Daj cynk
Reklama

Testy

Evolution Airsoft: M4 LST Rancher

Karabin, 23.01.2012, h. 01:49, dodał: Promant , autor: Borax, Promant
53

Replika M4 Rancher AEG, produkcji Evolution Airsoft, na licencji firmy Lone Star Tactical z Teksasu.



Dane repliki

Producent: Evolution Airsoft
Model:
(numer katalogowy)
M4 Rancher LST
Prędkość wylotowa: 307 fps
Hop-up: tak, regulowany
Zalety: - wysoka jakość i estetyka wykonania zewnętrznego
- bardzo dobra praca systemu hop-up
- antypoślizgowa powłoka kolby
- bardzo dobre spasowanie repliki
- bardzo dobra szczelność zespołu tłok - cylinder
Wady: - luz zespołu przeziernika
- źle działający zatrzask klapki kolby
- mala podatność repliki na tuning
W zestawie: Replika, magazynek, wycior, zamiennik tlumika płomienia w kolorze czerwonym oraz instrukcja.

 

 

 

 

Replika M4 AEG, produkcji włoskiej firmy Evolution Airsoft, na licencji teksańskiej firmy Lone Star Tactical.

 

 


TYTUŁEM WSTĘPU

 


Testowana replika w ofercie włoskiego producenta i dystrybutora ASG - Evolution Airsoft - stanowi jeden z modeli nowej serii produktów w ramach linii HardCore, obejmującej topowe repliki AEG tej firmy.

Karabin odwzorowuje pierwowzór produkowany przez amerykańską firmę z Teksasu: Lone Star Tactical.

Firma LONE STAR TACTICAL SUPPLY została stworzona przez dwóch amerykańskich strzelców: Dale'a Hunnicutt'a oraz Gary'ego Burris'a z zamiarem produkowania, głównie na rynek cywilny, broni palnej w pełni satysfakcjonującej wszystkich strzelców używających modeli broni M4/M16.

Producent stawia sobie za zadanie utrzymanie najwyższych standardów jakościowych.

 



OPAKOWANIE



Opakowanie repliki wykonano wzorcowo. Można również stwierdzić, ze jest to jedno z najładniejszych pudełek do replik, z jakimi mieliśmy do czynienia. Nabywca otrzymuje replikę w pełnym opakowaniu tekturowym, atrakcyjnie opracowanym graficznie. Wykonano je z grubej tektury, a ścianki spodniej części pudła tworzy tektura podwójnie złożona. Główny motyw kolorystyczny na pokrywie pudła stanowi flaga stanu Teksas.

 

 

pudlo1.jpg

pudlo2.jpg

 

Opakowanie nie tylko bardzo dobrze spełnia funkcje marketingowe, ale również wzorowo zabezpiecza replikę. W środku opakowania znajduje się piankowa wkładka, w której wycięciach umieszczono replikę oraz magazynek, wycior i czerwony zamiennik tłumika płomienia.



pudlo3.jpgPUDLO3A.jpg

czerwony.jpg

 

 


Dołączona do zestawu kolorowa instrukcja ma formę ładnie wydanej książeczki. Jest czytelna i estetycznie zaprojektowana. Za pomocą dokładnie opisanych zdjęć szczegółowo wyjaśniono zasady obsługi i konstrukcję repliki, a także zasady bezpieczeństwa. Instrukcja napisana jest w trzech językach: angielskim, włoskim i hiszpańskim.

 

 

pudlo4.jpgpudlor.jpgpudlo6.jpgpudlo7.jpgpudlo8.jpg

 



PIERWSZE WRAŻENIE


Wykonanie zewnętrzne repliki sprawia bardzo pozytywne wrażenie już od pierwszej chwili. Karabinek dobrze "czuje się" w rękach. Od razu widać, że elementy zewnętrzne są wysokiej jakości.

Rzuca się w oczy, że w przypadku tej M4 zadbano o wygląd zewnętrzny.

 

 

EMKAlewa.jpg

 


Spasowanie karabinka jest bardzo dobre. Przy silnym potrząsaniu repliką nie słychać żadnego klekotania czy innych niepożądanych odgłosów.

Składanie się do strzału jest wygodne, przyrządy celownicze dobrze wykonane.

 

 

frontLEWA.jpg

 



WYGLĄD ZEWNĘTRZNY

 

Pod względem wyglądu replika może swobodnie konkurować z markowymi produktami ASG. Zastosowane przez producenta materiały nie budzą żadnych zastrzeżeń.

Wygląd części zewnętrznych (i elementów wewnętrznych) od razu wywołuje nieodparte wrażenie, że mamy do czynienia z repliką King Arms. Oczywiście jest to tylko nasze odczucie, jednak wiele części i rozwiązań jest praktycznie identycznych z produktami KA.


