

Wszystkie elementy, zagłębienia, montaż do dwójnogu - odwzorowano w replice poprawnie. Części takie jak osłona spustu, zatrzask magazynka zostały zgrzane i przymocowane do korpusu.

 

 

Zatrzask pracuje ciężko, początkowo musiałem sobie pomagać drugą ręką by dokonać jakichkolwiek modyfikacji położenia magazynka, zaś samemu zatrzaśnięciu towarzyszy głośne trzaśnięcie.

 

 

Montaż do optyki sprawia wrażenie niezniszczalnego, choć moim zdaniem został umieszczony trochę niedokładnie. Panel z zespołem spustowym można wyjąć. Pokrywa zamka to zwykła wytłoczka, choć bardzo dobrze wykonana. Zdejmuje się ją poprzez odciągnięcie dźwigienki, którą z kolei blokuje się na łebkach śrubek.

 

Selektor ognia chodzi topornie, wymaga dużej siły by go przesunąć. Obie dźwignie trzymają gearbox, należy je obrócić do góry, poza korpus, by uwolnić mechanizm, mniej więcej podobnie tak to wygląda w ostrej wersji.

 

 

MAGAZYNEK 

 

Magazynek sprawia wrażenie solidnego, choć krawędzie blachy są źle połączone, w niektórych miejscach spawy puściły i magazynek lekko się rozjechał. Nie przeszkadza to w jego użytkowaniu. Wnętrze jest plastykowe, sygnowane logiem Real Sword, mechanizm typu midcap mieści w podwójnych rzędach około 90 kulek.

 

 

BUDOWA WEWNĘTRZNA

 

1. Lufa wewnętrzna i komora hop up.

Mosiężna lufa wewnętrzna nie potwierdza wyników znanych ze strzelania, które przeprowadził Real Sword na 3 filmach promocyjnych. Lufa nie jest precyzyjna, choć muszę przyznać, że jest bardzo dobrze wykonana, a jej powierzchnia krystalicznie czysta. Zapewnia to całkiem niezłą celność. Lufa jest osadzona ciasno we wnętrzu lufy zewnętrznej, która z kolei sięga głęboko, prawie do czoła gearboxa. Cały front trzyma się na wcisk i jest zafiksowany dwiema śrubkami znajdującymi się pod osadą szczerbinki. Komora hop up jest wykonana bardzo dobrze, trzyma idealną symetrię, ale jest bardzo przekombinowana. Pokrętło, którym regulujemy podkręcanie kulki jest bardzo precyzyjne, jak to ktoś powiedział "aż za precyzyjne". Koło składa się z 2 części: elementu dociskającego razem z zapadką i dolnej części trzymającej to wszystko w całości. Części są połączone ze sobą dwiema małymi śrubkami. Każdy z elementów, który może się wycierać został powleczony specjalnym środkiem uszczelniająco-konserwującym. Stockowa gumka jest beznadziejna, chińskie repliki dawno poradziły sobie z tym problemem, RS nie. Najgorsze jest to, że gumka jest niestandardowa, kołnierz trochę dłuższy od standardowych gumek. Po wymianie na gumkę Guardera, SWD stracił szczelność i zaczął podawać po 2 kulki. Wymiana na gumkę Systemy poprawiła sytuację, ale wciąż występują wymienione przypadłości.

 

 

 

 

2. Gearbox.

Gearbox to kompletnie nowy model, opierający się o zmienioną konstrukcję znanych nam wersji gearboxów. GB T3 posiada 4 zębatki zamiast 3. Cylinder ma średnicę wewnętrzną wielkości średnicy zewnętrznej cylindrów systemu Tokyo Marui. Obecnie wiadomo, że standardowym elementem jest sam tłok, który jest podobny do tłoka PSG. Cały mechanizm pracuje jak w zwykłym gearbox'ie. Silnik znajduje się w koszyczku podobnym do GB V.3. Kable są niestety średniej jakości: izolacja pęka, przecina się i wyciera, a to ogromny minus. Akumulator  8,4V naciąga bez problemu sprężynę, którą szacuję na M120. ROF na trybie auto, sztucznie ustawionym, jest beznadziejny ok. 3 kulek/s przy w pełni naładowanej baterii. Akumulator 1100mAh zapewnia wydajność około 600 wystrzelonych kulek.

