Daj cynk
Reklama

Testy

Walther P 38

Pistolet, 20.07.2005, h. 15:18, dodał: Sharpek , autor: Wit
25

Walther P 38

Dane repliki

Producent: MARUZEN
Model:
(numer katalogowy)
P38 (ac41)
Długość: 215 mm
Waga: 735 g
Prędkość wylotowa: 325 fps
Hop-up: regulowany
Pistolet, który będzie przedmiotem tego opisu, nie należy, wbrew pozorom, do "tworów archaicznych", gdyż jego zmodernizowana wersja oznaczona symbolem P1 znajduje się jeszcze, albo do niedawna znajdowała, na wyposażeniu Bundeswehr'y i kilku innych armii Świata. Stanisław Kochański w książce "Cudowne dziewiątki" stwierdza, iż: "Mechanizm samonapinania kurka, wewnętrzna blokada iglicy, pozwalająca nosić bezpiecznie nabój w komorze z kurkiem opuszczonym, wskaźnik obecności naboju w komorze oraz możliwość zwalniania napiętego kurka bez oddania strzału, pozwalają zaliczyć P38 do cudownych dziewiątek...".

Pudełko, w jaki opakowany jest model, nie zwiastuje wcale swej zawartości. Co prawda na wierzchniej stronie znajduje się rysunkowa historia pistoletu, jednak jaskrawo pomarańczowy "kolorek" wieka (taki jak kamizelki pracowników "robót drogowych") i kiepska jakość tektury nie sprawiają dobrego wrażenia.

Zdjęcie wieka wynagradza jednak wszelkie wątpliwości. W środku znajduje się doskonale wykonana replika jednego z bardziej znanych pistoletów Świata (wszak klasyka).

Model w głównej mierze zrobiony jest z ABS, jednak jego jakość przewyższa wszelkie znane mi dotychczas odmiany tego tworzywa. Tak łudząco przypomina metal, że jeden z kolegów sprawdzał językiem, czy to rzeczywiście jest ABS. Metalowe części to: spust, dźwignia zwalniania zamka, zatrzask magazynka umieszczony w spodniej części chwytu, dźwignia bezpiecznika, kurek, dźwignia do rozkładania, zaczep wyrzutnika łusek, zaczep rzemienia i muszka. Oczywiście metalowy jest magazynek, mieszczący 12 kulek.

Oddanie strzału zwiększa jeszcze podziw dla modelu. Niezwykle silny blow-back podrzuca wręcz dłoń przy strzale. Prędkość wylotowa kulki powoduje, że strzelając do kartonu, nie słychać uderzenia weń kulki, gdyż zagłusza to huk wystrzału.

Ciężar pistoletu, tylko o 225g mniejszy od oryginału, powoduje, że pistolet "czuje się" w dłoni. Wszystkie mechanizmy zachowują swą funkcjonalność odpowiednio do pierwowzoru. Tak więc, co jest oczywiste, zamek pozostaje w tylnym położeniu po wystrzeleniu ostatniej kulki, dźwignia rozkładania spełnia także przypisaną jej funkcję, podobnie jak dźwignia bezpiecznika, stanowiąca jednocześnie dźwignię zwalniania napiętego kurka bez konieczności oddania strzału. Wszystkie elementy funkcjonalne znajdują się po lewej stronie pistoletu, za wyjątkiem zatrzasku magazynka umieszczonego na spodzie chwytu.

Oznaczenia modelu są identyczne jak w oryginalnym wzorcu. W przedniej części lewej strony zamka wytłoczona jest nazwa modelu P.38. Tuż za nią ku tyłowi jest oznaczenie "ac", a pod nim wytłoczenie 41. Oznacza to, że model stanowi odzwierciedlenie pistoletu wyprodukowanego w zakładach Walthera w roku 1941 (produkcję pistoletu prowadzono też w zakładach Mausera oraz Spree-Werke, które używały innych oznaczeń kodowych). Nad dźwignią zwalniacza zamka wytłoczony jest numer identyczny jak numer wytłoczony nad osłoną spustu, na szkielecie pistoletu. Pod dźwignią bezpiecznika są kolorowe oznaczenia położenia - S białe, F czerwone.

Na prawej stronie zamka są dwa maleńkie wytłoczenia, które można odczytać dopiero przy użyciu lupy. Są to stylizowane godła hitlerowskie, a pod nimi numer 359. Na prawej stronie szkieletu, na osłoną spustu, jest wytłoczony kolejny numer. Sądzę, że jest to seryjny numer nadany przez producenta, gdyż podobny znajduje się na opakowaniu. Miałem pecha, gdyż prawdopodobnie sprzedawca, nie zwróciwszy uwagi na ten szczegół, zamienił pudełka z innym egzemplarzem i numer nie jest identyczny. Po odciągnieciu zamka, pod lufą, wytłoczona jest nazwa producenta repliki.

Okładziny chwytu wykonane są z tworzywa w kolorze ciemnobrązowym, z nieregularnymi, czarnymi "zaciekami".

Lufa precyzyjna umieszczana w "stock'owych" egzemlarzach powoduje, że strzelanie stanowi bardzo dużą przyjemność, a kulka trafia w cel z dużą dokładnością i mocą.

Ogólnie jest to model wart dużego zainteresowania.

