Daj cynk
Reklama

Testy

AK 47

Karabin, 17.02.2008, h. 17:45, dodał: Regdorn , autor: Cappuccio
59

AK 47

Dane repliki

Producent: Tokyo Marui
Długość: 870 mm
Waga: 2900 g
Prędkość wylotowa: 285 fps
Bateria: Large
Hop-up: regulowany
Wykonanie repliki AK 47 przez Tokyo Marui jest bardzo rzetelne - o pomyłkę z oryginałem nie trudno. Wiele elementów wykonanych jest z metalu, miedzy innymi: cała lufa z rurą gazowa i wyciorem, przyrządy celownicze, selektor ognia, uchwyty do pasa, stopka kolby, górna cześć body, a także magazynki. Po niedługim czasie użytkowania farba na częściach metalowych przeciera się, co daje bardzo ładny efekt - niektórzy uważają to za dodatkowy plus. Elementy drewnopodobne, jak i pozostała cześć body są wykonane z wytrzymałego tworzywa odpornego na wytarcie i uszkodzenie. Selektor ognia został umieszczony po prawej stronie nad spustem w taki sposób że, aby go przełączyć musimy ściągnąć palec z nad spustu (ciekawostką jest, że po trybie Safe, odwrotnie niż w zachodnich modelach broni, następuje Full Auto i dopiero po nim tryb Semi).

Hop Up został umieszczony pod zamkiem, jego regulacja jest bardzo łatwa - należy odciągnąć zamek i przesunąć ząbek. Nie ma tutaj efektu samoistnego rozregulowywania się i jedno ustawienie HopUp'u w zupełności wystarcza na cały dzień zabawy.

Bateria typu "large" bez problemu mieści się w kolbie i jej wymiana nie przysparza kłopotów. Po pewnym czasie użytkowania jednak, w niektórych egzemplarzach, stopka kolby lubi się obluzować i odpaść. Problem także potrafi sprawiać selektor ognia czasami (bardzo rzadko, ale jednak) zdarza się, że pomimo odbezpieczenia modelu nie da się oddać strzału. Rozwiązaniem na to jest ponowne jego zabezpieczenie i odbezpieczenie. Do minusów można też zaliczyć śrubki, które wskutek drgań same potrafią się odkręcać. Zaraz po zakupie polecam je zatem dokręcić, a najlepiej wpuścić w gwint jakiś płyn zapobiegający samoistnemu odkręcaniu się (np. lakier do paznokci).

Na pochwałę zasługują magazynki, dostępne są wersje LowCap (70 kulek) HiCap (600 !!!) jak i krótsza wersja HiCapa (250 kulek). Krótka wersja HiCapa ułatwia strzelanie w pozycji leżącej i nadaje bardziej smukłą sylwetkę broni.

Wyważenie modelu jest odpowiednie - dobrze się z nią biega i celuje.

Model strzela bardzo dobrze i tak jak jego prawdziwy "brat" jest niezawodny. Nawet przy niskich temperaturach (poniżej - 10 ° C) spisywał się bez zarzutu, podczas gdy innym replikom zdarzało się odmówić posłuszeństwa.

Dużym plusem jest też tolerancja modelu na kulki - wiele osób korzysta/korzystało z najtańszych kulek i nie narzeka na zacięcia.

Skuteczny ogień można prowadzić na odległość ok. 35 m jednak donośność jest w granicach 50m. Na uwagę zasługuje także szybkostrzelność repliki, która wynosi 750-850 strzałów na minutę.

Pomijając małe niedociągnięcia AK 47 TM to bardzo udany model zarówno pod względem eksploatacji jak i wrażeń estetycznych. Każdy kto chce mieć solidną "broń", a nie przeszkadza mu wygląd typowo radzieckiej "zabawki" powinien mieć ja w swojej kolekcji.