 

 

 

3.Tuning.

Dyskwalifikującą cechą jest brak na rynku odpowiednich części zamiennych, które ewentualnie można by wymienić w celu osiągnięcia przynajmniej 600 fps. Ewentualny tuning, do poziomu airsoftowej repliki snajperskiej, wyniósłby co najmniej 1500 złotych, razem z akcesoriami. Dlatego proponuję zrobić z SWD RS karabin wyborowy: wymieniając lufę, gumkę, sprężynę, doszczelniając układ, wykonując poprawne podkładkowanie. Zakładając MOSFET i wykonując poprawki, w celu umożliwienia stosowania akumulatora 9,6 V, można otrzymać przyzwoity karabin wyborowy. 


Potencjał tuningowy repliki Real Sword wynika przede wszystkim z faktu, że w gearbox'ie znajdują się 4 zębatki - co przekłada się na łatwiejszą pracę silnika. Plusem jest także bardzo duży cylinder. Wykonanie części i ich spasowanie jest na wysokim poziomie, ale na tym kończą się możliwości. Łatwo z tej repliki można zrobić karabin wyborowy, lecz nie karabin snajperski - po prostu części nie wytrzymają.  

 


STRZELANIE

 

Strzelanie niestety nie jest mocną stroną tej repliki w stocku. Zasięg maksymalny mieści się w około 60m, zaś skuteczny zamyka się maksymalnie na 40 metrze. Kultura pracy mechanizmu też nie jest znakomita, lubi się zacinać. Na dystansie 30m osiągałem 70% celności przy kulkach GFC 0.30. Na markowych kulkach często osiągałem celność 90% na tym samym dystansie.


Testy.

 

1. Testy strzeleckie prowadziłem przy silnym wietrze, hop-up ustawiony na 0, tarcze 15x15cm. Oddałem w każdą tarczę 10 strzałów. Kulki 0,25g G&G.

Celność na 15m:

 

 

 

Celność na 25m:

 

 

 

Celność na 35m:

 

 

2. Test z HU wyregulowanym.

Celność na 15m:

 

 

 

Celność na 25m:

 

 

 

Celność na 35m:

 

 

 

 

PODSUMOWANIE:

 

Prawie każdy z graczy asg kiedyś marzył by być snajperem. Na rynku powstało wiele replik airsoftowych, które idealnie odwzorowują prawdziwą broń snajperską, lecz nigdy nie było takiej repliki, która by zadowoliła wąską grupę maniaków radzieckiego uzbrojenia. Replika AEG karabinu Dragunowa była długo wyczekiwana. Powstawały wprawdzie różne repliki SWD: producenci stworzyli repliki sprężynowe, które zadowalały użytkowników, ale pozostawiały pewien niedosyt, gdyż oryginał był samopowtarzalny. Wszyscy zachwycali się replikami ATOZa i jego gazowymi odpowiednikami, w tym PDI oraz G&P. Jednak produkcja tych karabinków była ograniczona, na strzelankach pojawiały się sporadycznie, nie zachęcała również wysoka cena. Były to repliki jedyne w swoim rodzaju, wzbudzały zachwyt, a niejednokrotnie zazdrość. Rewolucja nadeszła gdy pojawiła się skromna informacja o przyszłym SWD AEG RS. 

 

Produkt firmy Real Sword to sztuka i piękno zaklęte w replikę NDM-86/SWD. Karabin zachwyca, ale producent nie ustrzegł się kilku wad. Do najważniejszych zaliczam to, że w SWD należy dodatkowo zainwestować, aby cieszyć się dobrą zabawą. Do plusów zaliczam nadzwyczaj dobre wykonanie, niespotykane w innych , nawet markowych produktach. Replika ma duży potencjał tuningowy. Potencjał który należy wykorzystać w celu stworzenia karabinu wyborowego, odradzam wykonanie karabinu snajperskiego.