 

emkaPRAWA.jpg

 

Wykończenie zewnętrzne powierzchni metalowych jest bardzo estetyczne.

(Niewielką liczbę części wykonano ze stali; są to: przycisk bolt catch, przycisk dosyłacza, dustcover, przednia obejma chwytu, pierścień mocujący lufę, blaszka dociskająca z boku mocowanie rączki transportowej na szynie RIS oraz skorupa magazynka.)

Replika ma kolor ciemno szary, czyli właściwy pierwowzorowi M4. Powierzchnie metalowe sprawiają wrażenie pokrytych chemicznie.

 

 

frontPRAWA.jpg



Lufa zewnętrzna jest jednoczęściowa. Odwzorowano przewód gazowy.

 

 

 

ruraGAZOWA.jpg

 

Tworzywo jest dobrej jakości, wszystko bardzo dobrze spasowane, nic nie trzeszczy.

 

 

chwyt.jpg

chwyt2.jpg

chwyt3.jpg



Muszka, klasycznie - regulowana jest na wysokość. Regulowany, w obu płaszczyznach, przeziernik ma spory luz. Może się łatwo przesuwać na boki, ale w tym modelu M4 nie stanowi to drastycznego problemu, gdyż użytkownik zawsze może zdemontować rączkę transportową i zastosować przeziernik zakładany na szynę RIS.





przeziernikPRAWA(lewa).jpgprzezierniklewa.jpg





Urządzenie wylotowe można odkręcić. Od spodu ustalono je małym imbusem. Pod nim znajduje się klasyczny gwint 14 mm, do montażu tłumika dźwięku lub alternatywnego tłumika płomienia.





tlumikPLOMIENIA.jpgGWINTtluminka.jpg



Selektor ognia posiada oznaczenia barwione na biało. Jest jedno - lewostronny. Dźwignia selektora przełącza się z delikatnie wyczuwalnym skokiem i "kliknięciem".




OZNACZENIA3.jpg



Kolba repliki pokryta jest miękką warstwą antypoślizgową, praktyczną i przyjemną w dotyku.

 

 

kolba1.jpgkolba2.jpg

 

 

Stopka kolby wykonana jest z tworzywa, niestety zatrzask jej zamknięcia nie działa prawidłowo i trzeba go dodatkowo docisnąć, aby klapka stopki nie otwierała się samoczynnie.





stopkaKOLBY.jpg

 

 

Stopka chwytu pistoletowego.

 

 

stopkaGRIP.jpg

 

 

 

OZNACZENIA

 


Replika  posiada oznaczenia firmy Lone Star Tactical Supply z Teksasu. Oznaczenia te umieszczone są po lewej stronie korpusu. Wykonano je kolorem białym, podobnie jak oznaczenia nastaw selektora. Po prawej stronie, na korpusie, znajduje się mały napis Evolution Airsoft.

 

OZNACZENIA1.jpgOZNACZENIA2.jpgOZNACZENIA3.jpg

xEV.jpg

OZNACZENIA4.jpgOZNACZENIA5.jpgoznaczenia6.jpg

 


MAGAZYNEK


Magazynek repliki to hi-cap, o pojemności 300 BB. Skorupa magazynka jest stalowa, bez oznaczeń.


 

MAG1.jpg



Przy wsuwaniu do gniazda magazynek zatrzaskuje się z wyraźnym dźwiękiem. Magazynek włożony do gniazda nie ma luzu na boki - magazynek osadzony jest pewnie i podaje dobrze, bez zacięć i przerw.

 

 

MAG3.jpgMAG4.jpg



ZASILANIE


Replika posiada wyjście z wtykiem typu Tamiya large. Kable są rozłączalne - nie trzeba zatem, przy rozkladaniu repliki, przeciągać ich przez kolbę. Zastosowanie stałej kolby pozwala na szeroki wybór akumulatorów.

 

 

KABLEkolba.jpgPROWADNICA kolby1.jpgPROWADNICAkolby.jpg

 

 


REGULACJA HU

 


Reguacja hop-up dokonywana jest identycznie jak w większości replik M4/M16. Po odciągnięciu dźwigni przeładowania uzyskujemy dostęp do, widocznego w oknie wyrzutnika łusek, pokrętła. Obrót do tyłu powoduje luzowanie, a obrót do przodu - podkręcanie HU.

Atrapa zamka pozostaje w tylnym położeniu. (Rozwiązanie bolt catch'a jest identyczne jak w replikach King Arms. Części, w porównaniu, wyglądają na jednakowe.)

