Daj cynk
Reklama

Testy

Test luf MIRACLE - MAGIC BOX

Części i akcesoria , 07.07.2013, h. 21:59, dodał: Promant
39

Niedawno na rynku pojawiły się nowego typu lufy wewnętrzne MIRACLE - produkcji MAGIC BOX. Poniższy artykuł prezentuje test luf MIRACLE autorstwa Mendiego.



 

TEST LUF MIRACLE - MAGIC BOX


W newsie WMasg z 20.06.2013 pojawiła się wzmianka o wprowadzeniu do oferty sklepu ASGSHOP luf wewnętrznych MIRACLE produkcji Magic Box.

Według opisu są to lufy precyzyjne o średnicy 6,06 mm, wyróżniające się dodatkowym elementem stabilizującym kulkę. Opublikowany w materiale filmik z testów przeprowadzonych w Azji budzi tyle samo optymizmu, co kontrowersji. Rzekomo, prezentowany produkt, którego nazwa w filmiku została zagłuszona, pomimo dosyć dużej średnicy wewnętrznej jak na lufę precyzyjną, ma znacząco zwiększać zasięg i skupienie. Postanowiliśmy to zweryfikować w obiektywnym teście.

Dzięki uprzejmości sklepu ASGSHOP.PL redakcja WMasg otrzymała na testy 2 egzemplarze luf Miracle:

– 469 mm dedykowane zwykle do replik AK lub G3,
– 590 mm dedykowane do replik SWD.

 


fotka 01.JPG

 


Lufy Miracle - Magic Box pakowane są w plastikowe rurki z gumowymi zaślepkami, na ściance rurki widnieją 2 nalepki – na pierwszej jest umieszczona nazwa i długość lufy – brak jest informacji o średnicy i samym producencie, natomiast druga nalepka zawiera logo i dane sklepu – w tym przypadku ASGSHOP.  

 

 

fotka 02.JPG

 

 

Same lufy sprawiają wrażenie bardzo dobrze wykonanych i masywnych. Waga luf jest minimalnie większa niż stockowych odpowiedników – lufa 469 mm waży 112 g (stock 104 g) , a lufa 590 mm waży 141 g (stock 135 g). Średnica zewnętrzna luf Miracle to 8,69 mm (stock 8,46 mm). Co ciekawe, lufy Miracle wbrew oznaczeniom, nie posiadają zadeklarowanej długości – lufa 469 ma dokładnie 467 mm, natomiast lufa 590 ma 588 mm długości.

Brak jest zadrapań, rys lub niedociągnięć w postaci ostrych czy nierównych powierzchni, zadziorów itp. na lufie. Okienko hu jest dobrze wyprofilowane. Lufy położone i turlane na szybie nie wykazują wyczuwalnych skrzywień czy odkształceń. Korona przy wylocie lufy jest głęboko i dokładnie wyprofilowana, rozwiązanie to kojarzy się z produktami LayLax / Prometheus. Powierzchnia wewnątrz jest ładnie wypolerowana, aczkolwiek przy samej koronie, wewnątrz lufy zauważyć można miejsca delikatnie matowe i przebarwione.

 

 

fotka 03.JPG

 

 

Na uwagę załugują ponadto 2 rzeczy, które powodują, że lufy Miracle są dosyć uniwersalne i pasują do większości replik sprężynowych i elektrycznych:

– 3 nacięcia do zatrzasków komór hu ( podobne rozwiązanie posiadały lufy SRC), umożliwiające montaż w replikach z rodzin M4/M16, M14, AK, G36 oraz w sprężynowych i gazowych replikach wyborowych;
– wyfrezowane 4 rowki na lufie – 2 przy wylocie lufy oraz 1 przy wycięciach na zatrzaski komór hu pełnią rolę miejsc na gumowe oringi (1 oring dołączony jest w zestawie), umożliwiają one stabilizację w lufie zewnętrznej; ostatni rowek najbliżej okienka hu umożliwia założenie gumek hu w standardzie VSR. Oczywiście pasują również klasyczne gumki dedykowane do aeg.