 

Plusy:

+ wysoka jakość wykonania i spasowania elementów
+ full metal: stal
+ ciężar
+ potencjał tuningowy
+ bardzo dokładny Hop-Up

 

Minusy:

- stockowo słaba praca mechanizmu
- odpadająca, łuszcząca się farba
- niestandardowa gumka HU
- duża wrażliwość repliki na jakość kulek
- kiepska jakość okablowania

 

 

Moja ocena 8/10.

 

Ocena wszystkich (5.75, głosów: 4)

  • Dodaj do:
  • Facebook

Komentarze

Przejdź na koniec listy komentarzy
scuro 20.08.2009, h. 23:24 scuro
Testy przy silnym wietrze za wiele nam nie powiedzą o osiągach repliki
Mati13k 20.08.2009, h. 23:27 Mati13k
Dobra recenzja, krótka, treściwa. Repliczka piękna, ale mnie nie kręci radzieckie uzbrojenie. Jednak SWD bym nie pogardził. Jeszcze młodym, całe życie przede mną - może kiedyś kupię
AnR 20.08.2009, h. 23:36 AnR
Pffff, dajcie mnie i Poldeckiemu go i wyciśniemy ze 660 fps.
poldeck 20.08.2009, h. 23:37 poldeck
Recezja jest niestety jak to się mówi "o kant tyłka"...
Co to za testy na kulkach GFC? No przepraszam ale takich kulek się nie pakuje do niczego poza karabinami wsparcia. Patrząc choćby po tym śmiem powątpiewać w jakość podkładkowania i ogólnego serwisu przeprowadzonego przez testera.
to kulki G&G a nie GFC
Igur 11.05.2013, h. 18:17 Igur
to kulki G&G a nie GFC
Igur 11.05.2013, h. 18:17 Igur
kicha29 20.08.2009, h. 23:39 kicha29
Fajna recka, ale z tego wnioskuje ,że raczej będzie to replika typowo do lansu bo jako snajperka to się nie nadaje. Szkoda bo chciałem sobie takie coś sprawić, ale jeśli na snajperke nie da rady to po co tracić kasiore.
Promant 20.08.2009, h. 23:45 Promant
Może zwrócicie uwagę, geniusze spostrzegawczości, że test był prowadzony na $1.
A że autor strzelał z różnych, także niemarkowych, to tylko swiadczy, że odwalił więcej roboty, żeby porównać.

Nikt sie nie pali do recenzowania czegokolwiek, ale zawsze od razu znajdzie się setka omnibusów, co wszystko zrobiliby lepiej. Jakie to swojskie.

A jeśli chodzi o wiatr, to tylko pierwsza część testu, powtórzone testy z regulowanym HU były robione później. I to też ciekawe porównanie - jak działa karabin stockowy bez wpływu HU i z regulacją.
orzech_92_xd 20.08.2009, h. 23:47 orzech_92_xd
recenzja ok, wszystkie sprawy poruszone. Piękna zabawka którą mialem okazje "pomacać":D
AnR 20.08.2009, h. 23:49 AnR
Dajcie mi jakąś nowość do ręki to rozbiore, złoże, na chrono przestrzelam i jeszcze wyśle w kosmos.
lopez 20.08.2009, h. 23:50 lopez
Co mnie razi; fakt że wywalamy grubą kasę w coś co sięga jakości (działania) repliką o połowę tańszym jak nie więcej. A do tego nie ma części aby to podciągnąć, ale precka chyba dużo da.