 

 

POKRETLOhu.jpgboltCATCH.jpgBOLTcatch2.jpg

 

 


WYGLĄD REPLIKI CZĘŚCIOWO ROZŁOŻONEJ

 

 

ROZLOZONA.jpg




ROZKŁADANIE


Rozkładanie repliki jest identyczne jak w większości replik systemu M4. Piny korpusu wyglądają identycznie jak w replikach KA.




pin.jpgPIN2.jpgPIN1.jpg



BUDOWA WEWNĘTRZNA



1. Gearbox

Gearbox sprawia pozytywne wrażenie, ma grube ścianki, co wskazuje na jego wzmocnienie. Jakość elementów wewnętrznych jest dobra, jak na replikę stockową, przy zastosowanej sprężynie. Natomiast podatność na tuning można okreslić jako przeciętną - przy wzmacnianiu konieczna jest wymiana wiekszości elementów.

 

 

GBprawa.jpgGBlewa.jpg

 

 

Silnik.

 

 

 

GRIPsilnik.jpgsilnik.jpg




Gearbox rozłożony.

 

 

GBotwarty1.jpgGBotwarty.jpg

GBkostka STYKOWA.jpg

 

 

Szkielet GB.

 

 

szkielet.jpg



 

Łożyskowanie GB jest kulkowe, 7mm.




LOZYSKA.jpg




Zębatki wykonane są ze stali, i spodkładkowane prawidłowo. Zębatka silnikowa ma 4 zęby przeciwpowrotne.

 

 

 

zebatki.jpg



Zastosowano sprężynę o niejednakowym skoku zwojów, jednak tylko w części nachodzacej na prowadnicę.

 

 

sprezyna.jpg



Prowadnica sprężyny jest plastikowa, niełożyskowana. 

 

 

prowadnicaSPREZYNY.jpg





Tłok jest standardowy. Głowica tłoka nie jest łożyskowana.

 

 

tlok1.jpgtlok.jpgtlok2.jpg




Zespół cylindra i tłoka wykazuje bardzo dobrą szczelność. (Cylinder jest mosiężny, a jego głowica wykonana z plastiku.) Dysza jest bardzo szczelna mimo, iż nie jest dodatkowo uszczelniona.

 

 

dysza.jpg

glowicaCYLINDRA.jpg

 

 



2. Komora hop up i lufa wewnętrzna

Komora HU jest metalowa, jednoczęściowa, wykonana na bardzo dobrym poziomie. Wygląda identycznie jak komory firmy King Arms. System hop-up działa bardzo dobrze.

Gumka hop up jest czarna, miękka i sprawia wrażenie silikonowej.

Stockowa lufa wewnętrzna ma standardową dla replik M4 długość. Jest to lufa wykonana z mosiądzu.


 

 

K2.jpg

K1.jpgK3.jpg

 


STRZELANIE



Wrażenia ze strzelania są pozytywne, a kultura pracy mechanizmu repliki jest bez zarzutu. Replika strzela bez zacięć, pustych czy podwójnych strzałów. Magazynek podaje bardzo dobrze. Dźwięk strzału nie budzi zastrzeżeń.

Mimo niezbyt wysokiej wartości prędkości początkowej - replika zdecydowanie nadrabia bardzo dobrą pracą systemu hop-up. Zasięg jest bardzo dobry, natomiast skupienie powyżej 30 m pogarsza się, co można poprawić poprzez zastosowanie lufy precyzyjnej.

 

 


TESTY


1. Pomiar fps i energii

Pomiar prędkości początkowej i energii wykonano na wagomiarze 0.2 g BB, użyto kulek marki Blaster

Prędkość początkowa generowana przez testowaną replikę na 0.2 g BB wynosi 307 fps. (Wyniki podano jako uśrednienie serii pomiarów. Zastosowano chrono gen.2, firmy MadBull.)

Wagomiar        fps          m/s          energia
0,2 g               307         93.6           0.86 J

 



2. Test celności i skupienia na dystansie 30 m i 40 m

Test przeprowadzono używając tarczy sylwetkowej z centralnie umieszczonym celem formatu A4. Do pomiarów odległości użyto taśmy mierniczej 100 m. Strzały oddano w seriach po 10. Użyto kulek 0.25 g marki Blaster.

Dystans 30 m.


Uzyskano 10/10 trafień w sylwetkę, z czego 7/10 trafień w cel A4.



 

LST30m.jpg



Na dystansie 40 m nie uzyskano trafień w cel A4, ale 8/10 trafień plasowało się w sylwetce.




3. Pomiar ROF

Szybkostrzelność, mierzona na akumulatorze 11.1 V 1100 mAh LiPo, wynosi 16 BB na sekundę, czyli 960 BB na minutę.