Ocena wszystkich (4.67, głosów: 3)

  • Dodaj do:
  • Facebook

Komentarze

Przejdź na koniec listy komentarzy
Michal_g 04.10.2005, h. 10:03 Michal_g
Drobne uzupełnienia do bardzo trafnego opisu:
Istnieją również MidCap-y do AK (na 150 kulek produkcji G&P oraz na 160 kulek Star-a). G&P działają bezproblemowo, Star-ów nie miałem w ręce.
Regulacja Hop Up-u jest bardzo czuła, przesunięcie dźwigni regulacyjnej o około 1mm powoduje wyraźną zmianę toru lotu kulki.

Ogólnie mówiąc AK wymiata!
~Crom~ 06.10.2005, h. 19:24 ~Crom~
Akusie posiadam już jakiś czas (od marca) była ze mną na każdej strzelance... Opis dość dokładnie ukazuje każde za i przeciw więc nie ma co dublować wypowiedzi.

Co do midcapów stara (wersja ak 74) posiadam jeden na stanie a dokładnie posiadałem. Na początku miałem z tym magiem problemy ponieważ dość luźno siedział w gnieździe i nie zawsze podawał kulki... Mimo to po naprawieniu luzów mag spisywał się bez zarzutu, wchodzi do niego 160 (dokładnie 159 w moim egzemplarzu) kulek, no i oczywiście wygląd:]
Niestety na ostatnim zlocie dość niefartownie upadłem w czasie nocnej strzelanki. AK to wytrzymał gorzej było z magiem:/ Pękł element który przytrzymuje maga w gnieździe, no ale to z mojej winy;)

kaserek 15.11.2005, h. 12:48 kaserek
Jeśli chodzi o magazynek to jest jeszcze 50 !!!
Ale ogólnie AK 47 wymiata
zebros 12.02.2006, h. 22:16 zebros
mam zamiar go kupic ... on jest chyba lepszy od m16??
FiFi007 20.05.2006, h. 20:33 FiFi007
Michal_g 30.05.2006, h. 19:24 Michal_g
pawciopila, ale w twoim linku jest AK Cymy a nie TM - to nie ta sama replika
Sealkw 12.06.2006, h. 22:14 Sealkw
Michal ma racje
choc Cyma nieustępuje wygladem TMce w srodku nie wiadomo co jest (lecz strzela rowniez podobnie)

Srobki a i owszem trzeba dokrecac :P
ale co do Hi-capa na 600 kulek. Mnie taki problem spotkal
nasmarowalem magazynek smarem (co by sie nieniszczyl) no i latalem, po czasie zoreintowalem sie ze podsawka magazynka (przy kolko do podkrecania) zlatuje mi, poczatkowo myslalem ze to nie problem, lecz potem, na tej samej strzelance zorientowalem sie ze jakas krzaczyna przemile zdjela mi te czesc z magazynka, zostawiajac ja w krzakach...
jezeli ktos wie gdzie kupic te czesc bylbym wdzieczny :)
szuli152 25.06.2006, h. 20:57 szuli152
Kocham go i wkrótce kupie.
Ptack 11.07.2006, h. 12:27 Ptack
AK to AK. Nie rozumiem autora, który napisał, że "Jeśli nie przeszkadza ci wygląd radzickeij broni"...!!!!

Radzieckie szpeje to podstawa!!! mi przeszkadzają amerykańskie
marekvip 25.07.2006, h. 14:46 marekvip
AK to najlepsza broń na świecie i nie wiem czemu kogoś mółgłby przeszkadzać radziecki wygląd, mnie przeszkadzawygląd amerykańskich karabinów(badziewie-nawet repliki sie zacinają!)
Basu 30.08.2006, h. 16:34 Basu
AK47 z TM wygląda kapitalnie. Mojemu ojcu, sierżantowi w stanie spoczynku, aż się łezka w oku zakręciła...