Ale wykonanie i sam fakt że się ma taki rarytas zasłania każdą wadę.

pablo79 20.08.2009, h. 23:50 pablo79
Da się tam wstawić dystanser typu H?
zordrak 20.08.2009, h. 23:51 zordrak
czy to aby nie ta replika z której Azjaci strzelali do zapałek..??
Promant 20.08.2009, h. 23:52 Promant
Tak, dokładnie ten sam egzemplarz.
poldeck 20.08.2009, h. 23:52 poldeck
No dobra. Przyznaję, umknęły mi te kulki G&G także zwracam honor.
Ale i tak recezja jest niekompletna. Co mi po recezji jak bebechy są tylko po łebkach opisane? A to bebechy są w sumie dla snajpy najważniejsze.
Promant 20.08.2009, h. 23:56 Promant
$1

Tak. A autorowi tej recenzji nic nie musieliśmy dawać i sam się postarał.
Są w rękach prywatnych setki ciekawych replik, których recenzji nie ma na zbrojowni, AEG np. FNki, PTW, GBB itp; nie ma się własnej - pogadać z kimś kto ma i wspólnie zrobić recenzję. Ale nie. "Dajcie mi".
CIUPAK1 20.08.2009, h. 23:57 CIUPAK1
tak,ale w pomieszczeniu i z przymocowaną repliką do stołu
ZeeMike 21.08.2009, h. 00:00 ZeeMike
Również uważam, że użyte podczas recenzji kulki wołają wręcz o pomstę do nieba. Tak samo silny wiatr ogromnie wpływa na wyniki. Na plus zasługuje jednak bogata oprawa zdjęciowa i sporo szczegółowych informacji.

Edit: hmm, też mi umknęły kulki G&G. Wiadomo, łatwiej się GFC przyczepić . Zwracam honor.
AnR 21.08.2009, h. 00:08 AnR
@Promant
Tak, dajcie mi. Bo nie mam dostępu do żadnej nowości, do żadnej ciekawej repliki. Nie stać mnie też. A taką recenzje to charytatywnie nawet odstawie z czystej satysfakcji gmyrania w czymś.
penio151 21.08.2009, h. 00:32 penio151
@Poldeck
"Patrząc choćby po tym śmiem powątpiewać w jakość podkładkowania i ogólnego serwisu przeprowadzonego przez testera. "

Chyba oczywiste, że testujemy repliki stockowe, prawda? Być może się pomyliłem...

"Co mi po recezji jak bebechy są tylko po łebkach opisane? A to bebechy są w sumie dla snajpy najważniejsze. "

GB jak GB, opisałem to co jest niestandardowe, resztę oglądamy na co dzień. Zapraszam do tematu poświęconego tej replice, postaram się odpowiedzieć na wszelkie gnębiące Cię pytania.

Co do tego nieszczęsnego wiatru, pogody nie zamawiałem wraz z repliką, ale powtórzone testy na wyregulowanym hopie świadczą o stockowym potencjale replik.

AnR, a powiem Ci, że jest w czym grzebać, trochę mi zajęło doprowadzić go do wymiaru pozwalającego konkurować z innymi replikami na strzelance
Promant 21.08.2009, h. 00:40 Promant
Tak, testowane są repliki stockowe. Nie interesują nas kosmiczne efekty, które ktoś osiągnął po tygodniu wymieniania wszystkich części w bebechach.

Recenzja repliki ma powiedzieć co jest ona warta dla potencjalnego nabywcy i jakie ma możliwości, a nie co z niej wyciśnięto po czasie.

Ta recenzja, jak każda, jednym się spodoba, a innym nie, ale spełnia wymogi.
gnz87 21.08.2009, h. 01:03 gnz87
Samej recenzji komentować nie będę, bo według mnie nie budzi żadnych zastrzeżeń, jednak odnośnie zdjęć muszę! Bardzo ładna GO zamieszczonych fotografii cieszy oko i to mocno. Życzę sobie, a zarazem Wam, więcej takich zdjęć!
WolfHeart 21.08.2009, h. 01:20 WolfHeart
Solidna recenzja, właściwie nie ma się czego przyczepić moim zdaniem. Przyjemnie się czyta, ładnie zredagowana, to, co najważniejsze - zostało klarownie opisane.
HellCat 21.08.2009, h. 07:20 HellCat
B.dobra recenzja i umiejętności fotografa. Brawo!
capri 21.08.2009, h. 08:19 capri
AnR: "Pffff, dajcie mnie i Poldeckiemu go i wyciśniemy ze 660 fps."