4. Pomiar zasięgu skutecznego i maksymalnego

Zasięg skuteczny, przy którym 50% oddanych strzałów nadal trafia w sylwetkę, wynosi 50 m. Zasięg maksymalny wynosi 60 m. Na tym dystansie nadal możliwe było trafienie w sylwetkę, ale prawdopodobieństwo jest już dużo niższe, jest to granica dolatywania kulek.




PODSUMOWANIE



Replika zewnętrznie prezentuje się dobrze i pod tym względem powinna zadowolić każdego nabywcę. Elementy gearbox'a są bardzo dobrze spasowane, ale nie jest to replika podatna na łatwy tuning, w przypadku wzmacniania trzeba wymienić większość cząści wewnętrznych.

Mimo niezbyt wysokiej prędkości początkowej pocisku replika strzela daleko, dzięki bardzo dobremu systemowi HU
Pod względem wykonania zewnętrznego replika prezentuje standard produktów z górnej półki, a tym samym stanowi konkurencję dla replik markowych.





Plusy:


- wysoka jakość i estetyka wykonania zewnętrznego
- bardzo dobra praca systemu hop-up
- antypoślizgowa powłoka kolby
- bardzo dobre spasowanie repliki
- bardzo dobra szczelność zespołu tłok - cylinder


Minusy:


- luz zespołu przeziernika
- źle działający zatrzask klapki kolby
- mala podatność repliki na tuning





Replikę testowaliśmy dzięki uprzejmości firmy BlackSword:

 

 

 

zLOGO.jpg

Ocena wszystkich (4.55, głosów: 11)

  • Dodaj do:
  • Facebook

Komentarze

Przejdź na koniec listy komentarzy
piotrekltk 23.01.2012, h. 03:36 piotrekltk
Przez chwilę myślałem, że jakiś konkurent dla KWA się pojawia. No, ale trzeba przyznać, że wykończenie cudowne, chociaż kolor kolby mógłby być ciut ciemniejszy..
Guest (ID:6452) 23.01.2012, h. 07:52 Guest (ID:6452)
"Na dystansie 40 m nie uzyskano trafień w cel A4, ale 8/10 trafień plasowało się w sylwetce."

Lekka lipa w porównaniu z KWA, nie wiem jak z innymi bo emki mnie nie pasjonują :D.



"przeziernik ma spory luz. Może się łatwo przesuwać na boki, ale w tym modelu M4
nie stanowi to problemu, gdyż użytkownik zawsze może zdemontować rączkę
transportową i zastosować przeziernik zakładany na szynę RIS."

To brzmi mniej więcej jak "Replika wypluwa tłok przez lufe ale to detal, użytkownik zawsze może wsadzić prometheusa".
To brzmi mniej więcej jak "Replika wypluwa tłok przez lufe ale to detal, użytkownik zawsze może wsadzić prometheusa".

Nie przesadzaj. Replika strzela normalnie na przyrządach mechanicznych. Fakt, że można celowo poruszyć przeziernikiem na boki nie oznacza, że lata na nitce, w innym przypadku mogłoby to użytkownika irytować, ale w tym modelu jest alternatywa -i tylko na to zwraca uwagę ten ustep.
Promant 23.01.2012, h. 08:48 Promant
Ja tam bardzo lubię strzelac z mechanicznych więc po mojemu to spora wada.
Guest (ID:6452) 23.01.2012, h. 08:50 Guest (ID:6452)
I jest podane jako wada. Wyszczególnione w minusach. Nie twierdzę, że tak nie jest, a jedynie, że Twoje porównanie jest przesadzone.
Promant 23.01.2012, h. 08:57 Promant
A ja sie po prostu nie zgadzam, że (cytat) "nie stanowi to problemu". Ale nawet lubiąc mechaniczne rączkę z przeziernikiem na pewno da się od kogoś odkupić, emek u nas jak piasku na pustyni :D i zawsze znajdzie się ktoś kto odsprzeda tanio używaną.
Guest (ID:6452) 23.01.2012, h. 09:01 Guest (ID:6452)
Zatem, żeby nie spędzało Ci to snu z powiek, zrobię małą korektę tego zdania..
Promant 23.01.2012, h. 09:07 Promant
kosteQ86 23.01.2012, h. 08:13 kosteQ86
Ciężko z KWA porównywać skoro jest różnica 100fps w stocku. Jak na te fpsy to calkiem calkiem.
Guest (ID:6452) 23.01.2012, h. 08:17 Guest (ID:6452)
Też prawda. Z tym, że nie 100 a jakies 60-70. niemniej celność coś lekko nie tego, nie chodzi mi o zasięg.
Celność to jest kwestia lufy. I raczej w ogóe trudno porównywac tę replikę z KWA, przede wszystkim z powodu wnętrzności, a po drugie - nie ten target. To ma byc replika stanowiąca stockowo konkurencje przede wszystkim dla chińczyków, a w takim układzie chińczyków bije po jajach.
Promant 23.01.2012, h. 08:38 Promant
No wcale nie trudno porównywac je z replikami KWA ponieważ to dokłanie ta sama klasa cenowa. Skoro podobna cena- target jest ten sam, bez względu na to co twierdzi producent czy dystrybutor, rynek to weryfikuje. Z tego co na razie wyczytałem- raczej brał bym KWA. Zdecydowanie KWA choć komora nie przemawia na ich korzyść :/ ale testowałem i wiem jak to śmiga.