Ocena wszystkich (5.67, głosów: 3)

  • Dodaj do:
  • Facebook

Komentarze

Przejdź na koniec listy komentarzy
sfiinx 09.05.2006, h. 12:10 sfiinx
jak kogos podniecają stare złomy to niech se kupi to coś, jak dla mnie pistolet ten wygląda tragicznie a i niczym nadzwyczajnym nie imponuje
jak ktoś idzie w reko  WW2  niemcy to raczej nie kupi   M92 ... czy   Siga ....
Twombly 27.12.2010, h. 12:13 Twombly
soldat 04.09.2006, h. 00:47 soldat
Kamil1993 masz rację, zgadzam się z tobą, pistolet jest piękny. Może ktoś napisać na ile strzałów wystarczy jedno załadowanie gazem oraz jakie ma osiągi?
sfiinx 09.09.2006, h. 16:24 sfiinx
ok moze troche za mocno pojechalem z ta bronia ... ale z drugie j strony nie rozumiem co w tej broni (oryginale) jest takiego pieknego, moze i jest praktyczny, poreczny i bezpieczny w uzyciu ale za to wygladem nie imponuje, jak dla mnie jest brzydki ... ale z drugiej strony to tylko moja opinia
wilkor 27.08.2007, h. 19:35 wilkor
Też stałem się właśnie szczęśliwym posiadaczem tej pięknej repliki. Bardzo dobre wykonanie. Wart swojej ceny...
Pr0man 12.10.2007, h. 14:32 Pr0man
gdzie można go kupic i jaka jest jego cena? proszę o odpowiedź...
wilkor 07.11.2007, h. 00:01 wilkor
Proman - 138$ + wysyłka, kupiony tu ->
$3
Guest (ID:6452) 17.02.2008, h. 13:13 Guest (ID:6452)
"Ten pistolet na pewno jest bardziej niezawodny niz jakiś glock czy cos podobnego." Hahahha ale bzdury
Lukas42 25.05.2008, h. 21:58 Lukas42
Jak zdobywacie gaz do tej repliki?? podobno green gaz jest za silny... a ten przepisowy jest w Polsce raczej niedostępny... szukam i nie mogę znaleźć....
Kell Aset 07.06.2008, h. 14:03 Kell Aset
Bardzo ładny klasyk, piękna rzecz.
WUZI 05.10.2008, h. 15:05 WUZI
hah ten zamek wyglada jak z miniaturki beretty^^ Osobiście nie przypadł mi do gustu ze wzgledu na ten wyglad nie lubie jakos tych starszych broni wolę te ówczesne.
orlos52 05.06.2009, h. 08:35 orlos52
Posiadam go od przeszło roku. Eksploatowany dość intensywnie i niestety muszę stwierdzić, żę do najtrwalszych nie należy. Pękł kabłąk, pękła uszczelka w blow-backu i pistolet zaczął się zacinać i blokować. Po prostu zastąpiło zużycie części.
Oddałem z niego jakieś 1500 strzałów. Nie wiem czy jest to wynik dobry, czy nie.
dyndal 11.06.2009, h. 22:08 dyndal
Można się zapytać na jakim sklepie można go kupić?
komandos93 06.02.2010, h. 13:49 komandos93
Czy taki sam walther ale od marushina ma blowback?
wiedzmin1994 28.12.2010, h. 14:46 wiedzmin1994
"Model w głównej mierze zrobiony jest z ABS, jednak jego jakość przewyższa wszelkie znane mi dotychczas odmiany tego tworzywa. Tak łudząco przypomina metal, że jeden z kolegów sprawdzał językiem" Ja bym nigdy nikomu nie dał dotknąć językiem mojej repliki.
kacxd 17.01.2011, h. 16:04 kacxd
za dużo konstruktywnych komentarzy to powyżej nie widzę..

o gustach się nie dyskutuje, a p-38 jest bezpieczniejszy od glocka choćby z banalnego względu posiadania bezpiecznika. Co do niezawodności, kwestia modelu, ale broń (nie replika) z systemem kurkowym jest niezawodniejsza od bijnikowego. do tego pomyslcie, że jednak niemiecki system odkrytych luf miał jakiś sens, hm? krótszy skok zamka, mniejszy odrzut, mniejsza waga, lepsze chłodzenie... ;]

Co do repliki, odwalili kawał dobrej roboty
Ale stek bzdur :D
Guest (ID:6452) 24.01.2012, h. 20:04 Guest (ID:6452)
To nie karabin maszynowy, żeby miał lepsze chłodzenie :D
Co do broni (nie repliki) to pistolet ten na uwczesne czasy był jakąś inowacją, niektóre z rozwiązań zastosowano wpistolecie Walther P88. Z relacji użytkowników żołnierzy niemieckich czy partzantów, pistolet bardzo fajny ale bardzo skomplikowany. Zadużo sprężynek, drobnych części, które można było zgubić rozbierając go w warunkach polowych. Dlatego niektórzy niemieccy żąłnierze (spotyka się to w literaturze) woleli P08.
Co nie umniejsza faktu, że pistolet ciekawy i ładny
1beduin 25.01.2012, h. 20:59 1beduin
Lukas42 09.02.2012, h. 12:43 Lukas42
Replika opisana powyżej jest też zrecenzowana (ze zdjęciami) na stronie: http://19division.cba.pl/p38.html
pistole35 07.01.2013, h. 07:48 pistole35
Pamiętajcie jednak, że to on był prekursorem Beretty 92 a nie na odwrót. A co gubienia elementów to nie trzeba go aż do tego stopnia rozbierać. Mnie się on podoba, Dobrze leży i jest celny.
Przejdź na początek list komentarzy

Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.


Wyświetleń: 90280

Polecamy

Sponsorzy

Action Army (silver sponsor)
Modify (silver sponsor)
Specna Arms (silver sponsor)

Imprezy patronowane

Reklama

Artykuły

Reklama

Wspierają nas

Sklepy:
Gunfire.pl

Współpracujemy


Media:
airsoftnews
equipped
miekkopowietrzni
Przegląd Strzelecki - Arsenał

Lokalne środowiska:
weekend-warriors
kpasg
rus-mil

Wydawnictwa

Nawigacja

Najczęściej poruszane