AnR, jak dla mnie to możecie zrobić z Poleckim i milion fpsów w SWD.

poldeck: "Co mi po recezji jak bebechy są tylko po łebkach opisane? A to bebechy są w sumie dla snajpy najważniejsze."

Ciekawe jest tylko to, że niewiele wiecie o budowie tej repliki, a znasz już efekt ostateczny waszych prac

Snajpę da się z tego zrobić i to konkretną, jednak zalecam to wyłącznie użytkownikom zaawansowanym technicznie. Jeżeli ktoś potrzebuje więcej szczegółów technicznych niech pyta (w tym miejscu - dla wiedzy ogółu jeżeli modowie pozwolą), to może moje odpowiedzi zaspokoją nienasyconych informacjami technicznymi tej wg mnie b.dobrej recenzji.
ANAKONDA 21.08.2009, h. 09:03 ANAKONDA
Brawo Bartku, fajna recenzja
penio151 21.08.2009, h. 09:26 penio151
Pablo79, umknęło mi twoje pytanie. Tak da radę.
BUC MIKO 21.08.2009, h. 10:23 BUC MIKO
To co mi najbardziej przeszkadza w replice to magazynki. Kulki w nich bardzo się zacinają np. na pseudo precyzyjnych pestkach. Mam 3 magi i z każdym mam ten problem. Do tej repliki trzeba mieć naprawdę kulki z najwyższej półki. Problem jest głównie przez to że to midcap. Jak by dali low to by się tak nie zacinały.
Co do osiągów to na razie strzelałem tylko z okna i było ok. Z testami w polu czekam aż dojedzie do mnie optyka.
Hammer HQ 21.08.2009, h. 11:12 Hammer HQ
Bardzo fajna replika, cena też całkiem całkiem ponad 3 tys. z tego co widziałem ale wrzucać w nią kolejnego tysiaka na tuning?? lub więcej... standardy ASG powoli się zmieniają i robią coraz bardziej odwzorowane repliki ale nielicznych stać na takie cacka niestety jeszcze. Kupowanie karabinku wyborowego w takiej cenie to jak kupić replikę dla wyglądu. Nie czepiam się jakości i wykonania ale celności po wyjściu z fabryki.

Autor: Bartek „Penio”
Autor zdjęć: „Wściekły Wąż”

Dzięki Panowie fajna recenzja jak i fotki
RzezniQ 21.08.2009, h. 11:34 RzezniQ
Brawa dla autora za szczerą recenzję. Okazuje się, że to wcale nie taki dobry karabin. Penio jakbyś mógł spróbować odtworzyć strzelanie do zapałek, fajek itp. np. w hali, korytarzu, gdziekolwiek bez wiatru to byłby EPIC WIN!
Ptaszek 21.08.2009, h. 12:32 Ptaszek
cudna replika
penio151 21.08.2009, h. 12:48 penio151
@RzezniQ:

Szczerze mówiąc...jest to wykonalne, ale po wielu próbach Poświadczam, że mimo iż lufa nie jest precyzyjna, ale jest na pewno lepsza niż inne lufy podobnych wymiarów. Przy tej lufie przynajmniej na 35m trafiam w małą tarczkę, na chińskiej lufie czy CA na tym dystansie nie trafiałem w człowieka.

Popatrz na tarczkę ze strzelania na 15m, skupienie w II ćwiartce jest znakomite, RS do zapałek strzelał z 10m, wahania celności wynikają pewnie z powodu kulek G&G.
Radomir91 21.08.2009, h. 13:52 Radomir91
Powiem lakonicznie: świetne zdjęcia , dobra recenzja i oczywiście świetna replika.
Terenowy 21.08.2009, h. 14:05 Terenowy
Dobra robota stary 10/10
Stalker 21.08.2009, h. 14:48 Stalker
Kolejna wspaniale wyglądająca replika, która strzela bardzo średnio. I to wszystko za 3 tys. złotych. Po prostu rewelacja. Nic tylko kupić i powiesić na ścianie, bo na tym polega właśnie prawdziwe asg (ponieważ nie wszyscy się zorientowali, że moja wypowiedź to żart, oznajmiam, że jest to żart).