Guest (ID:6452) 23.01.2012, h. 08:48 Guest (ID:6452)
Promant 23.01.2012, h. 08:54 Promant
Cóż, producent miał inny zamysł i raczej nie działał pod katem naszego rynku, gdzie chińczyki są stosunkowo drogie. Cenowo może i KWA nie odstaje; ale to dodatkowo świadczy na korzyść KWA.
Dlatego własnie widze przewagę KWA. Zamysł producenta zawsze jest jeden- sprzedać. A sprzeda tam gdzie ktoś chce to kupić. Bez względu na dorabiana do tego ideologię i "czym miało być i do kogo miało być skierowane". W tej chwili to po prostu zwykła emka, ładnie wykonana ze średnimi flakami za około tysiak. Pożenić body od tego z GB od KWA i komorą od TM- eeech takie rzeczy tylko w erze.
Guest (ID:6452) 23.01.2012, h. 08:59 Guest (ID:6452)
Chcesz to sobie porównuj. Dla mnie porównywalne w stocku repliki to repliki porównywalne realnie, a tu, pod wzgledem bebechów KWA stoi o klasę (jesli nie kilka klas) wyżej. Z tego punktu widzenia jest oczywiste, że KWA będzie zawsze lepsze, niezależnie od ceny. Nie trzeba lupy żeby to dostrzec.
I dlatego takie porównanie nie ma sensu. Tę replikę całościowo można jedynie porównać ze stockami King Armsa, bo mocowo sa słabe i bebechy w stocku mają podobne albo tylko ciut lepsze.
Promant 23.01.2012, h. 09:04 Promant
Nie no celowo porównuje repliki podobnej klasy cenowej. Porównanie tego z KA jest bezsensowne właśnie bo ktoś szukający np emki nie będzie się zastanawiał, mając 1100zł w kieszeni, czy brać KA czy LST tylko wahał się będzie między KWA a LST.