Jednak trzeba uważać, żeby z nim nie upaść :) Mi się to raz zdarzyło - i niestety niektóre drobne plastikowe części się połamały. Ale - jak na AK47 przystało - w niczym to nie przeszkadza :> Poza tym, że górna część body trochę 'lata' - właściwe to jest trochę obluzowana, ale w niczym to nie przeszkadza.

Jak ktoś ma zacięcie modelarskie i trochę talentu, może sobie wystrugać drewniane części obudowy :> choć po tych stockowych nie widać, że to tworzywo.

Ogólnie - fajna giwera :)
lukasz1983 09.10.2006, h. 20:41 lukasz1983
Tak to prawda Automat Kalasznikowa jest wart polecenia mam Go on byl jest i bedzie numerem1 pozdro :)
Basu 16.10.2006, h. 19:50 Basu
A, i nieprawdą jest, że trzeba zdjąć palec ze spustu, aby zmienić tryb ognia. Ja w każdym razie umiem zrobić to bez zdejmowania :) A jakichś szczególnie długich palców nie mam.
Szerszen01 08.12.2006, h. 21:39 Szerszen01
Bardzo dobry karabin i co do tych temperatur to to jest prawda Polecam zakup tego AK47 !
Allshooter 20.12.2006, h. 15:07 Allshooter
Polecam zakup ak47 firmy cyma poniewaz to prawie to samo a gdy sie wymieni kilka czesci strzela nawet lepiej.Sam go posiadam.

"wygląd typowo radzieckiej"-Mi sie ak47 podoba bardziej niz jakies mki i badziewia,to zalezy od gustu uzytkownika.
Leon20 28.12.2006, h. 22:36 Leon20
Osobiście uważam, że AK47 Cymy nie dorównuje wogólne replice z TM. Trwałość produktów TM jest znacznie wyższa. Pozatym nawet po tuningu potrafi trzymać się przez wiele lat, jeśli się przy niej za dużo nie grzebie.
Wacol 28.01.2007, h. 17:07 Wacol
Małe nawiązanie do AK cymy: mimo że produkt TM miałem w rękach tylko raz z pełną odpowiedzialnością mogę go polecić tym, którzy cenią sobie trwałość i precyzję. Cymę miałem do wczoraj. Kiedy po 5 miesiącach od zakupu zaczęła strzelać jak plujka zrobiona z długopisu, batka się sfajczyła, a styki popękały (przebieg ok. 10k - 13k kulek) opchnąłem ją kumplowi do przeróbki na broń wsparcia (kompletna wymiana gearboksa, 90% bebechów, nowa kolba, dwójnóg i magazynek wiadrowy na mnóstwo tysięcy kulek;p) i kupuję sobie SLR. Tyle jeśli chodzi o chińczyki w mojej karierze.;p
Barbus 27.03.2007, h. 22:09 Barbus
Jestem posiadaczem tej repliki, i to posiadaczem bardzo zadowolonym:) Cyma to prawie to samo??? W życiu:P mam trzech kumpli z cymami i w każdej im się coś pierniczy. Znam ludzi, którzy z TMki banglają 3 lata albo i więcej(moja ma na karku zaledwie 25 000 kulek, więc nie ma czym się chwalić) Allshooter: jeśli chcesz porównywać repliki Cymy i Marui ze sobą, to przetestuj obie. Zakładam, że z TM nawet magazynka nie wywaliłeś:p
Giwera strzela pięknie, bez problemu wytrzymuje lekki tuning(ja podkręciłem swoją do 375fps). Jedyne co mnie męczy, to plasticowe okładziny i korpus, ale niedługo to zmienię icon_biggrin.gif pozdrawiam fanów automatu kałasznikowa!!!
Wacol 01.05.2007, h. 23:04 Wacol
Po wlkp hasa sobie ośmioletni AK od Marui. Podobno bez awarii.
JKG91 14.08.2007, h. 12:03 JKG91
gdzie można go kupić w miare tanio i żeby był jagby co dobry serwis ??
Kaltenborn 19.08.2007, h. 23:29 Kaltenborn
Dzis użulem pierwszy raz AK i pierwszy raz tez strzelalem W ASG. AK jest wykurnasnie zajebiaste. Nowa seria cymy CM 0.28-s jest super 350 FBS a moze nawet wiecej za 300 zł na allegro
kupolud231 27.08.2007, h. 15:22 kupolud231
Kaltenborn nie kupuj niczego na allegro bo zamowisz cyme przyslą tanieko kałasza de
Roberto o_o 23.10.2007, h. 18:22 Roberto o_o
Jest bardzo wytrzymały,na full auto wali jak szalony (: mam go juz 6 miesiąc i jeszcze nigdy niesprawiał mi problemów będe go musiał sprzedac i kupić nową serie 350 fps
Pozdro All!
dcm_Marecheq 05.12.2007, h. 00:30 dcm_Marecheq
Jeśli kogoś nie stać na TM to polecam CM.028-A Cymy. Po zamontowaniu celownika kolimatorowego trafiłem puszkę po piwie z 45 metrów trzy razy pod rząd (w pomieszczeniu). Prędkość początkowa tego cacka to 400 fps i nie mam do niego absolutnie żadnych zastrzeżeń.
Sivard 12.01.2008, h. 21:42 Sivard
dcm_Marecheq - dam ci radę:

400 fps = do pomieszczeń się nie nadaje = do lasu = zamontować kamuflaż na siebie i broń i jesteś niewidzialny
asgszczepan 23.01.2008, h. 14:42 asgszczepan
ja mam cm028 i jest boski. wstawilem metal body plus drewno od ostrego i noemalnie szok! jak pokazalem kumplowi to myslal ze to na ostre naboje i sie poytal czy mam licencje hehe
Vioorovsky 28.02.2008, h. 08:41 Vioorovsky
Fakt, Cymka mi się też spisuje, choć mam ją dopiero 3 m-ce. Ma dwa zasadnicze minusy, które już mi ciążą mocno: baaaardzo często wypadająca stopka i latająca bateria (ale to chyba jest w każdej kolbie). Poza tym karabinek spisuje mi się świetnie Moja Cymka nie była wcale tuningowana narazie, a i tak raz mi ŻW na dworzec wjechało na sygnale Jak się zaczęli bawić, to aż mi było przykro, że muszę jechać na bazę i zabrać im zabawkę...
Choppip 06.03.2008, h. 17:40 Choppip
Czy w Ak 47 da się zamontować szynę RIS i lunetkę ???
Wyborowiec 08.03.2008, h. 12:17 Wyborowiec
Ja tam ogólnie mam cymke i mi się podoba ma już ponad rok i wszystko gra jak dla mnie to lepiej wydać 400zł i za to mieć 360-380fps niż wydać 1000zł i mieć za to 275fps teraz moja subiektywna opinia wg. mnie AK-47 z tm to lipa ale to nie zmienia faktu że AK-47 AK-74 Beryl SWD RPK i PK Żądzą
TTK_TEAM_SNIPER13 19.03.2008, h. 19:39 TTK_TEAM_SNIPER13
no spoko bron ... sila slaba troche<duzo> a reszta moze byc , chociaz bron ma u mnie + bo tokyo marui ... chociaz CYMA tez moze byc
Wyborowiec 27.03.2008, h. 21:58 Wyborowiec
Choppip no jasne że da się zainstalować do serii AK jest tyle szyn że głowa boli szyna A-50 zestaw szyn X-47 szyny boszne i o wiele więcej!!!
alansaper 04.04.2008, h. 19:44 alansaper
Amerykański badziew chcą mieć wszyscy, aż mi się niedobrze robi jak kumple ze strzelanki gadają tylko o M-kach, osobiście nie mam Kałasza ale trzymałem na zlocie i bardzo mi się spodobało; cenię replikę za wygląd, cenę i... duszę!!! Jak bym miał kupować to tylko CYMA 0.28
Nazwa AK 47 jest niepoprawna, mówimy poprostu AK!
Wzorek 06.04.2008, h. 09:11 Wzorek
Wyborowiec wybacz że to powiem ale głupi jesteś lepiej wydać więcej i mieć lepszą jakość która znacznie dłużej Ci pociągnie niż jakiś chiński shit
ellbrek 14.04.2008, h. 23:09 ellbrek
Zgadzam się z kolegą wzorkiem Lepiej uzbierać kasy na jakiś fajny sprzęcik który posłuży ci dłużej a nie jakieś badziewie które wytrzyma zaledwie miesiąc.