Dzięki za fachową recenzję
cassius 21.08.2009, h. 15:32 cassius
Prawdziwe asg? No comment. Replika bardzo ładna, ale ta łuszcząca się farba bardzo mnie boli. Recenzja też niczego sobie
festungkrakau 21.08.2009, h. 16:57 festungkrakau
Brawa za kompetentną recenzję,ale 3k to trochę jak dla mnie za dużo,a może ktoś wie co słychać o SWD od CA?(o ile coś mi się nie pomyliło)
Juki 21.08.2009, h. 17:41 Juki
Replika super, recenzja równie. Mam zamiar teraz taką kupić... SwD Dragunov ...
Co do testów strzelania to w człeka trafisz z 35 m
kaziustein 21.08.2009, h. 18:19 kaziustein
Juki lepiej kup sprężynówkę od A&K która wygląda przynajmniej jak SWD a nie tą porażkę od JG.. Recka konkret.
Skejter 21.08.2009, h. 18:56 Skejter
Piękna i solidnie wykonana replika.
wercyn 21.08.2009, h. 20:34 wercyn
Według informacji podanych w magazynie "Airsoft Soldier" SWD jest bardzo celny, autor recenzji podaję iż z odległości 50 metrów bez problemu trafiał kolege w głowę( zaznaczając przy tym iz nie popiera tego rodzaju strzelania:)). Strzelał w hali sportowej przy użyciu PSO prod RS. Generalnie podsumował SWD jako najlepszy karabin na równi z Systemą.
Promant 21.08.2009, h. 21:08 Promant
$1

Istnieje. Planujemy test, jeśli wszystko pójdzie bez przeszkód, gdy tylko trafi do europejskiego dystrybutora.
capri 21.08.2009, h. 22:21 capri
"Testy strzeleckie prowadziłem przy silnym wietrze, hop-up ustawiony na 0, tarcze 15x15cm. Oddałem w każdą tarczę 10 strzałów. Kulki 0,25g G&G."

Kto mówi, że SWD nie jest celne?
Tarcza wielkości 1/3 kartki A4, silny wiatr, amunicja o niedużej wadze i takie osiągi?

Jak dla mnie to bajeczna rewelacja.

P.S.
Widziałem co najmniej dwa SWD RS (zmodyfikowane za 100PLN) z których niejeden dostał w głowę z 70 metrów (na tym dystansie osobiście nie mam nic przeciwko strzelaniu w głowę).
Germ 21.08.2009, h. 22:37 Germ
Do tej repliki można by zacząć myśleć nad lufą gwintowaną.
A w recenzji brakuje mi... braku testu na chrono. Ale i tak jest świetna. I recenzja, i replika.
capri 21.08.2009, h. 22:47 capri
Co masz na myśli pytając o test chrono?
FishHunter 22.08.2009, h. 07:13 FishHunter
Pewno o powtarzalność strzałów chodziło..
capri 22.08.2009, h. 07:40 capri
Średnio na wszystkich które testowaliśmy nie większa odchyłka niż 3-5fps (w danym modelu), a wszystkie mieściły się w granicach 441-454fps.

Zerknij na 10-tą fotkę:
$3
pablo79 22.08.2009, h. 12:52 pablo79
Da się założyć gumke Systemy tak, żeby replika działała poprawnie?
Ma ktoś dostęp do chrono i SWD jednocześnie?
Proponuje zrobić test-20 kolejnych strzałów na dobrych kulach.
Gandzialf 22.08.2009, h. 13:36 Gandzialf
Czym różni się karabin snajperski od wyborowego?
Agata 22.08.2009, h. 20:17 Agata
Tym, że wyrażenia "karabin snajperski" używa się potocznie mówiąc o karabinie wyborowym. A karabin wyborowy, to karabin znacząco przewyższający skupieniem i zasięgiem karabiny tego samego modelu. Przykładem może być taki SMLE (short magazine lee enfield), podczas IWŚ używała go piechota, leczy w fabryce wszystkie były przestrzeliwane, i te które odznaczały się najwyższą celnością, stawały się bazą do stworzenia karabinu z celownikiem optycznym, najczęściej decentrycznym celownikiem optycznym PP Co. albo Aldis.
capri 22.08.2009, h. 20:29 capri
Skracając "wyborną" i jakże trafną wypowiedź Agaty - niczym