 

 

fotka 04.JPG

 

 

Średnica wewnętrzna, według informacji producenta to 6,06 mm, suwmiarka pokazuje tą samą wartość lub bardzo bliską – lecz jakby nie patrzył, dysponujemy zwykłym urządzeniem warsztatowym o zbyt małej dokładności, by to zmierzyć w pełni wiarygodnie.

 

 

fotka 05.JPG

 


Po zatkaniu wylotu lufy palcem i wrzuceniu kulki od strony wycięcia hu, kulka zatrzymuje się zaraz poniżej okienka i opada jedynie po zabraniu palca i odetkaniu wylotu. Patrząc przez lufę z kulką w środku, wyraźnie widać szczelinę dookoła.

 


fotka 06.JPG

 


Rzeczą wyróżniającą produkt firmy Magic Box spośród innych luf wewnętrznych jest dodatkowy element, wstawiony dokładnie w wycięcie naprzeciw okienka hu, mający za zadanie (przynajmniej teoretycznie) stabilizować dodatkowo kulkę i umożliwić przez to lepsze osiągi.

 


fotka 07.JPG

 

 

Element ten – wstawka z jasnego metalu – na stronie zwróconej do wnętrza lufy, posiada wzdłuż 2 wyżłobienia, przez co powierzchnia styku kulki z wnętrzem lufy jest w pewnym stopniu zmniejszona. Wypustki srebrnego elementu wystają lekko do wnętrza lufy i podnoszą kulkę delikatnie w stronę okienka hu.

 


fotka 08.JPG


fotka 09.JPG

 


TESTY

W testach staraliśmy się sprawdzić o ile (jeśli w ogóle) wzrośnie zasięg na produkcie Miracle w porównaniu do luf stockowych, czy będą różnice fps oraz jak zmieni się skupienie i celność replik. Dla porównania testy przeprowadzone będą również na lufach uznanych za typowo precyzyjne – Systema i LayLax Prometheus.

Za platformy testowe posłużyły nam 3 repliki:

aeg M16A3 P&J gen.3, 420 fps,
aeg AK74 Cyma CM035 z długim gripem z CM031, moc 460 fps,
– sprężynowe SWD A&K z konwersją gazową Mancraft, moc regulowana.

 

 

fotka 10.JPG

 


Strzelanie testowe odbywało się z replik opartych na podusi lub dwójnogu, na stoliku w ogrodzie. Odległości mierzone ruletką geodezyjną 50 m, podawane będą w metrach. Użyto tarcz wojskowych 45 x 65 cm – środek tarczy, czyli żółta "twarz" to obiekt ok. 18 x 18 cm.

 

 

fotka 11.JPG


fotka 12.JPG

Tarcza widziana z odległości 60 m :D

 

Pomiary fps wykonano przy użyciu chronografu Virtek3 – podawane wyniki to średnie z kolejnych 5 pomiarów. W testach użyto kulek 6 mm:

– 0,20 g Rockets
– 0,25 g Rockets i Guarder
– 0,28 g Guarder i Madbull Bio
– 0,40 g Guarder
– 0,43 g WE i Degicon Straight.

 

 

fotka 13.JPG

 


Niestety nie posiadam obecnie kulek G&G, uznawanych obecnie za najlepsze jakościowo w wagach 0,25 - 0,30 g, wzięły i wyszły...

Gwoli nieścisłości – za "granicę skutecznego zasięgu" przyjęliśmy miejsce, w którym kulka lecąca w miarę płasko lub lekko poderwana w końcowej fazie lotu, jest w stanie trafić w nasza tarczę (obiekt wielkości połowy sylwetki) średnio 7/10 razy. Natomiast "granica donośności" to punkt, w którym kulka po prostu opada.


1. M16A3 P&J - gumka zielona G&G, 420 fps (0,20 g):

Lufa stock ~6,08 480 mm:

50 m – skupienie dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz" ogniem pojedynczym i serią,
55 m – skupienie słabe, kulki w tarczy, trafienie w "twarz" tylko serią,
57 m – granica skutecznego zasięgu, tylko cześć serii wchodzi w tarczę, na singlu dużo gorzej,
60 m – granica donośności, trafienie w tarczę jedynie serią i to losowo.