Pozdro dla wszystkich

Mówiąc o Ak 47 z firmy Tokyo Marui według mnie jest super.
Polecam.
Alek_moskito 30.04.2008, h. 15:38 Alek_moskito
Ja mam tą replikę i bardzo dobrze mi się sprawuje.
Rudolfo 23.09.2008, h. 20:18 Rudolfo
Polecam wszystkim którzy chcą mieć naprawdę dobry sprzęt.
KOCHAM I CAŁUJĘ bo jest wspaniała (replika oczywiście)Mam do niego drewienko i jest cud miut malyna.

PS.Nie obrarzać go porównaniem z CM028.
Polecam
harpun703 19.10.2008, h. 10:00 harpun703
Ale tak w ogóle to w orginale też tak było że po safe jest auto i na końcu semi...
bomba112 24.10.2008, h. 18:17 bomba112
kupić czy nie????????????? piszcie
bomba112 24.10.2008, h. 18:19 bomba112
ile ona kosztuje???????
Raveneye 08.11.2008, h. 21:18 Raveneye
co do mnie to powiem tyle, CM.028 I AK47 TM nie różnią się wiele, poza ceną która w TM jest chorendalna. Osobiście mam cymkę i nie zawiodłem się na niej.
IchBinDerChef 16.11.2008, h. 17:41 IchBinDerChef
TM są za drogie. Podobną jakość za mniejszą cenę oferuje cyma.Według mnie TM kupuje się dla lansu, a w airsofcie nie oto chodzi.
Rudolfo 30.11.2008, h. 18:48 Rudolfo
TM kupuje się dla lansu owszem ale częściej chodzi o jakość wykonania,trwałość
i odporność na uszkodzenia wewnętrzne.
michalj 08.12.2008, h. 21:39 michalj
Mam do wszystkich pytanie. Jak w replikach AK47S (CM.028S) ze składaną kolbą odkręcić ową kolbę bo mi się złamała w jednym miejscu i muszę ją podklejać na taśmę żeby nie wisiała, dlatego chcę ją zdemontować i zakupić nową, ale nie wiem jak się do tego zabrać nie niszcząc broni. Pomóżcie
Wyborowiec 11.01.2009, h. 02:05 Wyborowiec
Wzorek
06-04-2008, 09:11

Wyborowiec wybacz że to powiem ale głupi jesteś lepiej wydać więcej i mieć lepszą jakość która znacznie dłużej Ci pociągnie niż jakiś chiński shit icon_smile.gif

koleś uważaj na słowa tego że głupi jesteś to nie powiem bo mam trochę kultury i obycia ale żal mi ciebie. Używając twojego słownictwa... oszczędzi sobie nie trafionej uwagi.

ellbrek
14-04-2008, 23:09

Zgadzam się z kolegą wzorkiem icon_biggrin.gif Lepiej uzbierać kasy na jakiś fajny sprzęcik który posłuży ci dłużej a nie jakieś badziewie które wytrzyma zaledwie miesiąc.

Pozdro dla wszystkich

Mówiąc o Ak 47 z firmy Tokyo Marui według mnie jest super.
Polecam.

Mów i myśl co chcesz ale moja cymka ma już 2 latka i jakoś się trzyma.