I tak wole SIGi :D
Guest (ID:6452) 23.01.2012, h. 09:08 Guest (ID:6452)
Jesli ktoś decyduje o zakupie pod kątem ceny, to jego broszka. Ja decyduję pod kątem cech produktu, a dopiero później zbieram tyle kasy ile trzeba i nawet gdyby cena była podobna z KA, czy z KWA, czy choćby z PTW - dla mnie jako podstawa porównania miałaby znaczenie najmniej drugorzędne.
Ale co kto lubi.
Promant 23.01.2012, h. 09:19 Promant
Vilreen 23.01.2012, h. 08:57 Vilreen
Wszystko fajnie, ale bedzie ten sam problem co z TM. Dobry hopsiup, ale mała prędkość, przez co wiatr i dowolne listki dużo bardziej psują tor lotu niż w przypadku mocniejszych replik, mimo że zasięg podobny. Ale wyglada fajnie:) No i jak już chcą superdokładnie odwzorowywać emeczkę, to co im szkodzi dorzucić oznaczenia na magu?
semp92 23.01.2012, h. 09:19 semp92
D...py nie urywa. Może na innym rynku to i ona ma branie, ale da się kupić lepiej za tę cene. A i żadną ona konkuręcją dla chińczyków, bo za drogo. Myślę, że jakby kosztowała nawet o te 50 zł mniej to wtedy by było zainteresowanie.
Cenowo nie pokona chińczyków, nawet jak będzie o 100 niżej. Bo jest wiele replik markowych, które spokojnie można znaleźć w przedziale 800 - 900. Nie mówiąc o okresach; gdy są jakies promocje.
Promant 23.01.2012, h. 09:23 Promant
Racja. Ale cena 999 zł, jak dla mnie, nie przyciąga.
semp92 23.01.2012, h. 09:34 semp92
Offtime 23.01.2012, h. 10:29 Offtime
Jak dla mnie gorzki landrynek w złotym pazłotku i cenie normalnego cukierka.
AnR 23.01.2012, h. 11:03 AnR
Plakać mi się chce jak potraktowaliście LS. Replika z takim potencjałem. Totalnie nie znacie się chłopaki na robie, przykro bardzo mi to powiedzieć. Na moim blogu jest trochę inna recka tego samego sprzętu.
Wlasnie przeczytalem. To jak w końcu z wynikami na tarczy? Są jak zaprezentowane tu (czyli takie se raczej nedzne) czy są akceptowalne?
Guest (ID:6452) 23.01.2012, h. 11:16 Guest (ID:6452)
Opisujemy co widzimy, fantazje nas nie interesują. Zewnętrznie replika cudo, bebechy przeciętne, tuning będzie wymagał znacznych nakładów. Strzela jak widać. Jak na stock zasięg bardzo dobry, a skupienie poprawi precka. Jeśli ktoś chce używać stocka to replika jest fajna, jeśli tuningować, musi się pogodzić z jej cechami. Cena to osobna sprawa.
Promant 23.01.2012, h. 21:33 Promant
O jejku, ale potraktowaliśmy tą replikę., pozostaje tylko zapłakać nad biedulką... A miała taki potencjał. Własnie, ma potencjał, ale my dostalismy do recenzji stoka. AnR, na naszej witrynie jest nieco inna recenzja niż na Twoim blogu i przykro mi to powiedzieć, ale totalnie nie znasz się na "robie"...na ryby może pojedź...
Borax 23.01.2012, h. 21:54 Borax
Oh tak, wytykać mi literówkę najłatwiej. Nie przestawiłem się tak, zaoferowałem swoją pomoc przy recenzji. Borax, jak dojedziesz do liczby replik, które ja zrobiłem będziemy mogli porozmawiać, na razie wybacz, ale nawet nie próbujesz merytorycznie podejść do tematu. Nie zgadzam się z Wami, mam inne zdanie na ten temat, a użytkownicy portalu zasługują na podejście do tematu, w którym nie obowiązuje jedna prawda. Tak, żeby mogli sobie sami wybrać informacje i sami mogli zbudować sobie zdanie na ten temat.
AnR 23.01.2012, h. 23:19 AnR
Jeśli masz coś do powiedzenia na temat repliki, to podziel się swoją więdzą i napisz w którym momencie się z nią nie zgadzasz.
Cappuccio 23.01.2012, h. 23:37 Cappuccio
Tak też uczyniłem, ale mój poprzedni post, moim zdaniem merytoryczny został usunięty z dyskusji. Ciężko po czymś takim prowadzić dyskusję. Dodatkowo wyczytywać uwagi na temat literówki.
AnR 23.01.2012, h. 23:43 AnR
AnR, jeżeli to co napisałeś można nazwać recenzją, to raczej u Ciebie jest jedna prawda. Która ma się podobać sklepowi (może dadzą Ci zrecenzować coś jeszcze).

My piszemy recenzje dla użytkowników, żeby wiedzieli co kupują, a nie kota w worku. Sklepom czy firmom czasem się to nie podoba i tylko my wiemy ilu replik nie dostaliśmy, bo nie chceliśmy pisać tendencyjnie, tylko obiektywnie i uczciwie. 
Ty lejesz wazelinę, aż się lepi. Jeśli ktoś tę wazelinę kupi to jego problem, ale gdy według Twoich rad wstawi na stocku sprężynę 130, to długo nie pobangla, choćbyś nie wiem jak piękne bzdety wypisywał. 
Opisaliśmy replikę uczciwie, ma swoje mocne strony, ma słabsze. I tyle.

BTW
jak Ci wyszedł test strzelecki? Nie wyszedł? A no tak, nie strzelałeś, tylko po prostu wiesz, że wszystko jest jak sam twierdzisz.
Promant 23.01.2012, h. 23:50 Promant
Nie płacz już nad swoim usuniętym postem. Usuniętych zostało kilkadziesiąt, na prośbę użytkowników żeby usunąć OT. Twój poleciał bo byl podpięty w srodku bzdurnej wymiany zdań. Zdarza się.
Promant 23.01.2012, h. 23:52 Promant
Zarzucanie mi braku obiektywizmu jest raczej dość śmieszne. Myślisz, że mi zależy? Kiedyś mi zależało. Różnica między nami jest taka, że jak ewentualnych rzeczy, które kiedyś bym dostał nie zatrzymuje dla siebie, ale oddaje z powrotem. Nie robię tego dlatego, żeby się podobało sklepowi. Po co? Jaki mam mieć w tym interes? Rok sobie żyłem tak i kolejne lata przeżyje. Ale chce się rozwijać i dawać ludziom, którzy zaufali mi coraz więcej i nic nie proszę w zamian. Proszę Cie, nie insynuuj mi tutaj takich rzeczy, to mnie bardzo boli. 