Lufa Miracle 6,06 469 mm:

50 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz" ogniem pojedynczym i serią,
55 m – skupienie dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz" ogniem pojedynczym i serią,
60 m – skupienie dobre, kulki w tarczy, można serią trafić w "twarz",
65 m – granica skutecznego zasięgu, tylko cześć serii wchodzi w tarczę, na singlu dużo gorzej,
69 m - granica donośności, trafienie w tarczę jedynie serią i to losowo.

Lufa Systema 6,04 455 mm:

50 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz" ogniem pojedynczym i serią,
55 m – skupienie dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz" ogniem pojedynczym i serią,
60 m – skupienie słabe, kulki w tarczy na auto, na singlu słabiej,
63 m – granica skutecznego zasięgu, cześć serii wchodzi w tarczę, na singlu dużo gorzej,
66 m - granica donośności, trafienie w tarczę jedynie serią i to losowo.

Powyższe testy wykonano na kulkach 0,25 g Guarder. Na kulkach 0,25 g Rockets rozrzut był większy, natomiast na kulkach 0,28 g Guarder skupienie było ciut lepsze, ale zasięg spadał o 3-5 m w porównaniu do kulek 0,25 g. Najlepiej wypadły strzały oddane na lufie Miracle 469 mm, zwłaszcza w porównaniu do lufy stockowej - granica zasięgu skutecznego wzrosłą o 8 m, choć nie było już tak wielkiej różnicy w porównaniu do Systemy. Skupienie uzyskane na lufach Miracle i Systema było porównywalne – o wiele lepsze niż na lufie stockowej. Zysk fps był minimalny, o ile przy lufie seryjnej chrono wskazywało 420 fps na kulkach 0,20 g, o tyle na produkcie Systema wyszło 431 fps, a na Miracle – 434 fps (z racji dodatkowych nacięć, gumkę hu uszczelniono taśmą teflonową).

Lufa Systema nie miała wewnątrz widocznych rys, jednak posiada przebieg ok. 25 tys. kulek – możliwe, że na nowym egzemplarzu wyniki były by lepsze. Poza tym, jest krótsza od lufy stockowej oraz Miracle, co może mieć również minimalny wpływ na osiągi.

 

2. AK74 Cyma CM035 (grip z CM031) - gumka przezroczysta Guarder, ok. 460 fps (0,20 g):

Lufa stock ~6,09 469 mm:

50 m – skupienie dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz" ogniem pojedynczym i serią,
55 m – skupienie znośne, kulki w tarczy, trafienie w "twarz" tylko serią,
60 m – skupienie słabe, kulki w tarczy jedynie na auto,
62 m – granica skutecznego zasięgu, tylko cześć serii wchodzi w tarczę,
65 m – granica donośności, trafienie w tarczę jedynie serią i to losowo.

Lufa Miracle 6,06 469 mm:

50 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz" ogniem pojedynczym i serią,
55 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz" ogniem pojedynczym i serią,
60 m – skupienie dobre, kulki w tarczy, można serią trafić w "twarz",
65 m – skupienie całkiem dobre, kulki w tarczy, można serią trafić w "twarz",
70 m – skupienie jeszcze do przyjęcia, trafienie w tarczę nadal możliwe na singlu i serią,
74 m – granica skutecznego zasięgu, seria dolatuje do tarczy, na singlu losowo można trafić w tarczę,
78 m – granica donośności, trafienie w tarcze losowo jedynie przy auto ( ale nadal możliwe przy w miarę płaskim torze kulki).

Lufa Systema 6,04, 455 mm:

50 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz" ogniem pojedynczym i serią,
55 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz" ogniem pojedynczym i serią,
60 m – skupienie dobre, kulki w tarczy, można serią trafić w "twarz",
65 m – skupienie całkiem dobre, kulki w tarczy, można serią trafić w "twarz",
70 m – granica skutecznego zasięgu, trafienie w tarczę tylko serią,
72 m – granica donośności, trafienie w tarczę losowo jedynie przy auto.