Pozdrawiam!
Enemy 20.02.2009, h. 17:14 Enemy
Ak Rulez!!! Piękny sprzęt:D


Pzdr
JaWojteq 19.04.2009, h. 17:48 JaWojteq
Witam kupilem kilka dni temu ak47 i w zwiazku z tym mam pytanie
1) mozna go niego dokupic szynę pod dwojnog ?
2) kolimator/lunete itp da rade zalozyc ?
sory za takie glupie pytania ale ja juz sam nie wiem, jedni mowia ze tak drudzy nie, wiec sam nie wiem komu wierzyc a sam jak popatrze na tego kalaszka to nie widze miejsca na dwojnog, kolimator chyba da rade.
frycu 03.06.2009, h. 08:47 frycu
Vioorovsky, co do baterii to weź obklej ja tasma najlepiej taka malarska papierowa bateria przestanie latac, a co do stopki to dwa sposoby albo przywiazesz kawalek sznureczka do stopki i np kabla od baterii nie bedziesz jej musial podnoscic jak spadnie albo zaloz podkladki pod sroby mocujace stopke i zatrzaski ja mam w swoim CM.0.31 wszystkie te patenty
tkn07 17.10.2009, h. 19:11 tkn07
Witam przymieram sie do kupna ak 47... $3

i w zwiazku z tym pytanie czy jezeli go zamowie to czy dokupic odrazu gumke hop-upa nie znam sie na tym ale zauwazylem ze kumple jak kupowali rozny sprzet strzelajacy to odrazu gumki gumki gumki hop-upu... dlatego sie pytam... a i jeszcze drewno gdzie mozna kupic jakies ladniejsze.... byl bym wdzieczny jezeli odpisze ktos na maila shooter1991@interia.eu ....
Qpsko 03.01.2010, h. 13:18 Qpsko
Witam.jestem tu nowy.3 miesiace temu kupilem kalacha cymy 031b. sprawuje sie ok. wzmocnilem go wkladajac podkladki pod sprezyne. teraz kosi nieziemsko. wielkie pozdro dla wszystkich maniakow asg.
Srom 09.02.2010, h. 12:14 Srom
Raczej ciekawostką jest, że zachodnie repliki AK mają źle odwzorowane pozycje przełącznika rodzaju ognia. W prawdziwym AK położenie "u góry" - zabezpieczony, "środek" - ogień ciągły, "dół" - pojedyńczy. Ta replika ma tak jak orginał.
bykuasg 23.04.2010, h. 14:58 bykuasg
Już bez przesady żeby wogóle nie porównywać z cymą. Ja mam 8 miesięcy jako drugi właściciel i ZERO problemów. Przy tej cenie TM która teraz jest NIE OPŁACA SIĘ. Są inne markowe repliki który znacznie przewyższają tego AK.
luki964 06.07.2010, h. 15:12 luki964
Ja od paru miesięcy mam CM.031. Zainwestowałem w real wood okładziny ale nie wiem jak zdjąć dolną część rączki. Wie koś jak ją zdjąć albo ma ktoś link jakiejś strony z takimi informacjami ???

Z góry dziękuje i czekam na odpowiedź.
Niezniszczalni 10.01.2014, h. 22:03 Niezniszczalni
Podobne troszkę do cymy 0.28 ale cymka ma taki srebrny troche korpus
Przejdź na początek list komentarzy

Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.


Wyświetleń: 72445

Polecamy

Sponsorzy

Action Army (silver sponsor)
Modify (silver sponsor)
Specna Arms (silver sponsor)

Imprezy patronowane

Reklama

Artykuły

Reklama

Wspierają nas

Sklepy:
Gunfire.pl

Współpracujemy


Media:
airsoftnews
equipped
miekkopowietrzni
Przegląd Strzelecki - Arsenał

Lokalne środowiska:
weekend-warriors
kpasg
rus-mil

Wydawnictwa

Nawigacja

Najczęściej poruszane