Jak długo pociągnie? Czas pokaże. Nie napisałem, żeby w stocku pakować M130, sugerowałem wymianę tłoka. 

Test strzelecki? Nie przeprowadzałem, tak też nie spekulowałem na temat skupienia i zasięgu, skupiłem się na GB, na tym czym się znam.
AnR 24.01.2012, h. 00:02 AnR
Kulą w płot. Ja pisze testy. Borax pisze testy. Żaden z nas nie "zatrzymuje" repliki dla siebie. Ale tu Cie boli, że Ty też nie możesz zatrzymać.

Nie wiem na czym Ci zależy lub nie i, szczerze mówiąc, guzik mnie to obchodzi. Mnie zależy, żeby recenzja była maksymalnie obiektywna i maksymalnie dokładna, i zeby za każdym razem robić to coraz lepiej i popelniać mniej błędów.

I na pewno nie doradzę nikomu tuningu tak, żeby móc się później zasłonić frazesem "przecież mówiłem, że czas pokaże".
Tyle ode mnie, koniec bicia piany, jutro ewentualnie cała ta paplanina pójdzie do śmieci, jesli nadal będą raporty użytkowników, że robi się offtop.


edit
hehe, ta nuta martyrologii, jakież to polskie :)
Promant 24.01.2012, h. 00:11 Promant
Tak Promant, masz rację. Ze wszystkim.
AnR 24.01.2012, h. 00:19 AnR
AnR, Ciebie bolą insynuacje, a sam pisząc, że się nie znamy na pisaniu recenzji, nie pomyślałeś że nas moga te słowa  zaboleć... to się nazywa hipokryzja...
Borax 24.01.2012, h. 07:37 Borax
Walker777 23.01.2012, h. 11:31 Walker777
Dla mnie dziwnie brzmi sformułowanie  "mala podatność repliki na tuning". 
Że niby cięzko się rozbiera, czy co ?:)))) 
Ogolnie miałem tą replikę w łapach na targach IWA 2011 z informacji uzyskanych od ludzi z EA twierdzili ze replika spokojnie wytrzyma spręzynke 130 (czego nomen oment w recenzji nie znalazałem).
Co do ceny hmmm. Wydaje mi się ze tu znaczenie ma jednak licencja LST. Chceta mieć odpowiednik palnej no to niestety trzeba tez odrobinę wiecej zapłacić.
Pozdrawiam 
Mała podatność na tuning oznacza, że bebechy są słabe, co opisujemy. W zasadzie poza szkieletem i zebatkami - przy mocnym tuningu trzeba by prawie wszystko wymienić. 
Wsadzić można i 150, ciekawe jak długo pociągnie.
Promant 23.01.2012, h. 21:26 Promant
M150 na tych częściach raczej niewiele.

Polecam zapotatrzyć się w zestaw upgradowy JBU za 200 PLN. W komplecie jest:

-wewnętrznie teflonowany cylinder typ 1 lub 0 (w zależności od zestawu jaki sobie kupimy)
-lekki aluminiowy tłok z metalowymi zębami (tych tłoków nie lubię, zarówno w GB V3 jak i w V2 przy zacinkach poleciały mi zębatki tłokowe, zalecałbym dokupić jakiś tłok z poliwęglanu, z takimi nigdy nie miałem problemów)
-wzmocniona i uszczelniona metalowa głowica cylindra
-wzmocniona i uszczelniona głowica tłoka
-wzmocniona i uszczelniona metalowa dysza
-sprężyna M120 lub M100 (też w zależności od zestawu)
-metalowa, łożyskowana prowadnica sprężyny