Powyższe testy wykonano na kulkach 0,28 g Guarder i Madbull PLA Bio – nie było znaczących różnic w torze lotu tych kulek. Ponownie można zauważyć, że po założeniu lufy Magic Box granica zasięgu skutecznego wzrosła, zwłaszcza w porównaniu do lufy stockowej. Skupienie uzyskane na lufach Miracle i Systema było w miarę porównywalne, choć ciut lepsze okazało się Miracle. Zysk fps był minimalny, o ile przy lufie seryjnej chrono wskazywało 458 fps na kulkach 0,20 g, o tyle na produkcie Systema wyszło 467 fps, a na Miracle – 473 fps (z racji dodatkowych nacięć, gumkę hu uszczelniono taśmą teflonową).
Przy strzelaniu powyżej 65 m bardzo przydała się lunetka 2,5-10 x 40, na montażu do AK.

 

3. SWD A&K- gumka zielona G&G, konwersja Mancraft, ustawione 600 fps:

Lufa stock ~6,10 590 mm:

60 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz",
65 m – skupienie dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz",
70 m – skupienie znośne, kulki w tarczy,
73 m – granica skutecznego zasięgu w tarczę,
79 m – granica donośności, trafienie w tarczę losowo.

Lufa Miracle 6,06 590 mm:

60 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz",
65 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz",
70 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz",
75 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz",
80 m – skupienie dobre, kulki w tarczy,
85 m – skupienie dobre, kulki w tarczy,
93 m – granica skutecznego zasięgu w tarczę,
96 m – granica donośności, trafienie w tarczę losowo.

Lufa Prometheus 6,03 650 mm:

60 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz",
65 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz",
70 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz",
75 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz",
80 m – skupienie bardzo dobre, kulki w tarczy, można trafić w "twarz",
85 m – skupienie dobre, kulki w tarczy,
94 m – granica skutecznego zasięgu w tarczę,
98 m – granica donośności, trafienie w tarczę losowo.

Powyższe testy przeprowadzone zostały przy użyciu kulek 0,40 g Guarder ( obecnie ciut lepszych jakościowo niż ostatnie serie odpowiedników Madbull). Lufy Miracle i Prometheus szły "łeb w łeb", różnice w zasięgu i skupieniu były minimalne. Różnice w fps na kulkach 0,40 g były nieznaczne (do 30 fps) i zależne raczej od długości lufy – jak ma to zwykle miejsce w replikach gazowych: przy lufie 590 mm Miracle kulka osiągała 502 fps przy wylocie, natomiast na Promyku 650 mm było to 518 fps.

 

Na koniec postanowiłem przeprowadzić test tylko na lufach Mirackle i Prometheus, przy użyciu kulek 0,43 g WE oraz DS i replice podkręconej do 650 fps. Wynik trochę mnie zaszokował – na kulkach 0,43 g WE obydwie lufy umożliwiały trafienie tarczy na odległości 100 m, na 104 m była granica zasięgu skutecznego.

Natomiast na kulkach Degicona nawet na 110 m udawało się trafić tarczę 7/10 razy, choć powyżej 100 m lepsze osiągi oferowała lufa LayLax, zapewne ze względu na większą długość.

Można by jeszcze w ramach bardziej ekstremalnego eksperymentu spróbować zwiększyć fps i zmniejszyć lub całkowicie skręcić hu, polegając już raczej na poprawkach na opad kulki, ale z założenia starałem się testować na prędkościach używanych w rozgrywkach asg.

 

 

Podsumowanie


Lufy Miracle - Magic Box to produkt nowy na rynku ASG. Z powyższych testów, które starałem się przeprowadzić w sposób jak najbardziej obiektywny, wynika, że osiągi uzyskiwane przy użyciu tych luf są dużo lepsze niż w przypadku luf seryjnych/stockowych.

Pomimo dosyć dużej średnicy wewnętrznej (6,06 mm), skupienie uzyskiwane na produkcje Magic Box jest bardzo dobre, a zasięg faktycznie ulega zwiększeniu. Wzrost fps jest minimalny i zwykle stanowi ok. 2-3 % mocy na stocku. W porównaniu do luf precyzyjnych o średnicach 6,03 i 6,04 mm, powszechnie chwalonych i lubianych - Systema, Laylax Prometheus - lufy Miracle oferują osiągi bardzo zbliżone. Czyżby "magiczny" srebrny element pod okienkiem hu niwelował znacznie różnicę w średnicy wewnętrznej luf?