@Pablo79
Najczęściej da się założyć gumkę Systemy, jednak z reguły wymaga to sporej cierpliwości. Oczywiście chodzi o to, żeby ją założyć i działała, jak należy.
Co do chrono, oddałem dziś z SWD (z ustawionym hop-up'em) 74 strzały na chrono, całkowicie potwierdziło to wcześniej podawane przeze mnie dane. Wyniki wahały się w przedziale 431,9fps-434,2fps. Replika była używana, a uprzedzając pytania czemu takie słabe wyniki to powtórzę, że hop-up był mniej więcej w połowie nastawu.
Ammo - G&G 0,20g.
Promant 22.08.2009, h. 21:07 Promant
W zasadzie niczym się to nie różni - karabin wyborowy czy karabin snajperski - to określenia, które powinno się używać zamiennie.
Tyle teorii.

W praktyce przyjęło się, że określenie "karabin snajperski" oznacza broń precyzyjną zaprojektowaną i stworzoną specjalnie do tego celu.

Natomiast określenie "karabin wyborowy" stosowane jest do zwykłej broni etatowej, która ze względu na lepsze wyniki strzelań była selekcjonowana spośród ogółu egzemplarzy i przysposabiana do zadań snajperskich.

Miało to miejsce szczególnie wyraźnie podczas IWŚ gdy brakowało karabinów snajperskich , ale już wcześniej armie wielu krajów postępowały podobnie.

Np. amerykański Springfield był przecież bronią etatową, ale Springfieldy Star - wyselekcjonowane - stanowiły broń wyborową.
Często były to egzemplarze, do których celowo od razu dobierano wyselekcjonowane lufy - oznaczone gwiazdą i nazywane "lufami star".

Karabinem wyborowym można więc nazwać Mosina, ale już SWD jako taki jest karabinem snajperskim - od podstaw zaprojektowanym i dedykowanym wyłącznie do snajperstwa.
Filip von Izabelin 23.08.2009, h. 11:10 Filip von Izabelin
" Posiadam bagnet z dawnego RFN, który nie został przerobiony na montaż do G36. Pasuje idealnie, nie ma luzów SWD jako jedyny karabin wyborowy posiada taki montaż. "

Jeśli uznajemy rodzine M14/M21 za "wyborową", , to nie tylko SWD ma montaż na bagnet.
pablo79 23.08.2009, h. 16:22 pablo79

2,4 fps różnicy na 74 strzały.
Grubo.

Zelber 25.08.2009, h. 21:43 Zelber
$3

Kilka rzeczy które widzę inaczej w SWD;)
wojownikasg 25.10.2009, h. 07:23 wojownikasg
tą replike widzialem na zbrojowni nie jest ona najlepsza ale nie najgorsza polecil bym ja lekko zaawansowanym maniakom
Matt141 28.11.2009, h. 12:47 Matt141
Chyba pomyliło Ci się z swd-podobnym czymś od JG...Duży błąd.
Przejdź na początek list komentarzy

Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.


Wyświetleń: 146573

Polecamy

Sponsorzy

Action Army (silver sponsor)
Modify (silver sponsor)
Specna Arms (silver sponsor)

Imprezy patronowane

Reklama

Artykuły

Reklama

Wspierają nas

Sklepy:
Gunfire.pl

Współpracujemy


Media:
airsoftnews
equipped
miekkopowietrzni
Przegląd Strzelecki - Arsenał

Lokalne środowiska:
weekend-warriors
kpasg
rus-mil

Wydawnictwa

Nawigacja

Najczęściej poruszane