Zestawy są szczelne jak strzykawka (mam w AK74 i w SPR z M120 i cylindrami 0), z dobrym doszczelenieniem mam na obydwu replikach troszkę ponad 390 FPS (w obydwu takie same precki Black Python 455mm i gumki Guardera przeźroczyste).
SHOGUN_YAMATO 23.01.2012, h. 22:32 SHOGUN_YAMATO
Te bebechy jako żywo przypominają mi takie wiekowe SRC, co kiedyś dostałem, stąd mój wniosek, że M110/120 to chyba naprawdę maksymalne obciążenie na dłuższą metę.
@Shogun: mam inne zdanie, co do produktu JBU.
Jedenasty 31.01.2012, h. 14:30 Jedenasty
Pritcher 23.01.2012, h. 11:46 Pritcher
Klapka osłony wyrzutnika, to wytłoczka z blachy czy jak w niektórych chińczykach odlew?
Klapka jest stalowa, z blachy, atrapa zamka nie.
Promant 23.01.2012, h. 21:23 Promant
Azur 25.01.2012, h. 14:25 Azur
Mam chyba trochę inne rozumienie terminu "podatność na tuning". No bo co to niby ma znaczyć? Że replika ma niestandardowe części? Że replika nie chce przyjmować części tuningowych? Użyłbym raczej określenia, że tuning byłby kosztowny. A i przy obecnych cenach części tuningowych to wcale kosztowny by on nie był. Minęły już czasy wybitnie drogich części Systemy itp. - tuning mocowy można zrobić za śmieszne pieniędze. Każda replika, jeśli nie ma szkieletu wmontowanego na stałe do body, jest podatna na tuning w takim samym stopniu... A co trzeba wymienić to inna kwestia.
zgadzam sie tu z Azurem. Tuning to nie tylko wymiana sprężyny przecież a z przyjetej w tekście definicji można by tak wnioskować, bo niska podatność na tuning oznacza tu brak możliwosci włożenia silniejszej sprezyny. Dla mnie hasło "podatność na tuning" wiąże się ze standardowymi częściami. Wysoka=wszystko łatwo dostać,wymienić, niska/brak =ciężko o czesci do tego, są problemy z montażem :)
Manius 25.01.2012, h. 15:37 Manius
A ja się zgodzić nie mogę. Bo jeśli mówimy o tuningu pod SP170, to fakt, prawie wszystko w każdym stocku trzeba wymienić, ale jeśli z ~300 fps chcesz przejść na te popularne leśne 400-410, to w niektórych modelach faktycznie wystarczy wymienić samą sprężynę. Stąd rozumiem zwrot tak, że te konkretnie zastosowane TU bebechy mogą nie wróżyć długiego i zdrowego działania przy M120/130. To o czym ty mówisz brzmi jak ocenianie systemu v.2, a nie konkretnych części.
Jedenasty 31.01.2012, h. 14:41 Jedenasty
przempy 11.07.2012, h. 14:32 przempy
w miarę fajny karabinek szturmowy
Shuad 03.09.2012, h. 15:57 Shuad
Może i zasięg podobny do KWA, tyle, że w KWA wymieni się gumkę HU i zasięg dość mocno się podnosi.
Kaszyn 24.09.2012, h. 09:52 Kaszyn
Repliki te aktualnie można kupić za 790 pln cena zatem dobra wydaje się być :) Wykonanie jak napisał recenzent też nie budzi zastrzeżeń ,(każda replika jakieś braki w stocku ma!! a tu padło na przyżądy celownicze zbyt wielka to wada nie jest ale jest )mało fps ale zasięg spory jak na te wartości ,skupienie średnie ale wymiana lufy napewno je zdecydowanie poprawi Tuning na M120 nie powoduje utraty gwarancji zatem poprawi też zasięg .Reasumując za stosunkowo niewielkie pieniądze można mieć całkiem dobrą replikę .
Pyskówka kto pisze lepszą lub gorszą recenzje jest bezcelowa i przypomina awanturę podczas gry w kapsle Panowie troche dystansu i szacunku do cudzej pracy
Fari 09.04.2013, h. 23:24 Fari
Generalnie zakupiłem Evolution Airsoft - Lone Star Border Patrol ale zapewne to jest to samo w środku. Co do sprężyny tak jak Kaszyn mówi, bez utraty gwarancji można wsadzić M120 co u mnie dało ok 435fps tak więc wynik raczej nie jest taki zły. A co do samej repliki to jest naprawdę cudowna pod względem wykonania, a to że trzeba inwestować w tuning to raczej już indywidualne podejście. A mówienie że jest niepodatna na tuning jest wg. mnie złym stwierdzeniem gdyż tak jak ktoś napisał w komentarzach, że nie chodzi o podatność na tuning tylko o koszty.
flyhop 29.04.2013, h. 22:07 flyhop
Super broń do Cqb i strzelanek z ograniczeniami coś czuje że jak mp5 cymy do mnie nie przemówi to ten m4 może to zrobić
Przejdź na początek list komentarzy

Aby dodawać komentarze musisz być zalogowany.


Wyświetleń: 104767

Reklama

Polecamy

Artykuły

Reklama

Wspierają nas

Sklepy:
Gunfire.pl
CQB.pl
Producenci:

Współpracujemy


Media:
airsoftnews
equipped
miekkopowietrzni
Przegląd Strzelecki - Arsenał

Lokalne środowiska:
weekend-warriors
kpasg
dpma
rus-mil
awr
polskiejednostkispecjalne

Najczęściej poruszane