Firma Magic Box wierzy w skuteczność swojego produktu, sugerować to moze choćby cena – ok. 300zł niezależnie od długości lufy.

 

 

fotka 14.JPG

Przez chwilę miałem iście szatański pomysł, by lufę Miracle zainstalować w aep Skorpion v61 JG i podziwiać osiągi :D

 

 

 

Ciężko powiedzieć coś więcej o wytrzymałości luf Miracle, ich odporności na zarysowania i ubytki wynikające z eksploatacji – test musiałby potrwać dłużej. Na pewno okażą się wytrzymalsze niż odpowiedniki wykonane z ALU (JBU czy Madbull), ale nie tak trwałe jak stalowe produkty Prometheus. Po kilku montażach w replikach, na zewnętrznej stronie luf pojawiły się rysy, ale jest to raczej zjawsiko powszechne. Brak wewnętrznych powłok teflonowych czy chromowania, które niekiedy potrafią pękać i się łuszczyć, powinien również pozytywnie wpłynąć na trwałość luf Miracle.

Sposób przeprowadzenia testów, użyte metody czy kulki, oraz ogólny poziom merytoryczny mogą komuś oczywiście nie odpowiadać. Nie ukrywam, że całą akcję można by przeprowadzić lepiej, ale uważam, że wyszło w miarę rzetelnie i dobrze. Do całej sprawy miałem nastawienie dosyć sceptyczne, bo niby jakim cudem jakiś nowy, nieznany produkt o średnicy 6,06 mm ma być lepszy od legendarnego Prometheusa czy PDI (niestety nie posiadam takiej obecnie). Niemniej jednak testy starałem się przeprowadzić obiektywnie, a wyniki były sporym, aczkolwiek pozytywnym zaskoczeniem.
Oczywiście można zgłosić własne uwagi i propozycje – możliwe będzie jeszcze przez kilka dni przeprowadzenie dodatkowych testów.

 

 

Dziękuję za uwagę i poświęcony czas.


Mendi

 

 

Lufy Miracle - Magic Box testowaliśmy dzięki uprzejmości sklepu ASG Shop:

 

 xASGShopLogo.jpg

 

Ocena wszystkich (5.53, głosów: 15)

  • Dodaj do:
  • Facebook

Komentarze

Przejdź na koniec listy komentarzy
FajnyNick 07.07.2013, h. 22:25 FajnyNick
Nie wiem czy dobrze zrozumiem ale:
W związku z tym, iż lufa ma większą średnice niż inne lufy precyzyjne (np. promyk) to z tym idzie większa "akceptacja" kulek przez lufę ? (rzadsze zacinki i rysanie lufy od środka, przez niedoskonałości kulki niż w np. promyku)
Czyli prawdopodobnie niezła opcja dla karabinów maszynowych siejącymi słabiej wykonanymi kulkami. Pożyjemy zobaczymy.
Deadmaster 07.07.2013, h. 22:34 Deadmaster
Chyba dobrze zrozumiales :P
akakak 07.07.2013, h. 22:38 akakak
Zgadza się;)
lukira 07.07.2013, h. 23:03 lukira
No ok, no to skoro lufa miracle jest porównywana do promyka a do tego większa akceptacja kulek + mniejsza cena, no to chyba ta lufa jest idealna do wszelkiej maści "snajperek".
FajnyNick 08.07.2013, h. 15:03 FajnyNick
Sęk w tym, że z ceną tak nie do końca - wcale nie jest mniejsza. Ba, nawet jest porównywalna. Ale w obliczu faktu, że oryginalne Promyki są ciężko dostępne, a można się naciąć na podróbkę, wychodzi na to, że te Miracle są niezłą alternatywą - do której przy okazji nie trzeba segregować specjalnie kulek.
Mendi 08.07.2013, h. 21:56 Mendi
akakak 07.07.2013, h. 22:39 akakak
Mhmm.. Wydaje mi sie ze po tych testach zdecyduje sie na lufe miracle..
Nath 07.07.2013, h. 22:50 Nath
Szkoda że zabrakło porównania do luf wysokiej klasy (promyk/km head). Zdaję sobie sprawę, że Promyk ma mniejszą średnicę (i to sporo), ale po prostu jestem ciekaw.
PS Literówka w nazwie kulek Madbulla czy jakaś nowa marka umknęła mojej uwadze? ;)
Hm? Porównanie z promykiem jest przecież przy SWD...
wiciok 07.07.2013, h. 22:58 wiciok
Promyk użyty w teście był dłuższy (w gazówce to ma znaczenie).
Nath 07.07.2013, h. 23:03 Nath
Jeśli chcecie, to mogę w swd włożyć napęd sprężynowy. Długości Promyka jednak nie zmienię.
Mendi 07.07.2013, h. 23:25 Mendi
Spoko Mendi, ja po prostu głośno myślałem. Jak patrzę na cenę to chyba jednak wolę prometheusa ;).
Nath 07.07.2013, h. 23:28 Nath
Gwoździu 07.07.2013, h. 22:51 Gwoździu
Szkoda że nie było pod ręką PDI (przynajmniej do SWD). Ciekawe, jak na ich tle by wypadły
SirHawk 08.07.2013, h. 00:24 SirHawk
Obcokrajowcy zrobili testy i u nich wyszło, że jest to badziew totalny. Ciekawe :D.

Ten element można wyjąć a powstałą lukę czymś wypełnić celem sprawdzenia, czy ma on w ogóle wpływ na tor lotu kulki?
Tak, kulka leci idealnie prosto przez całą lufę, nie odbija się od ścianek, nie musi ustabilizować lotu co poprawia skupienie i zasięg.
AthEghtern 08.07.2013, h. 06:26 AthEghtern
Element jest wbity w otwór w lufie, można by go wybić, ale nie wiadomo czy później będzie się trzymał znowu.
Testu zagranicznego nie widziałem - poza tym z tarczą w krzakach. Mi się te lufki sprawdziły dobrze, właściciel testowej emki z żalem wrócił do stockowej lufy.
Mendi 08.07.2013, h. 11:16 Mendi
shamoth 08.07.2013, h. 10:07 shamoth
Hmmm, czyli jednak tak jak pisałem w temacie o lufach precyzyjnych nie ciasność a precyzja i konstrukcja lufy i kulki ma znaczenie a wyśmiana przez niektórych, zwolenników rykoszetowania kulek w lufie, teoria sabotu z płaszcza powietrza otaczającego kulkę ma coś w sobie ;]
Ciekawe za ile pojawią się lufy 6.06-6.04, w których przez całą długość będzie przebiegać 6 rowków mających za zadanie stabilizowanie kulki w osi lufy a u wylotu dodatkowa perforacja w tych rowkach, lub nie jeśli będą się one pogłębiać u wylotu, w celu łagodnego/kontrolowanego usunięcia z kulki tego "sabotu" i ustabilizowanie pędu powietrza za kulką opuszczającą lufę. Może też doczekamy się kulek z punktowymi wklęśnięciami jak w piłeczkach golfowych, coby dalej i stabilniej latały ;]
Swoją drogą oba te rozwiązania wymagają nadmiaru "powietrza" ale przy odpowiedniej konstrukcji można by zrezygnować z HU i podkręcać kulki jak ostre pociski... w końcu powietrze też jest lepkie ;]
Jeżeli chodzi o gwintowanie, to Tanio-Koba wykonała lufy z pseudo gwintem, odwalały kawał dobrej roboty.
SirHawk 08.07.2013, h. 14:11 SirHawk
Owszem w okolicach ~310fps i najlepiej bez HU lub delikatnie skręconym, bo koncepcja lufy zakładała czy też wymuszała że wewnętrzne "rykoszetowanie" będzie bardziej powtarzalne/kontrolowane i przez to celność także.
Mi raczej chodzi o coś bardziej uniwersalnego a nie skrojonego pod restrykcyjny rynek Japonii, w czym nawet zastosowanie G/R-HU nie przynosi zamierzonego efektu.
shamoth 08.07.2013, h. 18:13 shamoth
Jakiś czas temu próbowałem na konkurs zrobić projekt lufy z gwintem wewn., przeznaczonej do mocniejszych AEGów. Chciałem zrobić prototyp w oparciu o proporcjonalność prędkości wylotowej do skoku gwintu (później znalazłem wzór Millera) ale ostatecznie zabrakło mi kasy na to :/
SirHawk 08.07.2013, h. 21:15 SirHawk
Mniej więcej wiem o co Ci chodzi ale to nie takie proste, zwykłym gwintowaniem nie załatwi się sprawy. Jeśli już to przez lufę przecisnąć koronkę z 6 zębami żeby powstały linie równoległe do osi lufy, jeśli nadal chcemy korzystać z HU, co powinno poprawić stabilność kulki w lufie. No dobrze by było tak jak w omawianych lufach zastosować podparcie kulki na początku, najlepiej 2 punktowe w przedziale 120-90 stopni między punktami.
Lufa, o której myślisz musiała by składać się z przynajmniej 2 elementów, bo chyba inaczej się tego nie da wykonać, i przypominała by jeden z modeli do tworzenia tornad w beczce ;]
Element zewnętrzny to rura uszczelniająca/zamykająca element wewnętrzny. Element wewnętrzny to lufa z gwintem wewnętrznym i przesuniętym o kilkanaście/dziesiąt stopni gwintem zewnętrznym. Między tymi gwintami należało by nawiercić małe dysze pod kątem, wynikającym z przesunięcia obu gwintów względem siebie(nadającym obrót) i jednocześnie pod kątem ku wylotowi lufy nadające pęd. Wypadowa obu wektorów powinna kulkę popychać i podkręcać w osi lufy, kąty niestety pewnie należało by dobierać eksperymentalnie pod wagę kulek a i te musiały by być bardziej chropowate niż gładkie.
Na końcu lufy wygaszenie tornada żeby kulka leciała już bezwładnie.
Teoretycznie wystarczyłoby zasilać w powietrzę tylko lufę bo przed kulką powstawało by podciśnienie które zasysałoby ją w wir.
Takie działo Gaussa przeniesione w system pneumatyczny... tylko pewnie na jeden strzał trzeba by zmarnować z 1l sprężonego powietrza ;]
shamoth 08.07.2013, h. 21:52 shamoth
Ewentualnie zawsze można komorę HU, bez poduszki jedynie z kołnierzem trzymającym kulkę, podkręcić do 30k rpm jakimś silnikiem ultradźwiękowym i napędzać ją standardowym układem tłokowym ;]
shamoth 08.07.2013, h. 21:59 shamoth
Evan Kenobi 08.07.2013, h. 10:22 Evan Kenobi
Ten magiczny element ma w teorii powodować wzrost ciśnienia w komorze za kulką. W praktyce to cholera wie.
Jeśli myślisz o tym srebrnym metalowym elemencie to chyba jednak ma inne zadanie niż spowodowanie wzrostu ciśnienia, teoretycznie przy tej średnicy wew więcej powietrza ucieka bokami i nie zbuduje się takie ciśnienie jak w ciasnej PDI.
Raczej chodzi o to żeby kulka na starcie była w osi lufy. W standardowym modelu kulka spoczywa na "dnie" lufy i po wyjściu z pod poduszki HU powietrze wciska się pod kulkę powodując że ta za chwilę odbija się od góry i tak przez całą długość zapiernicza jak dziki wąż z względnie wysoką amplitudą, która z czasem słabnie na wysokości i częstotliwości. Dlatego długość lufy powinna być dobierana do ilości i szybkości sprężanego powietrza, czy raczej do lufy powinno się dostroić układ pneumatyczny.
Tu magiczny element "równoważy" docisk HU, co zresztą widać na jednej z fotek ukazujących jego położenie względem okienka na poduszkę HU, i nie pozwala spocząć kulce na dnie przez co jest podkręcana w osi lufy a nie w pozycji "leżącej" i w teorii można powiedzieć że już na "starcie" kulka ma amplitudę taką jaką osiąga na "końcu" lufy w modelu klasycznym.
shamoth 08.07.2013, h. 11:48 shamoth
Mike007 08.07.2013, h. 17:02 Mike007
matbull?
Oj, literówka, dalej jest napisane poprawnie.
Mendi 08.07.2013, h. 21:44 Mendi
poprawione
Promant 09.07.2013, h. 10:42 Promant
tak podejrzewałem, ale mi tam to nie przeszkadza - jeżeli wiadomo o co chodzi to po co spiny ?;D
Mike007 10.07.2013, h. 01:08 Mike007
To po zwracać uwagę w komentarzu :p? Rozdwojenie jaźni?
Mixon 07.09.2013, h. 10:01 Mixon
trepisko 08.07.2013, h. 23:45 trepisko
Hm zastanawia mnie problem "zacinek" wielokrotnie poruszany w tym temacie. W dwuch szturmówkach mam precki promyka 6.03 w jednej 6.04 cymki, w SWD siedzi 710 mm 6.03 promyka. Z racji tego że lubię posiać sobie kompozytem używam kulek PJ bo tanie. Do SWD kupuję co popadnie w wadze 0.40g i przez ponad trzy lata z okładem miałem jedną zacinkę i tylko dlatego że wsadziłem lufę w piach.
Mam wrażenie że lufa 6.04 ma leprze skupienie niż 6.03 ?! Dlatego nie dziwi mnie że 6.08 może tak sobie radzić. Ów magiczny kawałek metalu to zapewne wypolerowany węglik spiekany lub inny podobny, bardzo twardy materiał. "Podwyższenie" ma na celu wycentrowanie kulki w otworze lufy dzięki czemu po przejściu przez hop-siup porusza się ona(kulka) na równomiernej poduszce powietrznej. Ot i cała filozofia. Rozwiązanie proste i skuteczne. I tylko ciekawi mnie z skąd u was tyle zacinek ? :)
Zapewne z "pestkuf" i innych tego typu wynalazków. Ja tam na Promykach, w ciągu 5 lat nie miałem zacinki, ale też dziadostwa do nich nie sypię.
Mendi 08.07.2013, h. 23:55 Mendi
Chwila, 6.04 cymy?
SirHawk 09.07.2013, h. 14:47 SirHawk
Nie słyszałem o lufie Prometheusa 710 mm 6,03 mm i nigdzie nigdy takiej ani w polskich sklepach ani w chińskich nie widziałem...Szkoda że nie można było zrobić porównania do PDI... :(
Ralf_86 12.07.2013, h. 21:02 Ralf_86
trepisko 09.07.2013, h. 23:38 trepisko
A no, fabryczna lufka w CM 049J, celne toto że ho ho!
Maza94 14.07.2013, h. 00:54 Maza94
"aeg AK74 Cyma CM035 z długim gripem z CM031, moc 460 fps," Chyba frontem Mendi ;)
fiszczak2817 24.07.2013, h. 13:15 fiszczak2817
Tak, to jest lufa - tyle można o niej myśleć po obejrzeniu fotek.
Mam spory uraz do chromowanych luf - przy pierwszym lepszym naruszeniu powierzchni chromu, dalej sypie się lawinowo. Nie wiem czy falcon tez tak będzie miał... ale nie myślę ryzykować.
Mendi 20.08.2013, h. 14:29 Mendi
fiszczak2817 24.07.2013, h. 13:15 fiszczak2817
Tak, to jest lufa - tyle można o niej myśleć po obejrzeniu fotek.Mam spory uraz do chromowanych luf - przy pierwszym lepszym naruszeniu powierzchni chromu, dalej sypie się lawinowo. Nie wiem czy falcon tez tak będzie miał... ale nie myślę ryzykować.
Mixon 07.09.2013, h. 10:02 Mixon
Przejdź na początek list komentarzy

Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.


Wyświetleń: 255217

Polecamy

Sponsorzy

Action Army (silver sponsor)
Modify (silver sponsor)
Specna Arms (silver sponsor)

Imprezy patronowane

Survival Force Expo 2018
Reklama

Artykuły

Reklama

Wspierają nas

Sklepy:
Gunfire.pl

Współpracujemy


Media:
airsoftnews
equipped
miekkopowietrzni
Przegląd Strzelecki - Arsenał

Lokalne środowiska:
weekend-warriors
kpasg
rus-mil

Wydawnictwa

Nawigacja

Najczęściej poruszane